سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت-سئو

همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند. یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند. ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند. نقشه سایت HTML اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند و این سایت مپ نسخه‌ای از متن با نمای کلی site navigation می‌باشد. متن پیوندی در نمای کلی به صفحه‌ای که آن رفرنس شده لینک شده است. این نقشه سایت همچنین می‌تواند به فرمت XML ایجاد شود و به موتور جستجو ارسال شود بنابراین آنها می‌تواند به طور مؤثرتر وبسایت را بررسی کنند.

با فرض این که دلیل بهتری برای استفاده نکردن از این روش‌ها داشتی در ادامه توضیح می‌دم که چه نکاتی رو باید رعایت کنید و نقشه سایت باید چطور باشه. همانند فرمت نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگ‌های الزامی و اختیاری است. در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود.

این تگ برای دادن اولویت نسبی در مقایسه با سایر URL های وب سایت شما استفاده می شود. مقادیر معتبر از 0.0 (پایین ترین) به 1.0 (بالاترین) می روند. طبق گفته های آقای مولر گوگل به این تگ اهمیت نمی دهد و آن را نادیده می گیرد. همانطور که گفته شد، این برچسب دیگر توسط گوگل استفاده نمی شود، زیرا آنها کاملاً آن را نادیده می گیرند.

فرمت متن یا TXT

در واقع با استفاده از نقشه سایت خزنده گوگل را به سمت صفحات مهم تر هدایت می کنیم. این باعث می شود بودجه خزش یک وب سایت به طرز هوشمندانه ای مصرف شود. لینک سازی داخلی انجام نشده است، این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو این صفحات را نادیده بگیرند و آنها را در ایندکس خود قرار ندهند.

  • اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند.
  • اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید.
  • نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست.
  • در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد.

همانطور که در قسمت راست تصویر قبل مشاهده می کنید، دسته بندی نقشه های سایت موجب آنالیز بهتر آنها شده و ما می توانیم به راحتی به بخش دارای مشکل پی ببریم. اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست. نقشه سایت تصاویر با مجله خبری سئو هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد. تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند. در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید.

آدرس هایی که در نقشه سایت نیاز نیستند؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با