سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت-سئو

خط زیر را در هر بخشی از فایل robots.txt خود وارد کرده و مسیر نقشه خود را مشخص کنید. همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید. برای این کار، یک ویرایشگر متن مانند Windows Notepad یا Nano (Linux، MacOS) را باز کنید و دستوری که در بخش Sitemap Formats توضیح داده شد را دنبال کنید. نقشه‌های سایت بزرگ را به نقشه‌های سایت کوچکتر تقسیم کنید. نقشه سایت می‌تواند حداکثر URL داشته باشد و نباید بیش از 50 مگابایت فشرده شود.

آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود. بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود. برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند. همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند.

برای داشتن نقشه سایت باید از کدهای استاندارد مطابق با پروتکل‌های sitemaps.org استفاده کنید. ولی برای سیستم‌های مدیریت محتوا به‌ویژه وردپرس نیاز به کارهای پیچیده نیست و می‌توانید از افزونه‌های قدرتمندی چون yoast seo استفاده کرده و با یک کلیک نقشه سایت خود را بسازید. در فرمت HTML نقشه سایت برای کاربران طراحی مجله خبری سئو و تولید می‌شود تا به آن‌ها بگوید که ساختار سایت چگونه است و چه بخش‌هایی دارد و در آن لیستی از مهم‌ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. بر این اساس کاربران می‌توانند محتوای موجود در سایت را پیدا کرده و سریع‌تر به چیزی که می‌خواهند برسند. وقتی نقشه‌ای در دست دارید برنامه و مسیر حرکت شما کاملا مشخص است.

این تگ با تگ “” دنبال خواهد شد که حاوی صفت “xmlns” است که طرح کلی XML فایل ایندکس را تعریف می‌کند. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد اما زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند. بهترین فرمت برای فایل نقشه سایت، XML است؛ البته از فرمت های RSS یا TXT هم استفاده می کنند. حجم فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت وتعداد آدرس های آن باید کمتر از 10 هزار صفحه باشد. Sitemap.xml/آدرس سایت، کافی است این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید.

این افزونه گزینه ای برای کش نقشه سایت ندارد و این کار لزومی هم ندارد. ولی از نقشه سایت برای پیدا کردن صفحات و preload کردن استفاده میکند. نقشه سایت مثل یک راهنمای همیشه حاضر، دقیق‌ترین و آخرین اطلاعات از وضعیت صفحات ارزشمند را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد تا راحت‌تر در سایت گردش کنند. توجه کنید که وجود چنین خطاهایی بر رتبه سایر صفحات شما در نتایج جستجو تاثیر مستقیم نداشته و یک مشکل بزرگ محسوب نمی‌شود. تنها دغدغه ما در این شرایط مدیریت صحیح بودجه خزش و افزایش سرعت ایندکس صفحات است. از طرف دیگر سایت‌های تندمحتوا مثل سایت‌های خبری یا فروشگاه‌های بزرگ به صورت روزانه اقدام به ساخت صفحات جدید و انتشار محتوای ارزشمند می‌کنند.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش سئو فروشگاهی در 2023

صفحه در نقشه سایت هست ولی به دلیلی نامشخص قابل ایندکس نیست. صفحه‌ای که در نقشه سایت ثبت شده وجود ندارد و با مراجعه به آن خطای 404 نمایش داده می‌شود. نام نقشه سایت هیچ اهمیتی ندارد و با هر نامی می‌توان این نقشه را معرفی ساخت.

از طرفی نمیدونم مشکل از قالبه یا نه؛ یا مشکل از ارور ها هستش. در حالیکه خودم توی گوشی یا view page source کروم بررسی میکنم مشکلی نداره. دائما محتواهای خود را به روز رسانی میکنید و میخواهید هر بار سریعا گوگل از این بروز رسانی ها مطلع شود.

  • ببینید علاوه بر استفاده از ابزار آنلاین xml-sitemaps، در سایت های جوملایی شما میتوانید از افزونه های مخصوص استفاده کنید.
  • این سایت ها با استفاده از این نوع نقشه، سرعت ایندکس سایت خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش میدهند.
  • این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد.
  • بنظرم شما مفهوم سئو را بصورت کامل متوجه نشده اید ، مدل تایپ بصورت آنلاین یا غیر آن ، تفاوتی ندارد.

خوشبختانه شما مجبور نیستید بین این دو یکی را انتخاب کنید، زیرا آنها دو هدف متفاوت دارند. وقتی نوبت به انتخاب نقشه سایت می رسد، انتخاب هر دو کاملا قابل قبول است. در حالی که نقشه سایت XML به شدت توصیه می شود، سایت مپ HTML اختیاری است، اما همچنان توصیه می شود که داشته باشید.

نقشه سایت یا سایت مپ Google News (خبری)

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با