نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-سئو

در ادامه می‌توانید مشخص کنید ساختار نقشه چگونه باشد و برای کدام قسمت‌ها فعال شود. خوشبختانه، برای ایجاد نقشه سایت نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید. ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می دهند نقشه سایت را تنها در چند کلیک و چند ثانیه بسازید. برای اکثر وب سایت ها و مشاغل، یک فایل نقشه سایت باید کافی باشد، زیرا تعداد کمی از وب سایت ها حاوی بیش از URL هستند. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است.

در نقشه سایت XML، امکان افزودن اطلاعات اضافی به URL وجود دارد که به خزنده‌ها کمک می‌کند تا صفحات وب سایت شما را بهتر بخزند. کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. RSS/Atom Feeds به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که وبسایت شما آپدیت شده است یا محتوایی تازه روی آن قرار گرفته است.

آموزش ساخت سایت مپ با افزونه یوآست

زمانیکه شما یک نقشه سایت ایجاد می‌کنید، و مثلا آن را به ابزار وبمستر گوگل ارسال می‌کنید گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را بررسی کند. اگرچه افراد معمولا گیج می‌شوند که چه زمانی از کدام نقشه سایت بهتر است استفاده کنند، این بستگی به هدف وبسایت شما دارد. یکی از تفاوتهای اصلی بین این دو در چگونگی crawl گوگل (بررسی اطلاعات توسط رباتهای موتورهای جستجو) روی وبسایت است. نقشه سایت فایلی است که آدرس تمام صفحات سایت در اون قرار میگیره و مربوط با مبحث سئو تکنیال است. بنابراین با ساخت سایت مپ و معرفی اون به گوگل، زمانی که موتورهای جستجو به سایت شما سر بزنن تمام لینک هایی که در نقشه سایت وجود داره رو بررسی میکنن. به این ترتیب تمامی فایل ها، برگه ها و صفحات سایت با سرعت بیشتری ایندکس میشه.

شما می‌توانید برای محصولات لباس مردانه، محصولات لباس زنانه، لوازم جانبی و غیره یک نقشه سایت داشته باشید. رایج‌ترین تقسیم بین نقشه‌های سایت در وب‌سایت‌ها، یک فایل page_sitemap.xml و مجله خبری سئو فایل post_sitemap.xml است (به دلیل تعداد وب‌سایت‌های ساخته شده با وردپرس و پلاگین Yoast). Sitemap فایلی است که تمام صفحات یک وب‌سایت و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر را لیست می‌کند.

در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود. در واقع نقشه سایت لیستی از کل مطالب وب سایت شما را با فرمتی که برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد. وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند.

فایل سایت‌مپ را تا می‌توانید کوچک و کم‌حجم‌تر کنید.

البته سایت مپ دیگری با فرمت HTML وجود دارد که کاربران می‌توانند آن را ببینند و با بخش‌های مختلف سایت آشنا شوند. در این مطلب سعی کردیم تمام مطالب مربوط به سایت مپ را پوشش دهیم. هر گونه سوال یا نظر خود را از طریق کامنت می توانید با ما در میان بگذارید.

همچنین اگر می خواهید با سایر بخش های سرچ کنسول و کاربرد آنها آشنا شوی، محتوا “معرفی سرچ کنسول گوگل ” را مطالعه کنید. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید.

  • به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید.
  • افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو برای وب سایت های وردپرسی است.
  • وقتی نقشه‌ای در دست دارید برنامه و مسیر حرکت شما کاملا مشخص است.
  • نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با