نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین-سئو

سلام، sitemap.xml متناسب با بروزرسانی سایت باید بروزرسانی بشه. هم دستی میتونید انجام بدید و هم برنامه ای پیاده سازی کنید که بعد از انتشار هر پست جدید، این فایل رو هم بروزسانی کنه. از ایک ابزار تولید کننده نقشه سایت داینامیک خارجی استفاد کنید.

نکات مهم در مورد سایت مپ

ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند. فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند.

سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید. از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید.

یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم. من توصیه می کنم این تاریخ ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات قابل توجهی در سایت خود ایجاد کنید (یا محتوای جدیدی به سایت خود اضافه کنید). در غیر این صورت، گوگل هشدار می دهد که به روز رسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند می تواند به عنوان یک تاکتیک هرزنامه تلقی شود. اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می کنید، سایت شما فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به طور خودکار به روز می شود (نقشه سایت پویا).

تأثیر نقشه سایت در سئو !! آیا نبود سایت مپ به سئو سایت ضربه میزند؟

زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است. در این صورت شما به فایل ایندکس سایت مپ خودتان نیاز خواهید داشت. به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد.

هر چقدر نقشه سایت شما کوچکتر باشد، ایندکس آن راحت تر و سریعتر خواهد بود؛ اما این دلیل نمی شود که محتوای سایت خود را برای کوتاه شدن نقشه سایت در آن قرار ندهید. تمامی صفحاتی که میخواهید به گوگل نشان ندهید را باید در یک فایل مشخص به گوگل اطلاع دهید. در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد.

  • پاسخ مناسب به این کاربر از طریق صفحات دسته‌بندی و برچسب قابل ارائه است.
  • شما می‌توانید از فایل فهرست سایت مپ به عنوان راهی برای ارسال چندین نقشه به طور همزمان استفاده کنید.
  • در حالیکه خودم توی گوشی یا view page source کروم بررسی میکنم مشکلی نداره.
  • سایت جدید با صفحات جدیدی دارید که هنوز به خوبی به آن‌ها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی).
در صورتی که سایت فروشگاهی داشته باشید و آن را به کمک ووکامرس ایجاد کرده باشید، نقشه ای هم محصولات فروشگاهتان ایجاد خواهد شد. اگر بخواهیم نقطه مقابل HTML Sitemaps را معرفی کنیم، باید به XML sitemaps اشاره کنیم. مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر بخواهید که نقشه سایتتان را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، بهتر است که از قالب XML استفاده کنید، چرا که بیشتر موتورهای جستجو برای خواندن نقشه سایتتان، قادر به درک این زبان هستند. گفتیم که سایت مپ فایلی با قالب xml است که صفحات شما را به موتورهای جستجویی مانند گوگل معرفی می کند.

چرا نقشه سایت در سئو اهمیت دارد؟

پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید. Googlebot و سایر خزنده‌های وب با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب می‌خزند. در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند. این مقدار یک اطلاعات کلی برای موتورهای جستجو فراهم مجله خبری سئو می کند و ممکن است با دوره ای که در آن خزنده ها به پیمایش سایت می پردازند تطابق نداشته باشد. در صورت نیاز می توانید فایل های سایت مپ را با استفاده از gzip به حالت فشرده درآورید تا به محدوده ی مقرر دست پیدا کنید. فرمت XML مربوط به Sitemap Index file بسیار شبیه به فرمت XML مربوط به فایل سایت مپ می باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با