نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو

که چرا اون url ها رو نشناخته , بصورت دستی هم url صفحه رو وارد می کنم ولی میگه در sitemap نیست. در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده. برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید. اگر قبلاً سایت مپ خود را در گوگل ثبت کرده باشید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

بودجه خزش گوگل برای بررسی سایت ما مصرف شده صرف صفحاتی کم‌ارش شده و به سرعت تمام می‌شود. مساله‌ای که موجب می‌شود گوگل خیلی دیر صفحات ارزشمند ما شامل مقالات و دوره‌های آموزشی را بررسی و ایندکس کند. اگر نقشه سایت در سرچ کنسول ارسال نشده است، قدم بعدی این است که نگاهی به سیستم مدیریت محتوای وب سایت داشته باشید. بعد از ثبت سایت مپ در گوگل سرچ کنسول در قسمت sitemap موفقیت آمیز یا عدم موفیت آمیز بودن ثبت سایت مپ را گزارش می دهد.

Xml sitemap image

یک نقشه سایت می تواند آنها را به گونه ای راهنمایی کند تا متوجه اهمیت بیشتر صفحات درج شده در نقشه های سایت نسبت به آنهایی که بلاک نشده، اما در نقشه سایت نیز قرار ندارند شود. کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده مجله خبری سئو نمایید. پس از آن ، اگر صفحه را تازه کردید ، نقشه سایت جدید خود را ذکر شده است؛ Google از نقشه جدید شما مطلع می شود و باید به زودی آن را بررسی کند. در همین حال، شما ممکن است بخواهید بقیه مواردی را که کنسول جستجو ارائه کرده است کشف کنید.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند. بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم. زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند.

در صورت دشوار بودن یافتن صفحه در فهرست اصلی ناوبری وب‌سایت یا در پیوندهای داخلی، نقشه‌های HTML به‌راحتی می‌توانند صفحه را پیدا کنند. در این مقاله با شما همراه هستیم تا در مورد نقشه سایت و تأثیراتی که می‌تواند روی سئو بگذارد صحبت خواهیم کرد. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود. میخواهید اهمیت یک یا چندی از صفحات سایت خود را نسبت به دیگر صفحه ها افزایش دهید. برای اینکه بتونین هر زمان که لازم شد به نقشه سایت خود دسترسی داشته باشین و یا میشه گفت راحت اون پیدا کنین، می تونین یکی از سه روش زیر رو انتخاب کنین.

به عنوان مثال، می توانید ببینید Googlebot هنگام خزیدن سایت خود تحت Error Crawl با هرگونه خطایی روبرو می شود، و جزئیات فعالیت خود را تحت Crawl Stats مشاهده می کنید. حتی اگر تجربه زیادی در زمینه توسعه وب ندارید، احتمالا از بهینه سازی موتور های جستجو شنیده اید. این یک اصطلاح مهم برای یک لیست عظیم از تکنیک هایی است که می توانند رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را بهبود بخشند. بسیاری از استراتژی های سئو که می خواهید در مورد آنها بشنوید متمرکز بر کلمات کلیدی هستند – اما کارهای دیگری نیز وجود دارند که به همان اندازه بسیار حیاتی هستند.

  • گاها پیش میاد که گوگل سرچ کنسول در لحظه نمیتونه سایت مپ تولید شده رو فراخوانی کنه و این خطا دیده میشه.
  • در این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد.
  • استفاده همزمان از دو سیستم برای ساخت نقشه سایت کار درستی نیست.
  • برای تهیه VPS و سرور اختصاصی می توانید به صفحه خرید سرور مجازی و خرید سرور اختصاصی در سایتمان سر بزنید.
  • تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک خط را به کد این فایل اضافه کنید.

سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال‌، می‌توانید ببینید که نقشه سایت بالا شامل لینک‌هایی به ۱۱۶ صفحه وب است. ۱۰۹ تا از این صفحات «valid» و ۶ تای دیگر «Excluded» هستند. اگر از Yoast استفاده نمی‌کنید‌، پلاگین‌های دیگری برای وردپرس در دسترس شما قرار دارند (مثل Google XML Sitemaps) و یا افزونه که می‌توانید برای ایجاد نقشه‌های سایت از آن‌ها استفاده کنید.

فرمت XML

آیا تاکنون فکر کرده اید که چگونه گوگل وب سایت ها را پیدا می کند و تصمیم می گیرد که چگونه سایتها را رتبه بندی کند؟ کلید اصلی Googlebot است – یک برنامه “خزنده” که دو کار اساسی را بر عهده دارد. Googlebot وب را مرور می کند و از صفحه ای به صفحه ای دیگر منتقل می شود. در طول راه، اطلاعات مربوط به پیوندهای مختلفی را که بازدید می کند و نحوه ارتباط آنها را ثبت می کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با