نقشه سایت sitemap چیست و چگونه سایت مپ بسازیم؟ مهدی عراقی-سئو

فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است. البته بستگی به این دارد که شما از چه CMS یا سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید. همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد.

راهکار برای سئو نقشه سایت

در واقع با استفاده از این فایل می‌توان خزندگان گوگل را بهتر راهنمایی کرد تا به صورت اصولی و کامل بتوانند صفحات را آنالیز و بررسی کنند. در این فایل تمام صفحات و محتوای مهم موجود در وب سایت به طور کامل ذکر شدند و خزندگان گوگل از این طریق می‌توانند تشخیص دهند که اولویت‌های شما چیست بر اساس آن صفحات مختلف سایت را ایندکس می‌کنند. همچنین در شرایطی که صفحاتی از وب سایت خود را آپدیت می‌کنید باید آن‌ها را در سایت مپ قرار دهید تا گوگل متوجه شود که تغییراتی بر روی آن‌ها اعمال شده و به همین واسطه دوباره صفحات را آنالیز کند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه برای شما توضیح دهیم، نقشه سایت یک فایل است که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند. نقشه سایت یک فایل xml می‌باشد که در سایت شما ساخته می‌شود و به گوگل داده می‌شود. این فایل دارای مزیت‌های زیادی بوده و داشتن سایت مپ برای سایت شما مهم است.

یکی از دیدگاه کاربران واقعی که به سایت مراجعه می کنند و دیگری از دیدگاه خزنده های موتورهای جستجو که سایت را پیمایش می نمایند. با سلام ، خیر نباید حذف شود بصورت تخصصی باید بررسی شود که در اینجا امکان بررسی آن برای ما میسر نیست. در صورت خرید افزونه سئو تیکت ارسال نمایید تا بررسی کنیم. ببینید نقشه سایت در ورژن جدید کاملا تغییر کرده و مانند قبل نیست ، بنظرم اگر کمی در همین ویدئو دقت داشته باشید به خوبی توضیح داده شده است.

سایت مپ چیست؟ site map

سایت مپ یا نقشه سایت، راهنمای ربات‌های گوگل برای بررسی سایت ما است. به عبارت بهتر تمامی صفحاتی که در استراتژی سئو اهمیت دارند و بایستی توسط گوگل بررسی و ایندکس شوند، در سایت مپ قرار می‌گیرند. در نتیجه الزامی ندارد که همه صفحات در نقشه سایت وجود داشته باشند بلکه این فایل با هدف بهبود دسترسی گوگل به آدرس صفحات ارزشمند طراحی می‌شود. در همین مقاله مجله خبری سئو قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد.

استفاده از برچسب در سایت مپ به خزنده‌های وب‌سایت گوگل کمک می‌کند که گوگل بات یک صفحه باید بیشتر تکرار شود تا محتوای جدید سریع‌تر پیدا شود. در این مقاله به طور کامل به مبحث بسیار مهم سایت مپ چیست (sitemap چیست) پرداختیم و اهمیت سایت مپ در سئو سایت را توضیح دادیم. همینطور سعی شد تا به تمامی سؤالات موجود در ذهن شما عزیزان پاسخ داده شود. اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید. ببینید علاوه بر استفاده از ابزار آنلاین xml-sitemaps، در سایت های جوملایی شما میتوانید از افزونه های مخصوص استفاده کنید. این افزونه ها دقیقا مشابه افزونه های وردپرسی روی سایت شما نصب میشوند و به طور خودکار نقشه سایت را برای تان میسازند.

اگر با این ارور مواجه شدید بایستی بدانید که گوگل نتوانسته است برخی از صفحات سایت شما را پیدا کند. برای برطرف کردن این مشکل لازم است صفحات مشکل دار را حذف نموده و مطالب را با URL جدید منتشر کنید. یا این که ممکن است بخواهید از ریدایرکت 301 تغییر مسیر به یک صفحه زنده در وب سایت خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است گوگل صفحات بیشتری با مشکل کراول نشدن را در سایت شما پیدا کرده باشد اما همه آن‌ها را در این لیست قرار ندهد. بهتر است برای پیدا کردن این صفحات از ابزار Screaming Frog استفاده کنید. زمانی که تعداد صفحات یک سایت زیاد و موضوعات زیادی را در بر می گیرد، فایل ایندکس نقشه کاربرد زیادی دارد.

به یاد داشته باشید گوگا از سایت مپ فقط برای شناسایی صفحات مهم سایت استفاده می کند. عدم ثبت یک url در نقشه سایت لزوما به این معنی نیست که گوگل آن ها را ایندکس نمی کند. با استفاده از نقشه سایت می توانید بودجه خزش سایت خود را مدیریت کنید.

  • اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا کردنش نخواهد بود.
  • نقشه سایت به پیدا کردن صفحات مختلف سایت شما توسط ربات گوگل کمک می‌کند.
  • سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند.
  • تعریف گوگل از نقشه سایت، فایلی است که اطلاعاتی در رابطه با صفحات، ویدئوها و بقیه موارد موجود در سایت شما و همچنین رابطه بین آنها را در اختیار قرار می‌دهد.
  • مدیریت نقشه سایت هنر مدیریت هزینه و زمان برای خودمان و گوگل است.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با