سئو چیست؟ تمام آن چه باید در مورد SEO بدانید-سئو

باید توجه داشت که سئو یک کانال کشش دیجیتال برای افزایش فروش است. سئویی که باعث افزایش فروش یک شرکت، فروشگاه یا هر سایت دیگری نشود را نمی توان سئو دانست. از سئو برای فروش بیشتر استفاده کنید نه برای دیده شدن در دید رقبا ! آن ها شما را می بینند پس نیازی به صرف هزینه و افزایش جایگاه سایت خود ندارید.

به طور خلاصه، SEO منفی به هر فعالیت مخربی گفته می شود که به منظور پایین آوردن رتبه سایت شما در نتایج سرچ گوگل انجام می شود. سئوی منفی در اغلب موارد توسط رقبا و برای تخریب جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو به کار می رود تا اقدامات مثبت شما را بی اثر کند و میزان بازدید سایت شما را کم کند. رایج ترین نوع سئوی منفی، مبتنی بر لینک است، ولی تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که برخی از رقبا می توانند از آن ها برای کاهش رتبه سایت شما استفاده کنند.

چشم پوشی کرد و این موارد هم تا حد بسیار زیادی می تواند در روند رشد سئو سایت تأثیر گذار باشد. شامل اجرای سئوخارجی و سئوداخلی با استفاده از تقلب و گول زدن موتورهای جستجو را می گویند. که با توجه آپدیت الگوریتمهای گوگل در سالیان اخیر خیلی از روشهای آن عملا منسوخ شده است و اجرای آن در بیشتر موارد موجب جریمه و خشم گوگل یا اصطلاح“پنالتی گوگل” خواهد شد. یکی از اشتباهات یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تمرکز تنها بر سئو است، زیرا بهینه سازی وب سایت یک فرایند زمانبر بود و دارای ریسک های بالقوه خود است.

موتور جستجو چیست؟

به این معناست که فایل یا صفحه درخواستی، توسط سرور پیدا نشده است. اما اینکه منبع مورد نظر بطور موقت یا دائم از بین رفته است را مشخص نمی‌کند. وقتی یک تصویر لینک داده می‌شود، گوگل از تگ Alt تصویر بعنوان Anchor Text آن استفاده می‌کند. مهران منصوری فر تجربه سئو بیش از کلمه را در دوره‌ای به اسم جادوی سئو آموزش می‌دهم و بیش از 100 نفر از شرکت‌کنندگان دوره جلوی دوربین رفتند و رضایت خود را در پایان دوره اعلام کردند.

در این الگوریتم گوگل با کسانی که قانون کپی رایت را رعایت نکرده باشند، برخورد می کند. یعنی اگر شما از متن، عکس، ویدیو، موسیقی و … استفاده کنید که قبلا توسط دیگران استفاده شده است، مجله خبری سئو گوگل با شما برخورد می کند. در آن سال ها (یعنی همان دهه هفتاد خودمان)، قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل بسیار راحت تر از امروز بود و می شد با کمی خلاقیت در نتایج اولیه قرار گرفت.

ما در سئو برای اینکه سایت را از تمام جهات مختلف، بهینه سازی کنیم، باید مسیر برخی از صفحات را تغییر دهیم. صفحاتی از محصولات که موجود نیستند، صفحاتی که پاک شده اند، صفحات که به اصطلاح ویروسی شده اند و… همگی به وسیله ریدایرکت های مختلف تغییر مسیر داده می شوند. سوالاتی زیادی وجود دارد که برای یافتن آن ها باید تحقیقاتی را به انجام برسانید. موتورهای جستجو به برنامه های کامپیوتری گفته می شود که برای پیدا کردن اطلاعات از هر پلتفرمی می تواند استفاده نماید.

مفاهیم مهمی که در عملیات سئو بکار می‌روند

اگر کسب و کار شما کوچک است و تازه می خواهید کار خود را شروع نمایید بهتر است روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز داشته باشید. زیرا رقابت روی این کلمات معمولا کمتر است و براحتی می توانید در موتورهای جستجو جایگاه کسب نمایید. به طور کلی پیشنهاد می شود برای وب سایت خود ترکیبی از کلمات کلیدی Seed و طولانی انتخاب نمایید. ابزارهای متنوعی نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک زیادی نماید.

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

به تکنولوژی که بین سرور و کلاینت ارتباط برقرار می‌کند بدون اینکه صفحه را رفرش کند Ajax گفته می‌شود. مثلاً در بعضی از وب سایت‌ها وقتی که بخواهیم تغییرات به وجود آمده در درون صفحه را بدون ریلود کردن مشاهده کنیم از Ajax استفاده می‌کنیم. به متن لینک‌های گفته می‌شود که در آن از یک عبارت عمومی و یا یک کلمه استفاده شده باشد.

  • بعضی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در آن زمان شامل Yahoo ،Infoseek ،Altavista بودند.
  • یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید.
  • سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند.
  • همچنین این ابزار طبق بررسی های سایت codoseo دارای امکانات بیشتری می باشد که پیشنهاد ما نصب این افزونه برای سئو سایت های وردپرسی می باشد.
  • برای شروع می‌توانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار