سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو

دسترسی به سایر مقالات و اطلاعات بیشتر هم از همین صفحه امکان پذیر است. آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است. زمانی که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شدم متوجه شدم ما سئو کارها میتوانیم در “زمان” به عنوان با ارزشترین دارایی حال حاضر یک فرد، شرکت یا سازمان تا حد ممکن صرفه جویی کنیم.

از آنجایی که تأثیرات به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل اغلب ناشناخته است، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که تاریخچه SERP را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ردیابی کنید. پس از انجام به‌روزرسانی، می‌توانید بررسی کنید که کدام یک از رقبای شما در رتبه‌بندی بالا یا پایین رفته‌اند و در مورد عوامل مؤثر حدس بزنید. این الگوریتم به این معنی است که ممکن است سایتی ناگهان از صفحه ششم نتایج به جایگاه اول تغییر موقعیت دهد ولی این تغییر جایگاه موقتی است. هدف گوگل از این تغییرات مشاهده رفتار کاربران در مقابل این سایت است. به این ترتیب چنانچه کاربران از سایت مورد نظر استقبال کنند، این سایت ترفیع رتبه خواهد گرفت، در غیر این صورت به جایگاه قبلی خود بر خواهد گشت.

این صفحات فقط نیازمند ساختار درست و نمایش محتوای مرتبط هستند و ارزش واقعی را از بروزرسانی مستمر دریافت میکنند. 2- من سایت شما را بررسی کردم و برخلاف تصور خودتون خیلی از قانون های سئو را در آن رعایت نکرده اید. پیشنهاد میکنم مطالعات بیشتری در این حوزه داشته باشید و از کارگاه ها و ویدئوهای آموزشی استفاده کنید. بعنوان مثال منوی اصلی سایت شما فقط شامل لینک به صفحه اصلی، تماس با ما و درباره ما است که موجب شده دسترسی درستی به صفحات دیگر نبوده و گوگل نیز قادر به درک اهمیت آنها نباشد. تغییر قالب سایت یک اتفاق رایج در سطح اینترنت است و لزوما موجب از دست رفتن جایگاه یا لطمه به سئو سایت شما نمیشود. اگر قالب جدید شما از نظر کدنویسی، سرعت و نمایش در موبایل بهتر از نسخه قبلی باشد میتواند به بهبود رتبه و سئو شما نیز کمک کند.

دریافت سوشال سیگنال، لینک‌سازی داخلی و خارجی می‌تواند به افزایش سرعت ایندکس کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم برای مدیریت بودجه خزش و ایندکس سریع‌تر مقالات زیر را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. برای اینکه راحت تر به این قضیه نگاه کنید، باید ماموریت اصلی گوگل را بشناسید. این موتور جستجو میخواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوه ای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحت ترین شیوه و با سریع ترین زمان، به آن برسد.

به این ترتیب از گوگل می خواهید تا این صفحه را از نتایج خود حذف کند. با استفاده از این ریدایرکت ها می توان صفحه موردنظر را از نتایج گوگل حذف کرد. ریدایرکت ۴۱۰ به گوگل می گوید که صفحه مورد نظر حذف شده است و از گوگل می خواهد تا این صفحه را از نتایج خود حذف نماید. در این نوع ریدایرکت، شما فقط از گوگل می خواهید تا کاربر را به صفحه مورد نظر شما هدایت کند بدون اینکه ارزش صفحه به صفحه جدید منتقل شود. در مجله خبری سئو با خود رقابت نکنید با رقیب هم رقابت نکنید با هدف مشخص بر روی کلمات درست سئو انجام دهید و از نتیجه سئو لذت ببرید.

به روز رسانی محتوا بصورت منظم هم منجر به بهینه سازی تجربه کاربری سایت میشود و هم به افزایش رتبه سایت کمک می‌کند. بروز رسانی منظم محتوا باعث میشود که کاربران نیز بصورت منظم برای مطالعه محتوای جدید درج شده به سایت مراجعه کنند. از طرف دیگر ربات‌های موتورهای جستجو نیز بر اساس الگوی بروز رسانی محتوا به سایت شما مراجعه می‌کنند و هر چه بروز رسانی محتوا منظم تر باشد سرعت ایندکس شدن صفحات سایت نیز بیشتر خواهد شد. مهم ترین هدف سئو و بهینه سازی وب سایت افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری ، یا درصد بازدیدکنندگان به مشتری است. برای اینکه متخصص سئو شوید ابتدا باید کار با موتورهای جستجوگر را یاد بگیرید. این موتورها ۳ کار اصلی کرال کردن، ایندکس کردن و رتبه دهی را انجام می دهند.

  • من بعد از لینک های منو، لینک این صفحه ای که میخام بیارم بالا رو توی این صفحه پربازدیدم گذاشتم و مثلا پیشنهاد دادم که این صفحه ام رو هم بازدید کنید و ربات های گوگل از اون لینک وارد این صفحه هم بشوند.
  • نمی‌توان عدد دقیقی از میزان بازدید یا آمار سایت برای ارتقای هاست اعلام کرد ولی اگر سایت شما قادر به پاسخ گویی سریع به مخاطبین شما نباشد خیلی سریع متوجه این موضوع خواهید شد.
  • Semantic Seo یا سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید.

رایج‌ترین شیوه تبلیغات گوگل، تبلیغات در صفحه نتایج جستجو است. به این صورت که فردی که تبلیغات کسب و کارش را به گوگل سپرده است، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند تا در صورت جستجوی آن‌ها، تبلیغات او قبل از نتایج اصلی نمایش داده شود. وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است. شما باید تمامی فاکتورهای داخلی سایت خود را برای موتور جستجو و کاربران بهینه سازی کنید.

۲. تولید (نوشتن)

وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی می‌نامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هر‌چه یک وبسایت بالا‌تر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوا‌ی آن را مرتبط‌تر با جستجوی شخص می‌داند. به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبط‌ترین نتایج شروع و به نامرتبط‌ترین نتایج ختم می‌شود.

اینکه یادگیری سئو چقدر طول می‌کشد، کاملاً به تلاش و زمانی بستگی دارد که شما به آن اختصاص می‌دهید. تمام فعالیت‌هایی که درون وب‌سایت شما انجام می‌گیرند تا آن را برای موتورهای جست‌وجو بهینه‌سازی کنند، در دستهٔ سئوی درون‌صفحه قرار دارند. تولید محتوای باکیفیت و کاربردی از جمله‌ فاکتورهای مؤثر در این نوع سئو به‌شمار می‌آید. یکی از اصطلاحات کاربردی دیگر سئو خارجی است که از جمله اقدامات آن می توان به لینک دهی از سایت‌های دیگر به وب سایت ، تبلیغ در شبکه ‌های اجتماعی، درج بنرهای تبلیغاتی سایت در وب سایت های دیگر و… اشاره کرد. همچنین انتشار رپورتاژ و مقاله با موضوعات مرتبط در سایت‌های پربازدید یا همان بک لینک نیز بخشی از این سئوی Off-page محسوب می‌شود.

چرا سئو برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

این کار هم به گوگل کمک می‌کند ساختار متن مطلب شما را بهتر تشخیص بدهد و هم کاربران نظم بهتری در نوشته می‌بینند و تجربه ای خوشایند از مطالعه مطلب شما خواهند داشت. در هر صفحه باید حداقل یک عکس با کلمه کلیدی اصلی صفحه ایجاد کرد. به این ترتیب گوگل مطمئن می شود که محتوای صفحه شما با کلمه کلیدی مرتبط است. با توجه به الگوریتم‌هایی مانند رنک برین Rankbrain اصول تولید محتوای مرتبط کمی با گذشته تفاوت کرده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار