طبق سبک سئو جدید که من در آکادمی سئو سفینه ایجاد کردم؛ تجربه کاربری در سئو یکی از ۳ سیگنال اصلی رتبهبندی است. چون ما در تولید محتوا و نوشتن متن هم قرار است طبق استانداردهای موتورهای جستجو پیش برویم. استفاده از محتوای دسته اول همیشه توصیه میشود اما در صفحه محصول علاوه بر اینکه به سئو شما کمک میکند باعث فروش بیشتر محصولاتتان نیز میشود.
ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید. و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما درحال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئوی داخلی خود اطمینان حاصل کنید. برای آنکه به موضوعی مسلط شویم، لازم است تا ابتدا درک درستی از آن داشته باشیم.
این ابعاد در هم تنیده هستند و هر کدام دچار مشکل شوند سئو ناقص خواهد بود و نتیجه نخواهد داد. یک سئو مستر خوب، باید توانایی انطباق چک مجله خبری سئو لیستهای عمومی سئو با شرایط پروژه اش رو داشته باشه. نرخ تبدیل به مشتری بالا و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است.
- رنگ سبز نشاندهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان میدهد که روی این بخش اصلاً کار نشده.
- اگر شما کلمه کلیدی موردنظر خود را در آن وارد کنید، یک لیست از کلمات کلیدی کاربردی و مرتبط را به شما تحویل می دهد.
- حالا که شما با مسیر جستجوی کاربر آشنا شدید میخواهم ۶ نکته کاربردی بگویم تا با استفاده از این نکات بتوانید محتوای سایتتان را بر اساس مسیر جستجوی کاربر طراحی کنید.
- در چنین شرایطی میتونید به دنبال بلاگ هایی بگردید که حداقل تاکنون چند مطلب مرتبط با زمینه کسب و کار شما منتشر کردن.
- اولین چیزی که کاربر از سایت شما در نتایج موتور جستجو می بیند، عنوان می باشد.
تجربه کاربری؛ کلیدواژهای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … میتوانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند. استفاده از نقاط ضعف موتور های جستجو و روش های غیر قانونی برای فریب آن ها را سئو کلاه سیاه می نامند.
هر چه این زمان کوتاهتر باشد، رتبه بالاتری در فهرست گوگل خواهد داشت. عناصر زیادی مانند اندازه تصاویر وجود دارند که روی سرعت صفحه اثرگذار هستند. برای اینکه متوجه شوید چه راهکاری مناسب افزایش سرعت صفحه شما میشود و سرعت صفحه چقدر است، از ابزار Google’s Page Speed Insights کمک بگیرید.
هزینه کمتر نسبت به سایر روش های بازاریابی دیجیتال
داده های WorldOMeter نشان می دهد که بازاریابان محتوایی تقریباً پنج میلیون پست وبلاگ را در روز منتشر می کنند. در حالی که انگیزه همیشه در اولین مرحله می باشد، در مرحله دوم موتورهای جستجو، سنگ بنای کل این فرآیند کلمات کلیدی هستند. از ابزارهای سئو مانند Google Ads، Ahrefs و حتی نوارهای جستجوی ساده در سایت ها برای شناسایی هدف جستجوی گسترده کلمات کلیدی خود استفاده کنید. Google ads نیازمند هزینه ای می باشد که شما به گوگل پرداخت می کنید و سایت شما بهتر دیده می شود. Ahrefs، یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای سئوکاران و بازاریابان دیجیتال است که با آن میتوان به لینک دادن و تجزیه و تحلیل کردن سایتهای مختلف پرداخت. هنگامی که طراحی سایت به خوبی انجام نمی شود، کاربر نمی تواند با سایت شما ارتباط برقرار نماید.
تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی
در طول این فرایند رباتها و خزندهها محتواهای جدید را پیدا کرده و آنها را ایندکس کرده و در دیتابیس خود بایگانی میکنند. وقتی که شما به یک وب سایت مراجعه کرده و از آن بازدید میکنید مرورگر شما درخواستی را به سرور ارسال میکند که از محتوای وب سایتی که به آن وارد شدهاند تشکیل میشود. تعداد کاربران و بازدیدکنندگانی که به وبسایت شما مراجعه کرده و از آن بازدید میکنند ترافیک گفته میشود. رایجترین شیوه ارزیابی و بررسی میزان مؤثر بودن یک کسب و کار آنلاین در جذب مخاطب و کاربر بررسی و سنجش ترافیک وب سایت است.