سئو چیست؟ همه چیز در مورد سئو سایت seo به زبان ساده سفینه-سئو

علاوه بر اینکه وبسایت‌ها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروز‌رسانی نمی‌شوند، محتوا‌های آن‌ها نیز در صفحات مختلف دسته بندی می‌شوند. Google AdSense نیز شبکه‌ای است که توسط گوگل ساخته شده و آگهی دهندگان را به منتشر کنندگان آگهی وصل می‌کند. به این شکل که، دارندگان وبسایت در Google AdSense ثبت نام کرده و با این کار اعلام می‌دارند که برای نصب آگهی‌های گوگل در سایتشان داوطلب هستند.

اگر تا به اینجای مقاله همراه تیم سئو دی ام روم بوده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. حال زمان آن است که با یک آموزش سئو صفر تا صد که کاملا رایگان می‌باشد، شروع به یادگیری سئو به زبان ساده نمایید. برای این اقدام تنها تولید محتوا کافی نیست و می‌بایست بهینه‌سازی سئو داخلی، سئو خارجی و در ادامه سئو تکنیکال به درستی انجام گیرد.

Domain Authority چیست و چه کاربردی دارد؟

عمل لینک‌دهی به صورت بالعکس و از سمت زیر شاخه‌ها نیز صورت می‌گیرد. خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام می‌گیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس از نصب SSL روی سایت، یک قفل در کنار نام دامنه شما نمایش داده می‌شود و در ضمن پروتکل سایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف کلمه Secure یعنی امن‌بودن می‌باشد. سپس مخاطبان هدف خود را بشناسید و با جمع‌بندی و استراتژی درست اقدام به تولید محتوا کنید.

اما تفاوتی که اعتبار صفحه با اعتبار دامنه دارد این است که اعتبار صفحه پیش بینی می‌کند یک صفحه از یک وب سایت چه رتبه ای را در صفحات نتایج موتورهای جستجو به دست می آورد. زمانی که یک وبسایت به تازگی راه اندازی می‌شود موتورهای جستجوی نظیر گوگل امکان دارد که به آن برای مدت کوتاهی رتبه بالایی در صفحات نتایج بدهند؛ به این دوره ماه عسل گوگل یا Google Honeymoon گفته می‌شود. ماه عسل گوگل به دلیل بررسی کیفیت عملکرد وب سایت و همچنین سنجیدن میزان ارتباط مطالب موجود در وب سایت با موضوعات جستجو شده توسط کاربران صورت می‌پذیرد. دقیقاً به همین دلیل است که وب سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات و خدماتی را به کاربران و بازدیدکنندگان خود عرضه می‌کنند برای رسیدن به رتبه یک صفحه نتایج جستجوی گوگل با یکدیگر رقابت می‌کنند. که به روش تبلیغات کلیکی آنها را به نمایش می گذارد و به ازای هر کلیک کسب در آمد می کند.

برای بدست آوردن این کمات از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود. یکی از ابزارهایی که برای به دست آوردن کلمات کلیدی استفاده می‌شود گوگل ادوردز می‌باشد. همانگونه که قبلاً نیز عنوان مجله خبری سئو شده است موتورهای جستجوگر نظیر گوگل هیچ وقت به دنبال ایجاد یک فهرست از سایتهایی که دارای محتوای قدیمی و بی کیفیت و نامناسب هستند، در صفحات نتایج جستجوی خود نبوده است.

به همین دلیل، یکی از کلیدهای اصلی رسیدن به موفقیت برای هر کسب و کار اینترنتی، سئو می‌باشد. علاوه بر این، موتورهای جستجو، همان چیزی را به کاربران ارائه می‌دهند که آن‌ها در پی آن هستند. بنابراین در مقایسه با تبلیغات اینترنتی، اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت. همانطور که میدانید اکثر کاربران اینترنت، در موتورهای جستجو به دنبال پاسخی مناسب برای نیازها و سوالات مورد نظر خود هستند. از این‌ رو سئو مناسب راه میانبری برای شما خواهد بود تا بتوانید با قرار گرفتن در صفحات اولیه نتایج، بیشترین بازدید را به دست آورید. همچنین از آنجایی که نتایج موتورهای جستجو دقیقا همان چیزی است که کاربران جستجو کرده اند، امکان تبدیل آن‌ها به مشتری بسیار زیاد خواهد بود.

اما در حالت کلی در نظر داشته باشید که وجود محتوای با کیفیت بیشتر در وب سایت شما، غالبا به رتبه بهتر و ترافیک بیشتر برای وب سایت شما منتهی خواهد شد. نکته مهم در این کار اینست که تنها بر روی یک کلمه کلیدی انگشت نذاشته و بر روی موضوعات متنوعی در کسب و کارتان تمرکز کنید. برای تصمیم گیری بهتر در نظر داشته باشید که اغلب وب سایت های معتبر، هفته ای حداقل یک بار محتوای سایت رو بروزرسانی می کنند.

  • کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این.
  • بنابراین وقتی روی سئو کار می‌کنید به صورت اتوماتیک؛ مجبور می‌شوید روی بهینه‌سازی تجربه کاربری کار کنید و این باعث می‌شود سایتتان برای کاربران لذت‌بخش‌تر باشد.
  • به مرور زمان علم کاربران برای جستجو افزایش یافته و به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل به خوبی عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و آنها را تحلیل می‌کنند.
  • عبارت Zombie Pages یا صفحات زامبی بیشتر به صفحاتی از یک وب سایت گفته می‌شود که نه زنده‌اند نه مرده.
  • در‌نتیجه، ایندکس نشده باقی می‌مانند و هرگز در صفحات نتایج موتور‌های جستجو نمایش داده نخواهند شد.
لینک دادن شما به وب سایت ها از دید گوگل به معنای تایید شدن آنها از طرف شماست. تایید وب سایت هایی که خود دچار پنالتی شده اند، عواقب خوبی برای سایت شما به همراه ندارد. در صورتی که از اعتبار وب سایتی که قرار است به آن لینک دهید نامطلعید، لینک را به صورت نوفالو درج کنید.

قبل از این که با الگوریتم‌های سئو آشنا شوید، به یک توصیه مهم توجه کنید.

نرخ پهنای باند اینترنت و تعداد تلفن های هوشمند در ایران افزایش یافته است، ضریب نفوذ اینترنت در سال 1397 به 60 درصد رسیده و تعداد کاربران اینترنت در ایران از مرز 40 میلیون نفر گذشته است. میلیون ها کاربر ایرانی از گوگل برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود، یافتن محصولات و .. تهیه گواهی SSLبا تهیه گواهی (SSL (Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهندۀ هاست، می‌توانید در صفحات مهم سایتتان به جای پروتکل Http از پروتکل Https یا همان پروتکل امن انتقال اَبَر متن استفاده کنید. شما به ندرت میتوانید از طریق جستجوی شبکه های اجتماعی ترافیک جذب کنید. هر از گاهی باید از تبلیغات شبکه های اجتماعی برای ایجاد ترافیک استفاده کنید. اگر وب سایت شما دارای صفحات مشابه و تکراری است، این موضوع اصلا به نفع شما نخواهد بود.

انتشار لینک همکاری در فروش به عنوان یک پیشنهاد ایده جذابی بود ولی هدف شما از انتشار آن کاملا واضح و مقایسه با دوره‌های دیگران غیرحرفه‌ای بود. توصیه خود گوگل این هست که برای مقالات از امتیازدهی ستاره‌ای استفاده نکنید. در حال حاضر نشانه گذاری به عنوان Article و در موارد آموزشی استفاده از FAQ بهترین انتخاب است. وقتی یک صفحه در بخش exclude قرار می‌گیرد دلیل آن نیز ذکر میشود. مثلا ممکن است نوشته باشد crawled currently not indexed یعنی صفحه توسط گوگل دیده شده ولی هنوز ایندکس نشده است. برای سایت های ایرانی معمولا هاست داخلی گزینه بهتری است به شرط آنکه کیفیت بالایی داشته باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار