سئو چیست؟ تعریف ساده صفر تا صد SEO سایت دی ام روم-سئو

برای ارائه پاسخ دقیق پیشنهاد میکنیم با بخش مشاوره تماس گرفته و درخواست خود را به صورت دقیق ارسال نمایید. بنده حدود سالی هست که به صورت تخصصی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم و سئو سایت رو به 4 بخش از نظر خودم دسته بندی میکنم. من یکبار دوره سئو رو بطور کامل رفتم ولی الان برای رسیدن به صفحه اول گوگل مشکل دارم و بعد از 5ماه فعالیت هنوز کلمه کلیدی از صفحه 3 بالاتر نیومده. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله ما با موضوع “چند مقاله در هفته بنویسیم” را مطالعه کنید.

تصاویر، ویدیوها یا محتوای نوشتاری ایجاد کنید که شما را با یک منطقه خاص مرتبط می کند، خواه یک شهر، استان یا منطقه باشد. نگران نباشید تنها چند مورد ساده وجود دارد که می توانید در سایت خود تغییر دهید تا سایتتان را برای کبوتر بهینه کنید و در نتایج محلی «۳ بسته» یا «three pack» قرار گیرید. این کار باعث شد نتایج شباهت بیشتری به نتایج همیشگی گوگل پیدا کنند. بعد از ارائه این الگوریتم، فاکتورهای مکان و فاصله (در جستجوهایی که مکان محور هستند) بر فاکتورهای سنتی سئو ارجحیت پیدا کردند. الگوریتم کبوتر بر جستجوهای محلی و آن دسته از جستجوهایی که مکان در آنها نقش مهمی دارد، تأثیر می‌گذارد. همانطور که در بخش قبل توضیح دادم،‌این الگوریتم بر ارائه نتایج بهتر در جستجوهای محلی تمرکز دارد.

استراتژی سئو برای سایت‌های با اتوریتی پایین

اما می‌بایست خدماتی ارائه کند که سایر وبسایت‌ها از انجام آن عاجز باشند. ✅ بهترین راه برای رسیدن به جایگاه بهتر، تلاش منظم و مداوم است. شما می‌بایست به طور مداوم محتوای خوب تولید کنید و محتوای قبلی خود را بروز نگه دارید.

مطمئن شوید نام عکس و تگ alt و title و کپشن بخوبی برای بهبود سئو بهینه شده اند. در سال ۱۳۹۷ محتوا همچنان با قدرت یک پادشاه به یکه تازی در عرصه سئو ادامه میدهد. همانطور مجله خبری سئو که “رند فیشکین Rand Fishkin” در سایت Whiteboard Friday گفته است، محتوایی که برای کلمه کلیدی مد نظر بهینه شده باشد همچنان از نظر سئو بالاترین ارزش را دارد.

با حذف تگ‌های اضافی و صفحات کم ارزش صفحات نمایش داده شده در این بخش نیز به مرور کاهش می‌یابد. دوره جامع سئو بیش از 50 ساعت ویدیوی آموزشی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مشاهده کل ویدیوها و تمرین کردن آنها نزدیک به 2 ماه زمان نیاز خواهید داشت. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو علاوه بر دانش و مهارت به تجربه هم نیاز داریم که تنها با اجرا بر روی پروژه‌های واقعی و آزمون و خطا به دست می‌آید.

فرض کنید وارد یک وب‌سایت می‌شوید و مطلبی را می‌خوانید که به نظرتان تکراری می‌آید. این نتایج یعنی هدف جستجوی این کلمه کلیدی؛ تجاری است و باید یک صفحه تجاری برای کسب رتبه در این کلمه کلیدی ساخت. وجود نقشه سایت هیچ ضرورتی در سئو ندارد و فاکتور رتبه‌بندی نیست. مخصوصا وب‌سایت‌هایی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارند و لینک‌سازی داخلی مناسبی دارند تقریبا هیچ نیازی به نقشه سایت ندارند.

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند. اگر ریدایرکت 301 بین دو دامنه برقرار باشد بک لینک ها از دست نرفته و جایگاه شما در کلمات کلیدی نیز افت نخواهد داشت.

  • در واقع موتورهای جست و جو از انکر تکست به عنوان بازتابی از چگونگی نگاه افراد به صفحه شما و آنچه که صفحه شما به آن مرتبط است، استفاده می کنند.
  • در واقع این صفحات در یک وب سایت، صفحه هایی هستند که کاربران و بازدیدکنندگان بعد از اینکه بر روی لینک موجود در تبلیغات گوگل، اینستاگرام، ایمیل، توییتر، یوتیوب و… کلیک می‌کنند وارد آن می‌شوند.
  • نتایجی که Search Engine به کاربران خود نشان می‌دهد معمولاً همان وب سایت‌هایی هستند که از نظر محتوا و معنا با موضوع جستجو شده به وسیله کاربران بیشترین تطابق را داشته باشند.
  • و البته اسپمرها هر روز روش‌های جدیدی برای ساخت بک‌لینک‌های مصنوعی پیدا می‌کنند و گوگل سعی می‌کند با آن‌ها مبارزه کند.

تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.

این افراد به صورت مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر گذار نیستند، اما از داده های آنها در ارتقا الگوریتم جستجو استفاده می شود. یک موتور جستجو ابزار آنلاینیست که به شما کمک میکند تا اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید. کارهایی هستند که همه قادر به انجام آن هستند اما مفاهیمی هم در آن وجود دارند که درک و پیاده سازی آنها نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد. تصمیم مهم اینست که آیا زمان کافی برای یادگیری تمام بخش های سئو دارید یا ترجیح میدهید یک سئوکار برای وب سایت خود استخدام کرده و زمان خود را برای کارهای دیگر صرف کنید. خیلی ساده بگوییم، سئو تمامی اقداماتیست که باعث می شود گوگل وب سایت شما را منبعی معتبر قلمداد کرده و آن را در رتبه ای بالاتر قرار دهد.

آیا برای سئو سایت نیاز به علم برنامه نویسی داریم؟ برای بهینه سازی سئو سایت هیچ اجباری برای تسلط به زبان برنامه نویسی نیست. معمولا رپورتاژها در سایت‌های باکیفیت و پربازدید انتشار داده می‌شود. توجه کنید که برای نوشتن تبلیغات در رپورتاژ، می‌بایست از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

بهترین منابع آموزش سئو

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار