حالا که میدانید اهداف شما چیستاند و دلیل آن چیست، نوبت آن است که شروع به ساخت تقویم تولید محتوا کنید. تقویم تولید محتوا یک برنامه زمانبندی است که مشخص میکند شما چه زمانهایی و چه نوع محتوایی را باید منتشر کنید تا بر اساس اهداف شما باشد. یکی از بهترین حالتهای لینک خارجی در محتوا، سایتهای خارجیای است که از آن برای منبع نوشتن محتوای خود بهره بردید.
اگر اقداماتی که انجام دادهاید باعث رشد شما شود، که تبریک میگویم! اما اگر باعث پسرفت یا درجا زدن شما شود، دیگر هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید! در چنین شرایطی هزینه و مهمتر از آن، «وقت» خودتان را ازدستدادهاید.
زامبی پیج ( Zombie Page ) چیست؟
ما در جستوجو همیشه میخواهیم مطمئن باشیم که بهروزترین محتوا را که درباره یک موضوع وجود دارد، پیدا میکنیم. در بین نتایجی که تاریخ در آن ذکر شده است میبینید که نتایجی داریم در زمان فوریه و می 2018. بنابراین ما سعی میکنیم روی آن کلیک کنیم تا نتایج بهروزتری ببینیم. بهروز بودن مطلب برای بسیاری از افراد امری مهم محسوب میشود.
همانطور که چرخ ها بدون موتور کارایی ندارد، محتوا بدون سئو نیز در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد. و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایی ندارد. حتی در کتابهای کاغذی قدیمی هم از این مورد برای دستهبندی موضوعات… چون جستجوگرهای اینترنتی بتوانند بهتر در سایت شما بخزند و مطالب را ایندکس کنند.
ساختار سایت شما به گوگل سرنخ های خوبی را در مورد پیدا کردن مهمترین مطالب می دهد. بنابراین یک ساختار سایت خوب منجر به رتبه بالاتر در گوگل خواهد شد. طبق این گزارش که در وبلاگ Moz منتشر شده است، نرخ کلیک ارگانیک یک سیگنال رتبه بندی گوگل است. درسته که هنوز هم وجود کلمات کلیدی در محتوا برای سئو مهم است، اما کافی نیست.
لینکهای خارجی به لینکهایی گفته میشود که از سایت شما به سایتهای دیگر ارتباط ایجاد میکند. برای ایجاد لینکهای خارجی از کیفیت و اعتبار سایت (امتیاز PA و DA) مقصد اطمینان حاصل کنید. ایجاد پیوند به سایتهایی که اعتبار پایینی دارند، اسپم اسکور آنها بالا است یا با موضوع محتوای شما ارتباطی ندارد، نه تنها تاثیر مجله خبری سئو مثبتی ندارد بکه اثر منفی را به همراه خواهد داشت. برای نتیجهگیری بهتر، لازم است که محتوا و یا بهتر است کل سایت خود را ریسپانسیو و یا موبایلپسند کنید. منظور از موبایلپسند بودن این است که صفحات سایت شما از جمله صفحه محتوای مقالات بتواند به شکل خوانا و واضح در دستگاههای موبایل نیز برای کاربر نشان داده شود.
منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد. این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود. تولید محتوا بسیار باسئونیز در ارتباط است به گونه ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند. محتوا را نباید فقط به دید فاکتور و عاملی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو در نظر بگیرید.
۵. بهینهسازی عنوان اصلی (Heading
کلمه کلیدی مفهومی است که توسط کاربر جستجو شده، دارای معنی و مفهوم خاصی است و در حجم مشخص و قابل ارزشی توسط کاربران در گوگل جستجو میشود. خلاصه و اطلاعات کامل بین متخصص سئو و نویسنده محتوا رد و بدل شده و یکپارچگی کاملی بین دیدگاهها به وجود آمده باشد. با این کار، هم محتوا متناسب با استراتژی سئو بوده و هم اصول بازاریابی محتوایی رعایت شده است. موفقیت در سئو به موارد مختلفی مرتبط است و برای رسیدن به اهداف کلیدی باید تمامی موارد مهم و اصلی را رعایت کرد. یکی از مهمترین بخشهای فرآیند پیادهسازی سئو، سئو تولید محتوا است که در موفقیت و اثربخشی سایر عوامل نیز به صورت مستقیم تأثیر میگذارد. از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم.
- البته شما میتوانید عنوانی طولانیتر انتخاب کنید اما این عنوان در موتورهای جستجو به طور کامل نمایش داده نمیشود.
- به این ترتیب متوجه خواهید شد که در چه موضوعاتی میتوانید محتوای موجود را بهروز رسانی کرده و مجددا منتشر کنید و در چه موضوعی نیاز دارید که محتوایی را از صفر تولید کنید.
- اینفوگرافیکها چیزی بین تصاویر و ویدئو هستند، چون نسبت به یک عکس، اطلاعات و جذابیت بیشتری دارد اما اطلاعات و جذابیت آن نسبت به ویدئو کمتر است.
- در این مقاله از بلاگ مهدی عراقی سعی کردیم بگوییم سئو محتوا چیست و در ادامه نحوه تدوین استراتژی تولید محتوا را خدمتتان شرح دادیم.
- اما بگذارید این را ابتدا بیان کنیم تولید محتوا یونیک، تولید محتوای حرفه ای، و تولید محتوا جذاب کار هر کسی نیست و نیاز است به تجربه فراوان در این زمینه.
تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیاز به دانش و تخصص کافی در حوزه کاری مربوطه داشته تا بتوان متوجه شد که کار بر روی چه کلماتی میتواند به سئوی سایت کمک کند. البته ابزار و تکنیک های خاصی نیز وجود دارد که وبمسترها میتوانند به کمک آنها در هر حوزه ای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهند. وقتى صحبت از “آموزش سئو محتوا” مي شود، اكثر مردم فكرشان به سمت “محتوای یک مقاله” ميرود. محتواى سئو شده برای هر صفحه اى از سایت كه كلمه ى كليدى خاصى را مورد هدف قرار مي دهد، استفاده می شود. اين جمله بدان معناست كه سئو محتوا بر روی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحه محصولات، پستهاى وبلاگ و … انجام می شود. نکته جالب اینجا است که احتمالا حدود ۸۰ درصد این صفحات در گوگل ثبت و ایندکس میشوند.
حال پاسخ به این سؤال که «چگونه میتوان از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟» میشود بازاریابی محتوا. در نتیجهگیری هم علاوه بر تکرار کلمه کلیدی و جمع بندی کلی موضوع، بهتر است اقدام به فراخوان و درخواست از کاربر داشته باشد و پیشنهاد مطالعه مقاله بعدی نیز داده شود. این کار علاوه بر تقویت لینکسازی داخلی، امکان درج کامنت و تعامل کاربر را بیشتر میکند. بسیار اهمیت دارد که در عنوان اصلی از اعداد و صفات توجه برانگیز استفاده کنید.