فایل Robots txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت-سئو

باید توجه داشته باشید که استفاده نادرست از فایل robots.txt می‌تواند به ضرر سایت شما تمام شود. بنابراین قبل از انجام هرگونه تغییرات اساسی در این فایل حتماً با یک متخصص سئو مشورت کنید و کدهای واردشده را چند بار موردسنجش و بازنویسی قرار دهید. درصورتی‌که در هر یک از مواردی که مجله خبری سئو در این نوشته بیان‌شده مشکل، سؤال ابهامی دارید متوانید از بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید و تا حد توان کارشناسان ما پاسخ گوی شما خواهند بود. بلافاصله پس از خرید،تمامی موارد مورد نیاز؛ نظیر لینک دانلود نرم‌افزار، شماره سریال و دیگر اطلاعات مشابه در پنل کاربری شما قرار می‌گیرد.

ایندکس گوگل به فایل ربات سایت احترام زیادی نمی‌گذارد

Wildcard را نه تنها می توان برای تعریف user-agent مورد استفاده قرار داد بلکه می توان از آن برای تطبیق لینک ها نیز استفاده کرد. مطمعنا در خصوص اضافه کردن لینک نوفالو در وردپرس شنیده اید اما با عملکرد آن… همچنین در قسمت Errors و Warnings هم خطاها و هشدارها لازم به شما داده خواهد شد که باید به آن‌ها دقت کنید. راه‌های ارتباطی جهت دریافت خدمات مشاوره با وبین سئو به صورت مستقیم.

با توجه به محدود بودن این بودجه برای هر سایت، طبیعتا نباید اجازه دهیم بودجه خزش سایت ما صرف خزش محتواهایی از سایت‌مان شود که هیچ کمکی به افزایش ترافیک سایت ما نمی‌کنند. هنگامی که فایل robots.txt خود را آپلود و آزمایش کردید، خزنده های گوگل به طور خودکار فایل robots.txt شما را پیدا کرده و شروع به استفاده از آن می‌کنند. اگر فایل robots.txt خود را به‌روزرسانی کردید و باید در اسرع وقت نسخه ذخیره‌شده گوگل را بررسی کنید. فایل robots.txt باید یک فایل متنی کدگذاری شده UTF-8 باشد (که شامل ASCII است). گوگل ممکن است کدهایی را که بخشی از محدوده UTF-8 نیستند نادیده بگیرد و قوانین robots.txt را نامعتبر کند.

شما با دسترسی ندادن به صفحات غیر عمومی ات این تایم را بیشتر می کنی برای صفحاتی که باید ببیند. کاربرد و فایده اصلی آن این است که به افراد متخصص در زمینه سئو این دسترسی را می دهد که به طور همزمان و بدون اینکه نیاز به تغییرات در سورس باشد به راحتی تغییرات لازم را اعمال نمایند و از ایندکس صفحه جلوگیری کنند. در ادامه به توضیح برخی از دستورات متداول در این فایل می پردازیم.

مثالی از فایل robots.txt

کلیه حقوق این سایت برای شرکت “بهسازان مجازی فناوری اطلاعات آمارد” محفوظ می‌باشد. برای خرید دامنه اضافه، میتوانید به این لینک v-user.com/fa/buy/domain مراجعه فرمایید. محصولی که خریداری میکنید داراییکسال آپدیت و پشتیبانی رایگان میباشد.

چطور از گوگل بخواهیم صفحه‌ای را در نتایج جستجو نمایش ندهد؟

در غیر این صورت ممکن است سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل محو و پنالتی شود که نتیجه آن بر باد رفتن زحمات شما خواهد بود. در URL Cloacking از روشی استفاده می شود که شرایط و قوانین گوگل را کاملا نقض می کند و به همین دلیل است که به آن روش سئوی کلاه سیاه می گویند. به طور کلی، دو نوع دستور برای این فایل ها داریم؛ اولین دستور برای محدود کردن موتور های جستجو از کراول کردن است و دومین دستور هم برای اجازه دادن به موتور های جستجو برای کراول کردن خواهد بود.

چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم. اما سایر ربات‌ها وقتی به این دستور می‌رسند هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و بدون محدودیت محتوای فولدر mypic سایت شما را هم بررسی می‌کنند چرا که محدودیت شما تنها مربوط به ربات Googlebot-Image می‌شود و نه تمام ربات‌ها. بنابراین برای تهیه یک فایل robots.txt مناسب و عالی ما نیز باید با این دستورات و نحوه تفسیر آن‌ها توسط ربات‌ها آشنا باشیم. مهم‌تر از همه اینکه ربات‌های گوگل به خوبی با این استاندارد آشنا هستند و از دستورات آن هم پیروی می‌کنند.

  • در صورتی که پیکربندی این فایل به درستی و بدون اشتباه انجام شود تاثیر بسیار خوبی روی عملیات ایندکس سایت خواهد داشت.
  • ممکن است در ایجاد یک فایل robots.txt مشکلی رخ داده باشد که ندانید این مشکل از کجاست.
  • به عنوان مثال اگر دامنه شما example.com است به آدرس example.com/robots.txt بروید و فایل robots.txt را مشاهده کنید.
  • همچنین، شما می‌توانید فایل robots.txt خود را به سایت مپ xml لینک کنید.

ستون یک شامل URL یک فایل robots.txt است و ستون دو شامل دامنه‌هایی است که آن فایل robots.txt برای آنها اعمال می‌شود و نمی‌خواهد. برای دانلود یک کپی از فایل robots.txt از تستینگ robots.txt در سرچ کنسول استفاده کنید. روی ارسال در گوشه سمت راست پایین ویرایشگر robots.txt کلیک کنید. اجازه دسترسی به همه خرنده ها به جز یک خزنده خاص را صادر کنیدUnnecessarybot ممکن است در سایت خزیده نشوند، همه ربات های دیگر ممکن است. اجازه دسترسی به یک خزنده را بدهیدفقط googlebot-news ممکن است کل سایت را بخزد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با