بهینه سازی محتوا چیست؟ سئو محتوا و مراحل تعریف استراتژی-سئو

پس از این که عنوان اصلی شما تگ H1 دریافت کرد، دیگر نباید از این تگ استفاده کنید. سایر تگ‌های مقالات یا همان ساب‌هدینگ‌ها به ترتیب مجله خبری سئو از H2 تا H6 نوشته می‌شوند. با این حال چیزی که در تولید محتوا بر اساس سئو مهم است، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تگ H2 است.

بهتر است کلمه کلیدی و مفاهیم هم معنی آن در تگ‌های H2 یا همان زیر تیترها تکرار شوند. برای مثال در همین مقاله تیتر” پیش‌نیازهای سئو محتوا چیست؟” کلمه کلیدی تکرار شده و در تیترهای دیگر هم این اتفاق صورت گرفته است. در بحث محتوای سئو شده، کیورد ریسرچ قدم اصلی و اساسی است، موفقیت در این مرحله باعث می‌شود محتوای تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد به همین خاطر از ابزارها و روش‌های زیر به‌خوبی استفاده کنید.

  • چون که قاعدتا کلمه “سئو” از “آموزش سئو محتوا” کمتر سرچ میشود.
  • چرا که اولا این موضوع می‌تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که محتوای شما درباره چیست.
  • به صدها کسب‌وکار آنلاین کمک کردم تا با ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و رسیدن به نتایج اول گوگل، درآمدهای بسیار زیادی را خلق کنند.
  • توانایی گوگل در تمایز قائل شدن بین کلمات جستجو شده را جستجوی معنایی می‌نامند.

قبل از شروع نوشتن، بهتر است محتوای رقبا را به طور کامل تحلیل کنید. بسیار مهم است بدانید رقبای شما چه محتوایی نوشته‌اند، به چه موضوعاتی اشاره کرده و از نوشتن چه موضوعاتی غفلت کرده‌اند. به محتوایی گفته می شود که در آن تمامی نکات و استانداردهای سئو رعایت شده باشد به گونه ای که موتورهای جست و جو با دیدن شان امتیاز بالایی را به آن ها اختصاص دهد.

انواع تولید محتوا متنی، گرافیکی، تولید محتوای شبکه های اجتماعی، تولید محتوای اینستاگرام، تولید محتوا یوتیوب، و … برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان می‌دهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند. اما اگر بخواهیم صرفا با قصد افزایش طول مقاله و جلب نظر موتورهای جستجو، مطالب بی‌کیفیت و نامرتبط به محتوا اضافه کنیم، در نهایت بازخوردهای منفی کاربران منجر به از دست دادن رتبه خواهد شد. موجود در نتایج جستجوی گوگل از دیگر کلمات کلیدی مورد استفاده برای تولید محتوای سئو شده میباشند.

اگر می‌خواهید یک محتوای سئو شده داشته باشید که هم مورد توجه کاربران قرار گیرد و هم امتیاز مثبت را از گوگل به همراه داشته باشد، استفاده از تصاویر و ویدیو را فراموش نکنید. تصویری که در هر بخشی از محتوا قرار می‌دهید، باید با آن بخش هماهنگی داشته باشد و به نوعی توصیف‌کننده یا تکمیل‌کننده متن باشد. محتوا مهم ترین بخش بازاریابی در فضای مجازی می باشد و تولید کردن یک محتوای به صورت بهینه شده تخصصی است که تمامی کسب و کار هایی که در عرصه رقابتی حضور دارند به اون نیاز دارند. یک راه کاربردی این است که به پست‌های قبلی خود بروید و آن‌ها را به مطالب جدید خود لینک بدهید. همچنین می‌توانید لینک‌ها را به صفحات داخلی مشخصی در وبلاگ خود مرتبط کنید. لینک دهی داخلی باعث بهبود ساختار محتوای شما شده و اعتبار صفحات شما از نظر گوگل را افزایش می دهد.

دستاوردهای رشدآموز در پایان کارگاه

بهینه سازی محتوا، اصطلاحی است که اگر در حوزه بازاریابی محتوا و اینترنتی فعالیت کرده باشید، حتما نام آن را شنیده اید. در این مقاله آموزش سئو قصد داریم که در خصوص بهینه سازی محتوا و هر آنچه که هر شخصی باید در رابطه با آن بداند را بیان کنیم. بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا شامل تکنیک ها و فرایند هایی است که باعت بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شود. درست است که برای کسب رتبه در موتور جستجو به محتوایی عالی نیاز دارید، ولی این محتوا باید جوری نوشته شود که گوگل هم سریع آن را شناسایی کند و به دست کاربر برساند.

من یک کامنت درباره محتوای نوع لندینگ براتون گذاشتم و سؤالم رو پرسیدم. من یک سایت جدید درست کردم و الان میخوام محتوا بگذارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم. داخل قسمت سرچ کنسول اشاره‌ایی بهش شده میتونید در اون بخش‌ها ببینید. یا مثلا یک فاصله 20 ثانتی از صفحه سفید باشد ، وقت شما بی خود و بی جهت بدون اینکه سودی ببرید از دست میرود. عملا صفحات زامبی صفحاتی هستتند که گوگل آنها را ایندکس میکند ، ولی کسی آنها را نمیخواهد. زامبی پیج به صفحاتی از سایت شما هستند که هیچ ترافیکی ندارند.

نظر در “سئو و بهینه سازی محتوا”

اگر کاربر سوالی داشته باشد، محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد. از دید موتورهای جستجو، سئو محتوا شامل تمام روش‌های سئو و تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود محتوایتان به راحتی برای ربات‌های خزنده قابل شناسایی و خواندن باشد و ساختار مناسبی داشته باشد. رعایت این شش گام و توجه به نکات آن در تولید محتوای سئو شده از اهمیت بالایی برخوردار است و در تعیین کیفیت سئو محتوا بسیار اثرگذار است. تولید محتوا بر اساس سئو، فقط به کار بردن کلمات کلیدی در تولید محتوا به تعداد زیاد نیست.

نکته مهم این است که شما تنها به محتواهای بالا محدود نیستید و می‌توانید هر خلاقیتی از خودتان به خرج بدهید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از آن برای سئو تولید محتوا استفاده کرده و رتبه و ترافیک سایت خود را بهبود دهید. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید. در نظر داشته باشید همانطور که گوگل، کپی کردن متن از سایر سایت‎‌ها (بدون درج منبع) را ممنوع اعلام کرده، استفاده از تصاویر تکراری نیز می‌تواند تاثیر منفی در سئو محتوا داشته باشد. بهتر است تصاویر و ویدئویی اختصاصی و طراحی شده استفاده کنید و یا تصاویر سایر سایت‌ها را با تغییرات گرافیکی منتشر کنید.

پس ما قبل از اینکه یک محتوایی را بخواهیم تولید کنیم مواردی را بررسی میکنم. این کار باعث می شود تا اهمیت و ارزش صفحات را برای گوگل مشخص شود. محتوای طولانی پتانسیل بیشتری برای جذب بک لینک و اشتراک گذاری را دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقالات طولانی می توانند موارد بیشتری را نسبت به بلاگ پست 300 کلمه ای پوشش دهد. این بدان معناست که مقالات طولانی بهتر از محتوای کوتاه به سوالات افراد پاسخ می دهند. Google Trends به شما نشان می دهد کدام کلمات کلیدی در هر زمان پر سرچ هستند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار