خرید ربات سئو کاربر مجازی نرم افزار کاربر مجازی-سئو

درج تمامی اطلاعات و صفحات یک سایت قطعا اتفاق خوب و ایده آلی برای وبمستران نیست. به همین دلیل با اعمال دستوراتی در فایل ربات می توان این مورد را اصلاح کرد. در قسمت قبلی به این نکته اشاره شد که ربات ها به صورت پی در پی در حال خزش صفحات سایت ها بوده و آن ها را بررسی می کنند.

مراقب فایل robots.txt سایت‌تان باشید

نحوه ایجاد و دستورهایی که در فایل ROBOTS.TXT باید باشد، تنها بخشی از مطالبی است که در آموزش سئو در مشهد می توانید از آن بهره مند شوید. همچنین شما می توانید برای اطلاع از مطالب مهم دیگر در حوزه سئو، مقالات رایا پارس را مطالعه کنید. دستور سایت مپ(نقشه سایت) برای معرفی کردن نقشه سایت (سایت مپ) به مجله خبری سئو کراولر ها کاربرد دارد. نقشه سایت یک فایل XML است که شامل لیستی از تمام صفحات وب سایت شما و همچنین متادیتاها می باشد (متادیتا شامل اطلاعاتی است که به هر URL منسوب می شود). فایل txt کار می کند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا در فهرستی از تمام صفحات وب سایت شما در یک مکان بخزند.

  • به هر حال ، استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته به بیش از دو برابر رسیده است و این تغییر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل، تأثیر گسترده ای گذاشته است.
  • برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید باید از فایل Robots.txt استفاده کنید.
  • بنابراین بغیر از این سه مورد، توصیه می کنیم به جای robots.txt از دستورات متا استفاده کنید.
  • ایندکس کردن محتوای سایت‌ها به طوری که بتوان آن‌ها را دسته بندی کرده و در نتایج جست‌وجوها نشان داد.
  • موتورهای جستجو مختلف دستورالعمل های موجود در این فایل را به شکل های مختلفی تفسیر می کنند.
  • با این دستور، ربات های موتورهای جستجو به هیچ وجه نمی‌توانند وب سایت را بخزند.
خزیدن، اولویت اصلی این ربات است پس طوری طراحی شده که تا بر تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت تاثیری نگذارد. این بهینه‌سازی Crawl Rate Limit نام دارد که برای ارائه تجربه کاربری بهتر، تعداد صفحات قابل Crawl در یک روز را محدود می‌کند. همانطور که گفتیم مهم‌ترین ربات‌ها در اینترنت ربات‌های موتور جستجوی گوگل هستند پس ما در ادامه مقاله هرجا می‌گوییم ربات منظورمان ربات‌های گوگل است.

مهم‌ترین دستورات فایل ربات و نحوه استفاده از آن‌ها

به عنوان مثال در بسیاری از سایت‌ها بخشی تحت عنوان پروفایل کاربران وجود دارد که نمایش این پروفایل‌های کاربری در نتایج گوگل هیچ ترافیکی برای سایت مورد نظر ایجاد نمی‌کنند. گوگل که به خوبی از این موضوع آگاه است، برای اینکه به تجربه کاربری سایت‌ها کمترین لطمه را وارد کند برای هر سایت یک بودجه خزش مشخص در نظر می‌گیرد و با توجه به فاکتورهای مختلفی این بودجه را کم یا زیاد می‌کند. یک فایلی هست به نام robots.txt، می گذاری اش در روت هاستت و این جوری به آنها دستور می دهی. در این فایل اول با user agent مشخص می کنی که با کدام ربات داری صحبت می کنی و می خواهی به کی دستور بدهی. بعد با allow , disallow می گویی که به چی دسترسی داشته باشی و به چی دسترسی نداشته باشی. شما می توانید تقریباً از هر ویرایشگر متنی برای ایجاد یک فایل robots.txt استفاده کنید.

در صورت وجود این دستور موتورهای جستجو توانایی خزیدن هیچ یک از صفحات وبسایت را ندارند. البته لازم به ذکر است این یک روش مطمئن برای جلوگیری از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو نیست و باید صفحات سایت را no-index کنید. موتورهای جست‌وجو برای خزیدن در سایت‌ها لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از این سایت به سایت‌های دیگر می‌روند تا میلیاردها صفحه و لینک‎‌های دیگر را کشف کنند.

موتور جستجو چیست؟ معرفی مهمترین موتورهای جستجوگر اینترنت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار