سئوی محتوا چیست آموزش سئو محتوا در 10 قدم ساده نوین-سئو

با این حال شاید اگر به‌تازگی سایتی برای کسب‌وکارتان ساخته‌اید، نوشتن مقالات خالی نتواند چندان ایده‌ی جالب باشد. بدون شک کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند، در صورت مواجهه با محتوای جذابی که هیچ عکس، صوت یا ویدیویی نداشته باشد، تعامل برقرار ‌نمی‌کنند و از سایت‌تان خارج ‌می‌شوند. در نتیجه بهتر است که در کنار محتوای متنی، از سایر انواع محتوا از جمله صوتی، تصویری و ویدیویی استفاده کنید. علاوه‌بر لینک سازی داخلی، ارجاع پیوند به سایت‌های خارجی نیز مفید خواهد بود.

اما اولين چيزي كه در آموزش سئو محتوا بايد به یاد داشته باشید، اين است كه مهم نيست چقدر يك صفحه را بهينه و سئو می كنيد، اگر محتوايتان بد باشد، این بهينه سازي مفت نمی ارزد! پس اول از همه، كيفيت محتوايتان را بسنجید و سپس آن را بهینه كنيد. آخرين المان متد HVC برای نوشتن محتوای سئو شده، استفاده از CTA يا همان call-to-action (فراخوان به عمل) است. شما بايد هميشه از مخاطبتان چيزي بخواهيد كه باعث شود در شبكه هاي اجتماعي دنبالتان كنند، مانند به اشتراك گذاشتن در شبكه اجتماعي، نظر گذاشتن براي پست وبلاگ.

این کلمات معمولا معنی همان کلیدواژه اصلی را دارند، اما از نظر ظاهری متفاوت هستند. با توجه به اینکه چگالی کلمه کلیدی مجاز از نظر سئو بین 0.5 الی 2.5 درصد از کل متن است، لذا برای یک محتوای 1000 کلمه ای میتوان حداقل 5 و حداکثر 25 بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد. همیشه در طول محتوا هایتان اگر احساس کردید که مقاله‌ای دارید که به موضوع مورد بحث مرتبط است، لینک بدهید.

بیشتر هدف ما، آشنایی شما با این اصطلاح و چگونگی افزایش و بهبود آن می باشد. در محتوای خود از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز کنید. این کار نه تنها متن شما را مسخره و غیر قابل خواندن می‌کند، بلکه گوگل هم شما را در نتایج بالا قرار نمی‌دهد. اگر سخت‌گیری کند، دچار جریمه گوگل یا پنالتی گوگل می‌شوید. کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید و در محتوای خود به کار ببرید تا گوگل موضوع شما را تشخیص دهد و در مفهوم آن موضوع به شما رتبه بدهد.

  • خب ما همین مثال را در نظر می گیریم و کارمان را ادامه می دهیم.
  • ولی ما نیاز داریم که عنوان رو علاوه بر اصول سئو جذاب هم کنیم .
  • این موضوع علاوه بر این که می‌تواند باعث ارتقای وبسایت در نتایج جستجو شود، باعث تجربه کاربری بهتری نیز خواهد شد.
  • گوگل نیز صراحتا اعلام کرده است که محتوا مهمترین بخش برای موفقیت در SEO است.
  • باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند.
  • شما هم بارها با جمله محتوا پادشاه است روبرو شدید؟ اگر محتوا را پادشاه بدانیم سئو محتوا، لشگر محافظ این پادشاه خواهد بود.
این کار باعث می‌شود تا مخاطب سر خط مطالب را گم نکند و دچار سردرگمی نشود. ضمن این که فرصت بیشتری برای تمرکز بر روی جملات و تفکر در مورد آن‌ها خواهد داشت. تصاویر متن‌های طولانی را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و خواندن مطلب را آسان‌تر می‌کنند. برای جذاب شدن محتوا می‌توانید از داستان‌ها، مثال‌‌ها، تجربه‌های شخصی و …

آموزش سئو

جالب بودن این تکنیک این است که می توانید کلمات کلیدی را ببینید که الان افراد در جستجوی آن هستند. به طراحان سایت خود بگویید تا استایل هایی جذاب و در عین حال ساده ای برای فرمت بندی متن سایت در CSS کد نویسی کنند که بتوانید بخش های مهم سایت خود را با این استایل ها، زیباسازی کنید. در حالی که ظاهر تیترها می‌تواند بسته به موضوع متفاوت باشد، گوگل بدون در نظر گرفتن رنگ یا اندازه مجله خبری سئو قلم، آن‌ها را در رده مشخصی قرار می‌دهد. اگر در حال نوشتن پستی در مورد جنگل‌های ایران هستید، بدیهی است که مطلب شما شامل مجموعه‌ای از عکس‌های درختان و گیاهان می‌شود، اما همه آن‌ها یکسان نیستند. شما ممکن است عکس‌هایی از نمای نزدیک، از آسمان، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری داشته باشید. در این حالت حتماً اطمینان حاصل کنید که نام تصویر شما منعکس کننده محتوای تصویر باشد.

چگونه یک استراتژی سئو محتوا طراحی کنیم؟

3 راه زیر به شما در انتخاب موضوع در سئو محتوا کمک می کند. بهترین کار این است که نام‌های تصویر را در حدود 2 تا 4 کلمه نگه دارید. دقت کنید که هدف شما این است که به درستی توصیف کنید که موضوع عکس چیست.

برخی دیگر از نتایج که تاریخ ندارند را نمی‌توانیم بدانیم که به‌روز هستند یا خیر. درواقع، بدون نشانِ تاریخ تا زمانی‌که روی محتوا کلیک نکنیم، نمی‌توانیم بفهمیم چه زمانی منتشر شده‌اند. بااین‌حال، در چنین مواردی مسلماً کاربر تا زمانی‌که یک نتیجه با نشان تاریخ و کاملا جدید در صفحه وجود دارد، معمولا روی نتایجی که بدون نشان تاریخ هستند کلیک نمی‌کند.

کلمه کلیدی اصلی باید حتما در عنوان محتوا به کار رفته باشد. اما برای اینکه یک تولید محتوای هدفمند داشته باشید و شانستان برای به دست آوردن رتبه در کسب‌وکارتان افزایش یابد، حتماً باید بر اساس یک استراتژی مشخص و سازمان‌یافته اقدام به تولید محتوا کنید. باید بار دیگر یادآور شویم که منظور از محتوا، صرفاً محتوای متنی نیست، بلکه محتوا می‌تواند قالب‌‌های مختلف تصویری، صوتی و .. اما مواردی که ما در این مقاله به آن اشاره کردیم، پیرامون محتوای متنی و متن داخل در صفحه بود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار