سئو تولید محتوا چیست؟ 16 فاکتور اصلی محتوای سئو شده آکادمی کاپریلا-سئو

محتوایی است که نیاز مخاطب را درک کرده است و از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربر استفاده کند. از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی به آنها ارائه دهید که به دنبالشان هستند. زبان مخاطب شما چیست؟ کجا باید این مخاطبان و کاربران بالقوه را پیدا کنید؟ شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو جای بسیار مناسبی برای این کار است. توئیتر، فیسبوک، وبینارها و کانال‌های بحث و گفتگو همگی از این دست‌اند. وقتی در مورد موضوعی صحبت می‌شود، می‌توانید زبان به کار گرفته شده توسط مخاطبان آن موضوع را شناسایی کنید و در مطالب خود استفاده کنید. تکنیک‌های رایج سئو برای بهینه‌سازی محتوا شامل مواردی چون انتخاب درست لینک‌های داخلی و خارجی در متن، تنظیم درست عنوان صفحه و توضیحات متا، انتخاب صحیح هدینگ‌ها و ساختن بک‌لینک است.

  • با قراردادن لینک از یک محتوا به یک صفحه دیگر داخل سایت خودتان و یا یک منبع خارجی در واقع شما به فلسفه گوگل پایبند مانده‌اید.
  • احتمالاً تابه‌حال بارها در نتایج جستجو سایت‌هایی را دیده‌اید که دارای ستاره هستند و بقیه نیستند.
  • مثلاً اگر محتوای شما در مورد آموزش سئو تصاویر است، نباید در URL از عباراتی مثل آموزش-سئو-تصاویر-به-زبان-ساده، صفد-تا-صد-آموزش-سئو-تصاویر، آموزش-سئو-تصاویر-با-مثال و … استفاده کرد.
اگر بودجه ي كافي داشته باشيد، ميتوانيد حتي يك ويراستار استخدام كنيد. محتوا به سئو نیاز دارد تا در میان پست‌هایی که هر روزه در اینترنت منتشر می‌شود برجسته شود و گوگل نیز به این نکته اشاره کرده است که یکی از سه عامل مهم رتبه بندی سایت در میان موتورهای جستجو، “محتوا” است. شما در مورد سئو محتوا چه نظری دارید؟ برای سئو وبلاگ سایت خود چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ چالش‌های تولید محتوای با کیفیت چیست؟ نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. هدف بازاریابی محتوا انتشار محتوای ارزشمند برای کاربران است.

محتوای سئو شده شما آماده است؛ دکمه انتشار را بزنید و منتظر بمانید تا گوگل داوری خود را شروع کند. مطمئن باشید اگر محتوای عالی نوشته باشید و تمام نکات را درست و دقیق اجرا کرده باشید، حتماً جایگاه خوبی را به شما اختصاص می‌دهد. وقتی تگ Alt می‌گذارید به گوگل می‌گویید که موضوع عکس چیست و چه ارتباطی با متن دارد. حتی می‌توانید با بهینه‌سازی عکس‌های خود در Google Image رتبه بگیرید. هنگام نوشتن محتوا گوگل را فراموش کنید و خودتان را جای کاربر بگذارید.

تشخیص محتوا کپی با 13 روش (معرفی ابزار ایرانی و خارجی)

کتاب ماشین محتوا یکی از پرفروش ترین کتاب های بازاریابی محتوا است که به صورت نکته به نکته و خلاصه کلیه کتاب را بررسی می کنیم. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه؛ من محمد نصیری هستم و اینجا وبین سئو. نظر شما چیست؟ تابه‌حال از مجله خبری سئو استفاده کرده‌اید؟ تأثیرات آن برایتان چه بوده است؟ حتماً نظرتان را در کامنت‌ها بنویسید. زیرا در چنین شرایطی چون گوگل سایت موردنظر را می‌شناسد، با خود می‌گوید این سایت هم احتمالاً می‌تواند مثل آن باکیفیت باشد و درنهایت با توجه بیشتری به شما نگاه خواهد کرد. در اصطلاح به چنین محتواهایی «چسبنده» می‌گوییم که می‌توانند باعث افزایش زمان ماندگاری مخاطبان در وب‌سایت و تشویق آنان به برگشت دوباره شود.

۱۶ عنصر ضروری اصول سئو برای تولید محتوای بهینه‌شده

در صورتی که فردی با سئو آشنایی داشته باشد اما توانایی لازم برای نوشتن را نداشته باشد، نمی تواند محتوای کاملی تولید کند. برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی فردی که در زمینه تولید محتوا توانایی لازم را داشته باشد اما با مفاهیم سئو آشنایی نداشته باشد، نمی تواند محتوای کامل و با کیفیتی را تولید نماید. در ادامه با همه اصول مورد نیاز جهت پاسخ به سوال تولید محتوای سئو شده چیست، آشنا خواهیم شد. اشتراک‌گذاری محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران، شاید به طور مستقیم بر روی سئو تولید محتوا اثر نداشته باشد اما بدون شک به عنوان یکی از فاکتورهای سئوی خارجی (Off-page) تاثیر زیادی دارد. این کار باعث می‌شود محتوای شما بیشتر دیده شود و احتمال جذب بک لینک را نیز افزایش می‌دهد. علاوه‌بر تگ عنوان، استفاده از کلمه هدف در توضیحات متا نیز موثر خواهد بود.

محتوای متنی که می‌تواند فرمت‌های دیگر محتوا مثل تصویر، جداول، اینفوگرافیک، پادکست، ویدیو و… را درون خود جای دهد. در حقیقت باید بدانید محتوای متنی پایه و بنای هر نوع محتوایی در وبسایت است. حتی اگر شما در یک صفحه از سایت خود بخواهید فقط یک ویدیو منتشر کنید، باز هم باید یک محتوای کوتاه متنی در مورد آن محتوا تهیه کرده و نکات گفته شده در این مقاله را برایش بکار ببرید. سئو تولید محتوا شاید در ابتدا به نظر کار خیلی پیچیده‌ای به نظر برسد اما وقتی نکات آن را بدانید، کار بسیار ساده شده و می‌توانید به راحتی با انتشار محتواهای سئو شده، رتبه سایت خود را بهبود دهید. لینک‌های داخلی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی سئو است که گوگل به آن توجه زیادی می‌کند. تمام صفحات سایت شما باید از طریق پیوندهای داخلی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

تجربه ۱۰ ساله ما در زمینه سئو و انجام پروژه‌های بسیار در زمینه تولید محتوای سئو شده، تیم ما را به قدری توانمند ساخته است تا آنچه نیاز شماست را برآورده کنیم. با توجه به اینکه هیچ گونه کپی از نظر سئو در تولید محتوا مجاز نیست، لذا این کار ممکن است آسیب جدی به سئو سایت وارد ماید. برای رفع این مشکل میتوان لینک منبع مورد استفاده را در پایان محتوا قرار داد. توضیحات متا حداکثر باید 160 کاراکتر باشد، اگر هم بیشتر باشد، گوگل مازاد کلمات را در نتایج جستجو نمایش نخواهد داد.

با استفاده از ابزارهایGoogle Keyword Plannerو KWfinder می توانید به سادگی حجم جستجو را در بیاورید. “اطلاعات مفید و با کیفیت بالا، که داستانی را به شیوه ای مرتبط با زمینه با هدف ایجاد یک احساس یا تعامل منتقل می کند. محتوایی که به صورت زنده یا ناهمزمان ارائه می‌شود، می‌تواند با استفاده از قالب‌های مختلف از جمله متن، تصویر، ویدئو، صدا و یا غیره بیان شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار