سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو

در صورتی که مورد خشم پاندا قرار گرفتید و جریمه شدید، با اصلاح و به‌روزرسانی صفحات ضعیفتان می‌توانید شانس این را داشته باشید که جایگاه قبلی‌تان را پس بگیرید. الگوریتم هیلتاپ یا تپه گوگل در سال 2003 معرفی شد و هدفش شناسایی سایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های معتبری بود که به سایت‌های کوچک دیگر لینک داشتند. فایده شناسایی دایرکتوری‌های معتبر چه بود؟ با شناسایی دایرکتوری‌های معتبر فرصت خوبی در اختیار سایت‌های کوچکی که در آن‌ها لینک داشت قرار می‌گرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند. یعنی با این که همیشه در حال به‌روزرسانی الگوریتم موتور جستجو است اما هدفی که دنبال می‌کند و نحوه تعامل آن با وبسایت‌ها تغییر زیادی ندارد. قبلا در مقاله اسکیما چیست در مورد این مفهوم اطلاعاتی ارائه شد و سپس در مقاله آموزش اسکیما وردپرس آموزش دادم که چطور بدون نیاز به دانش تخصصی و به کمک افزونه ها، این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید. دقت کنید که اضافه نکردن کدهای اسکیما به سایت مشکل خاصی برای مجله خبری سئو آن به وجود نمی آورد.

این یعنی اگر دیجی کالا یک سایت معتبر است، باید سایت های دیگری که در سطح وب فعالیت میکنند، گهگاه از صفحات خود به آن لینک داده و در موردش صحبت کنند. یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند. اگر در مورد سئو محتوا اطلاعات کمی دارید، به مقاله رایگان آموزش سئو محتوا که به صورت جامع و ویدیویی تدوین شده مراجعه کنید.

  • این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود.
  • برای اینکه سایت شما در نتایج گوگل دیده شود، در ابتدا باید مطالب آن ایندکس شوند.
  • بهترین مقاله را در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید، چیزی بنویسید که حتی بهتر از آن است (به تکنیک محتوا نویسی ده برابر بهتر مراجعه کنید).
  • در سایت کندو گزارشی از درآمد متخصصین سئو منتشر کرده ایم که میتواند برای شما مفید باشد.
اما رسیدن به صفحه اول گوگل و رسیدن به سکوهای افتخار رتبه های برتر، تنها به موارد کلی که در قسمت بالاتر گفته شد بستگی نداره! همچنین می توانید با انجام تبلیغات در سایت های مرتبط و خرید جایگاه مناسب اقدام به گرفتن بک لینک کنید. دقت کنید که خرید لینک اسپم جزء تکنیک های سئو کلاه سیاه است پس سعی کنید از روش درست اقدام به گرفتن بک لینک کنید. این لینک‌ها باید مرتبط به موضوع باشند و البته نباید برابر با کلمه کلیدی شما باشد اما می توان از کلمه کلیدی در این لینک ها استفاده کرد. در صورتی که پیوند خارجی برابر با کلمه کلیدی شما باشد باعث گیج شدن گوگل و موتورهای جستجوگر خواهد شد. این به این معنی است که کلیک‌های کاربران بسیار ارزشمند است و اگر بتوانید سایت خود را در رتبه‌های بالاتر نگه دارید باعث افزایش نرخ کلیک و بهبود رتبه سئو سایت شما خواهد شد.

Ahrefs، یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده برای سئوکاران و بازاریابان دیجیتال است که با آن می‌توان به لینک دادن و تجزیه و تحلیل کردن سایت‌های مختلف پرداخت. ۵- در سئو با محدودیت مخاطب رو به رو نیستید اما در SEM با محدودیت رو به رو هستید. در حالت کلی، تمامی استراتژی‌ های بازاریابی جستجو با هدف برقراری ارتباط با مخاطبان انجام می‌ شوند.

برای من سئو به معنای گرفتن ترافیک ارگانیک از موتور جستجو می‌باشد که معمولا منجر به گرفتن رنک بالا از گوگل می‌شود. اما برای برخی از بیزینس‌ها هیچگاه امکان گرفتن رتبه برتر از گوگل فراهم نمی‌شود. مسئله این است که طی چند سال اخیر، الگوریتم‌های گوگل پیچیده‌تر شده‌اند و برخی از وب‌سایت‌ها هرگز موفق به گرفتن رنک بالا برای کلمات کلیدی معینی نمی‌شوند. البته این موضوع چیزی از صلاحیت وب‌سایت شما برای گرفتن این رتبه کم نمی‌کند.

مطالعه کردن قدم اول یادگیری سئو است. بعد از یادگیری باید خودتان آموخته‌ها را در عمل انجام دهید و تجربه به دست آورید.

سایت‌مپ سایت هم یک فایل متنی با فرمت xml است؛ اما کارکردش با robot.txt فرق دارد. در سایت‌مپ لینک همه صفحات و‌‌ب‌سایتتان قرار داده می‌شود؛ از صفحات مقالات گرفته تا برگه‌ها و… مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شده‌اند. تمامی این مطالب از تجربیات شخصی ما در نوین و سایت‌های معتبر خارجی جمع‌آوری شده‌اند و قطعا به کار شما می‌آیند؛ پس با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. دقت داشته باشید که این محتوی که ما در نظر داریم گوگل ترنسلیت خیلی خوب ترجمش میکنه و بدون نقص هست. تقریبا از 4 ماه پیش هم شروع کردم و روزی 2 تا ویدئو سر ساعت مشخص منتشر میکنم. البته سایت اصلی بنده 3 سال هست که راه اندازی شده و این سایت جدید بصورت domain.com/video هست.

برای شما هم اتفاق افتاده که عبارتی را بشنوید یا در جایی ببینید ولی مفهوم آن را درک نکرده باشید؟ در این بخش به معرفی اصطلاحات و مفاهیم مرتبط با حوزه سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم. فهمیدن این اصطلاحات به شما کمک میکنند تا ماهیچه های سئو حرفه ای خود را تقویت کنید و با تسلط به تئوری، خود را برای نبرد میدان جنگ سئو آماده کنید. در یک تعریف ساده می‌توان گفت؛ سئو کلاه سیاه مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم‌های پیشنهادی گوگل در تضاد است.

در واقع سیستم تخفیف به صورت هوشمند و براساس میزان حضور شما در دوره های آموزشی عمل میکند. مثلا اگر یک شرکت، دارویی برای رفع خشکی دست با نام X تولید کرده است فعالیت های محتوایی خود را به نام محصول محدود نمیکند و در زمینه عوامل خشکی دست و راه های برطرف کردن آن به تولید محتوا میپردازد. حالا قصد دارم یک سایت جدید با دامین جدید و همون مطالب سایت قبلی ایجاد کنم و با دات نت روش کار کنم تا همه موارد رو ریز یه ریز بتونم کنترل کنم برای سئو. حدس خودم اینه که آنها یا بک لینکها را مخفی کرده اند و یا سایتهایی با آتوریتی بالا را به سایت هدف ریدایرکت کرده اند. شرکت در یک دوره آموزشی به شما کمک میکند تا دانش خود را دسته بندی و منظم کرده و مسیر اجرای یک پروژه را بیاموزید. این حملات و بازدیدها مستقیما بر سئو شما تاثیرگذار نیستند ولی اگر موجب فشار بر سرور و قطع شدن سایت شما شوند میتواند تاثیر منفی زیادی داشته باشد.

این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. گوگل آنالیتیکس و اکثر ابزارهای ردیاب رتبه به شما امکان حاشیه‌نویسی می‌دهند تا اطلاعاتی را به داشبورد خود اضافه کنید. این معیار به شما نشان می دهد که یک کاربر به طور متوسط ​​در یک جلسه چند صفحه را بازدید کرده است.

Click Through Rate (CTR) یا نرخ کلیک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار