سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو

صفحاتی که در بخش crawled – currently not indexed قرار می‌گیرند عموما صفحاتی هستند که ارزش محتوایی بالایی نداشتند یا به دلیل تعداد زیاد از بودجه خزش سایت شما بیشتر بوده اند. با حذف تگ‌های اضافی و صفحات کم ارزش صفحات نمایش داده شده در این بخش نیز به مرور کاهش می‌یابد. نقطه رضایت ما از مجله خبری سئو وقتی هست که چرخه مدل رشد و “مدل کسب و کار جامع” اتفاق بیافتد و نام برندِ ما بیشتر از کلمات دیگر، جستجو شود و یا حتی با تایپ مستقیم اسم سایت، ما را پیدا کنند. برای پیروزی در رقابت سئو؛ باید محتوایی کاربردی، دقیق، مرتبط و تازه تولید کنید.

در واقع، شما باید با موضوع‌هایی مانند سازوکار موتورهای جست‌وجو و اینکه سئو چیستآشنا باشید و سپس به‌سراغِ یادگیری سئو بروید یا ممکن است وسط کار متوجه شوید که زمان زیادی را از دست داده‌اید. البته ممکن است این اتفاق برای تجارت‌های بزرگ نیز رخ دهد اگر و تنها اگر آنها نتوانند خود را با تغییرات دنیا و پیشرفت‌های علم روز دنیا همسو نمایند. بازاریابی کار مشکلی است و بازاریابی دیجیتال حتی از آن هم مشکل‌تر است زیرا سرنوشت آن نامعلوم بوده و بروز اشتباه در آن ماه‌ها بعد نتایج خود را نشان می‌دهد. سئو وب سایت با روش‌های روز دنیا و به دور از استفاده با روش‌های کلاه سیاه.

مزایا و معایب سئو سایت توسط خودتان:

سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت جستجو شده باشد. برای اینکه راحت تر به این قضیه نگاه کنید، باید ماموریت اصلی گوگل را بشناسید. این موتور جستجو میخواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوه ای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحت ترین شیوه و با سریع ترین زمان، به آن برسد. وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید. به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است.

سلام دوست عزیز از اینکه این مقاله مورد توجه شما واقع شده است، بسیار خوشحال هستیم. البته ناگفته نماند روش دیگری میز موسوم به کلاه خاکتری نیز وجود دارد که ترکیبی از روش‌های کلاه سفید و سیاه است و توسط برخی از سئوکاران حرفه‌ای استفاده می‌شود. بسیاری از وب‌سایت‌ها روی تبادل، خریدوفروش لینک در حجم زیاد و وسیع متمرکز هستند. بعضی از این طرح‌ها یا مزارع لینک، موجب ایجاد هزاران وب‌سایت برای فروش هرزنگاری لینک‌ها می‌شوند. درواقع، این بدان معناست که برخی لینک‌ها از سایر لینک‌ها قوی‌تر بوده، رتبه صفحه بالاتر احتمال دیده شدن صفحه توسط وب‌گردهای تصادفی را افزایش می‌دهد. سئوکارهای قوی هم باید همین کار را انجام دهند و فقط منحصر به نتایج گوگل نباشند.

حدس می زنیم که سرعت اینترنت شما شاید در زمان کار با وب سایت پایین بوده، یا اینکه دچار اختلالاتی شده باشد. مشکل من اینکه شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو زیادی در وب وجود دارند. البته دقت داشته باشید که تاثیر آنها به اندازه بک لینک نیست، اما وجود آنها در راستای کسب رتبه بالا کاملا ضروریست. گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند. از جمله مهمترین پارامترهای گزارش شده می توان به مکان جغرافیایی کاربر، تعداد صفحات بازدید شوه و میانگین زمان حضور کاربران در سایت اشاره کرد.

عوامل مختلفی در قیمت سئوی یک سایت موثر هستند، از جمله وضعیت سایت از نظر فنی و طراحی، میزان رقابت در حوزه مربوطه، کلمات کلیدی و … . برای ارزیابی قیمت و زمان لازم برای سئوی یک سایت، بایستی سایت توسط یک کارشناس سئو بررسی شود. کارشناسان سئو پس از ارزیابی وضعیت سایت و رقابت در حوزه مربوطه می‌توانند زمان و هزینه لازم برای سئوی سایت را تخمین بزنند. ارائه دهندگان خدمات سئو بر اساس تجربه و کیفیت خدماتشان، تعرفه‌های مختلفی را برای خدمات سئو به کارفرمایان در نظر می‌گیرند.

Crawling فرآیندی است که طی آن، موتور‌های جستجو تیمی از ربات‌ها را، که معروف به خزنده و عنکبوت هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروز‌رسانی شده وبسایت‌ها، ارسال می‌کنند. محتوا‌ی سایت می‌تواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل‌هایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتوا‌‌ها از طریق لینک‌ها پیدا می‌شوند. ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند. در مسیر دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. Sandbox اصطلاحی استعاره‌ای است برای توضیح اینکه چرا اکثر وب سایت‌های تازه بوجود آمده، رتبه‌های پایینی در صفحات نتایج موتور‌های جستجو دارند.

  • نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است.
  • هاست یا هاستینگ، فضایی است که اطلاعات و فایل های وب سایت شما در آن بارگذاری می شود.
  • البته که میدانید متوسط عملکرد کاربران همیشه ملاک تصمیم گیری برای گوگل است.
  • او درباره ی استراتژی تبلیغاتی رقیب و استراتژی ساخت لینک تحقیق تحقیق کرده و آن ها را بررسی می نماید.
  • یک متخصص سئو می‌تواند یک طراح وب‌سایت باشد، یعنی تمامی کارهای یک وب‌سایت بر روی دوشش باشد، و یا می‌تواند یک فردی باشد که تنها روی یک قسمت سایت تمرکز می‌کند.
  • البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری.

این یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند تا معنای پشت سؤالات را بفهمد و بهترین نتایج جستجو را در پاسخ به آن سؤالات ارائه دهد. اساسا گوگل فراتر از جستجوی برای پرس و جو افراد پیش می رود و عوامل دیگری مثل مترادف ها، کلمات ضمنی و تاریخچه جستجوی شخصی را در نظر می گیرد. برای اینکه متخصص سئو شوید ابتدا باید کار با موتورهای جستجوگر را یاد بگیرید. این موتورها ۳ کار اصلی کرال کردن، ایندکس کردن و رتبه دهی را انجام می دهند.

در این بخش به کاربردی ترین نکات و تجربیات متخصصین بین المللی برای سئو سایت اشاره خواهیم کرد. این تجربیات میتواند مسیر یادگیری و اجرای تکنیک ها در پروژه های سئو را برای شما ساده و سریع کند. پس برای اینکه راه یادگیری سئو را برای خود هموار کنید، از این تجربیات نهایت استفاده را ببرید. پس از آنکه دانش اولیه را در حوزه سئو کسب کردید با انبوهی از سوالات مواجه خواهید شد.

لینک بیلدینگ

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار