سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ SEO و بهینه سازی سایت-سئو

رایج‌ترین شیوه تبلیغات گوگل، تبلیغات در صفحه نتایج جستجو است. به این صورت که فردی که تبلیغات کسب و کارش را به گوگل سپرده است، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند تا در صورت جستجوی آن‌ها، تبلیغات او قبل از نتایج اصلی نمایش داده شود. وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است. موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می‌‌‌کنند.

فعالیت در فروم‌ها و تاثیر آن بر سئو خارجی

پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود. اما این رویه در سال 2013 با شروع به کار الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تغییر کرد. از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک می‌کند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان. البته این به معنای کمرنگ شدن اهمیت کلمات کلیدی نیست، اما گوگل دیگر فقط روی آن‌ها تکیه نمی‌کند. پس به جای اسکن صفحات به دنبال کلمات کلیدی، گوگل به دنبال موضوعاتی می‌گردد که آن کلمات کلیدی را پوشش می‌دهد. بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است.

اصلاً چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟

زیرا باعث می شوند گوگل، بین نسخه های زبانی شما تمایزی قائل شود. برای مجله خبری سئو سایت انگلیسی از برچسب hreflang Tags در بخش پیوندها استفاده نمایید. این تگ به گوگل و کاربران نشان می دهد که محتوای سایت شما انگلیسی می باشد.

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.

از طرفی در وردپرس می توانید تک تک صفحات سایت را به صورت دقیق مدیریت نمایید. ضمن اینکه، امکانات تکمیلی برای بهبود وضعیت و ساختار سایت نیز وجود دارد. علاوه بر این، امکان بستن دسترسی ربات های گوگل به سایت نیز وجود دارد.

  • نکته مهم در اینجا اینست که در سئو بر خلاف سایر روش هایی که قابل ارزیابی هستند، نمی توان نتایج را به طور قطعی از قبل پیش بینی کرد، چرا که ساز و کار این سبک از بازاریابی متفاوت از آنهاست.
  • در تنظیمات افزونه سئو فضایی برای جلوگیری از ایندکس تصاویر و ریدایرکت آنها بر صفحه مقاله یا محصول وجود دارد.
  • اگر یک کاربر مکررا از یک وبسایت بازدید کند، این بطور خودکار توسط کوکی ثبت می‌شود.
  • گوگل سایتی را برای حضور در بالا‌ترین جایگاه‌ها (صفحه اول) لایق می‌داند که از دید کاربران بهترین کارآیی را داشته باشد و بتواند احتیاجات کاربران را رفع کند.
  • فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم.

یکی از مهمترین فاکتور ها آدرس صفحات است، توجه داشته باشید که گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به پیوندها، آدرس تمامی صفحات سایت توجه ویژه ای می‌کنند. هر چه این آدرس‌ها کوتاه‌تر، خواناتر و البته مرتبط‌ با کلیدواژه یا کلمه کلیدی مطلب شما باشند، بهتر است. برای اینکه کاملا با مفهوم و کاربرد سئو آشنا شوید نیاز است تا با روش های سئو سایت آشنا شوید، SEO شامل سه روش به نام های سئو کلاه سفید ، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری است. فریب اسم های این روش های سئو را نخورید هرکدام پیچیدگی های خاص خود را دارند. به صورت کلی، هر پیامی که بدون اجازه و توافق قبلی برای کاربر ارسال شود اسپم نام دارد. مهم نیست که پیام در چه موردی باشد (تبلیغاتی، اطلاع رسانی، درخواست عضویت و…).

ارائه خدمات طراحی سایت از نقطه پذیرش پروژه تا تحویل نهایی به 7 مرحله اصلی تقسیم میشود. پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می‌کنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید. کتاب‌های الکترونیکی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش می‌دهند. مطالعه کتاب به شما کمک می‌کند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را پیدا کنید.

باید به این نکته توجه کنید که برای ایجاد یک اعتبار ماندگار نیاز به صبر، تلاش و تعهد دارید تا اعتماد بازدید‌کنندگان سایت را بدست آورید. قبل از هر چیزی باید کاری کنید که گوگل به شما اعتماد کند در نتیجه مخاطبان هم به شما اطمینان خواهند کرد. با این روش‌ها خیلی زود به جایگاه اول نتایج جستجو می‌رسید اما بسرعت از این جایگاه سقوط می‌کنید و حتی ممکن است از نتایج جستجو برای همیشه حذف شوید که اصطلاحا به آن پنالتی شدن سایت می‌گویند. در سئو تکنیکال تمرکز شما باید روی ظاهر‌سایت، تنظیمات کلی، کیفیت محتوا و مسائل فنی و بروز مانند واکنش‌گرایی باشد. فضای مجازی دنیای بزرگی است و بی‌نهایت وب‌سایت و خدمات را در خود جای داده‌است که ما از وجود بسیاری از آنها بی‌خبریم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار