نقشه سایت چیست؟ آموزش ساختن نقشه سایت با افزونه Sitemap برای وردپرس-سئو

از جایی که بینگ هم از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهی هوشمندانه برای ذخیره وقت‌تان است. سایت شما واقعاً بزرگ بوده و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات بروز شده شما غافل شوند. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید. برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند. تلاش ما هم تو تیم نوین همینه 🙂 خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم. سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند.

  • و اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه را در این صفحه و در بخش « Submitted Sitemaps» مشاهده کنید.
  • برای شروع کار شما باید انتخاب کنید که می خواهید از یک نقشه ی سایت استفاده نمایید یا می خواهید از چند نقشه به طور همزمان در سایتتان استفاده کنید.
  • نگران نباشید ، می توانید از ابزار نقشه سایت دیگری مثل XML-Sitemaps.com استفاده کنید .
  • می‌تواند این باشد که محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته است.
  • هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند.
نقشه سایت XML برای مشاهده توسط کاربران در نظر گرفته نشده است؛ زیرا در قالبی قابل خواندن توسط ماشین نوشته شده است. این در قالب یک فایل XML حاوی داده های علامت گذاری شده با برچسب ها استفاده می شود. XML مخفف extensible markup language (زبان نشانه گذاری توسعه پذیر) است که فرمت فایل مورد توافق برای استفاده از نقشه سایت می باشد. همانطور که توضیح دادیم ساخت نقشه سایت و ثبت آن در گوگل امری ساده و آسان است.

3 سایت مپ‌های ویدئویی تولید نکنید

اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد. می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید. با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند. به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند. بنابراین هنگام حذف یک صفحه و یا یک دسته بندی خاص، از سایت مپ مطمئن باشید که آن صفحه یا دسته بندی مورد نظر کاربران نباشد. برخی سایت ها در سایت مپ نسخه HTML صفحاتی را که از منو قابل دسترس هستند را از نقشه سایت حذف می کنند مثلا دسته بندی هایی مانند مقالات ، اخبار و غیره را از سایت مپ حذف می کنند.

خطای Submitted URL returns unauthorized request (

سایت مپ یا نقشه سایت، راهنمای ربات‌های گوگل برای بررسی سایت ما است. به عبارت بهتر تمامی صفحاتی که در استراتژی سئو اهمیت دارند و بایستی توسط گوگل بررسی و ایندکس شوند، مجله خبری سئو در سایت مپ قرار می‌گیرند. در نتیجه الزامی ندارد که همه صفحات در نقشه سایت وجود داشته باشند بلکه این فایل با هدف بهبود دسترسی گوگل به آدرس صفحات ارزشمند طراحی می‌شود.

2 سایت مپ ویدئویی

نقشه‌های سایت نمی‌توانند بیش از 50 هزار URL را در خود ثبت کنند. همچنین حجم فایل نقشه سایت نیز حداکثر می‌تواند 50 مگابایت باشد. در صورتی که نقشه سایتتان از یکی از این دو مورد بزرگتر شود، باید با دسته بندی مطالب در نقشه‌های مختلف سایت هریک را بصورت جدا در موتورهای جستجو ثبت کنید. سایت شما می‌تواند یک نقشه سایت برای صفحات، یک نقشه برای تصاویر و یک نقشه برای ویدیوها داشته باشد.

البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید. اگر تا الان سایت تان را به این ابزار متصل نکرده اید حتما از طریق مقاله آموزش اتصال سایت به سرچ کنسول، این کار را انجام بدهید. هرگاه شما یک محتوای جدید تولید می نمایید یک پینگ برای گوگل ارسال می شود و آنها را نسبت به تغییر در نقشه ی سایت شما آگاه می سازد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار