اما دستور htaccess که شما می فرمائید رو بنده نمیدونم به چه شیوه ای عمل میکنه اگه شما میتونید تو این زمینه فیلم یا آموزشی ارائه بدبد که تست کنم ممنون میشم . راحتترین راه حذف کردن صفحهای از نتایج جستجو استفاده از دستورهای به اصطلاح متا تگ در قسمت هد صفحه است. اگر وبسایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل متصل کرده باشید، وقتی این ابزار تست را باز کنید از شما میخواهد که سایت متصل شده مورد نظر را انتخاب کنید.
گوگل بودجه خزیدن را به وضوح تعریف نمی کند، اما آنها می گویند هدف این است که اولویت بندی شود که چه چیزی باید خزیده شود، چه زمانی باید خزیده شود و چقدر دقیق خزیده شود. خارج از این سه مورد حاشیه ای، توصیه می کنم از دستورالعمل های متا به جای robots.txt استفاده کنید. مواردی نیز وجود دارد که در آن شما نمی خواهید هیچ گونه بودجه ای را برای ورود به صفحه Google با برچسب noindex هدر دهید. همانطور که قبلاً اشاره کردم، پیاده سازی noindex روی منابع چند رسانه ای، مانند فیلم ها و PDF ها دشوار است. خوشبختانه، نیازی نیست امیدوار باشید که کد شما به درستی تنظیم شده باشد.
- در این صفحه میتوانید با انتخاب دکمه Add Ruleقوانین سفارشی خود را برای بهبود سایت به فایل robots.txt اضافه کنید.
- کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent میتواند به آن دسترسی داشته باشد.
- در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید.
- سلام، بله میتونید محدود کنید.و این موضوع ارتباطی با سئو نداره.
- اکثر موتورهای جستجوی بزرگ از جمله گوگل، بینگ و یاهو وقتی به صفحات سایت ما سر میزنند ابتدا نگاهی به قوانینی که در فایل ربات سایتمان مشخص کردهایم میاندازند و سپس با توجه به این قوانین به سراغ صفحات سایت ما میروند.
لینک های حاضر در صفحات بلاک شده توسط فایل robots.txt دنبال نخواهند شد. این مسئله بدین معناست که در صورت عدم وجود آن لینک در هیچ کجای وی یا یک صفحه بلاک نشده دیگر از وب سایت شما، توسط موتورهای جستجو دیده نشده و در نتیجه ایندکس نخواهد شد. در صورتی که دارای صفحاتی هستید که در کنار ایندکس نشدن نیاز است که اعتبار آنها به لینک ها انتقال یابد، بایستی دنبال مکانیسم دیگری باشید. فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به رباتهای کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند.
عملکرد موتورهای جستجو در زمان برخورد با دستورالعمل Crawl-delay
در این مقاله قصد داریم تا طراحی سایت ابزار آلات را به طور کامل بررسی کنیم. اما گاهی در همین فرایند جستجو و کاوش کردن مطالب مشکلات و معضلاتی پیش می آید که لازمه آن داشتن اطلاعات پایه ای و اساسی از سئوی سایت است. (کاوش شدن شاید عبارت بهتری باشد) مطالب سایت توسط ربات های گوگل اثرگذار است، یک فایل متنی است موسوم به فایل Robots.txt. 5xx از آنجایی که سرور نمی تواند پاسخ قطعی به درخواست robots.txt گوگل بدهد، گوگل موقتاً خطاهای سرور را 5xx و 229 تفسیر می کند که گویی سایت کاملاً غیر مجاز است. Google سعی میکند فایل robots.txt را بخزد تا زمانی که کد وضعیت HTTP بدون خطای سرور را دریافت کند. اگر robots.txt بیش از 30 روز در دسترس نباشد، Google از آخرین نسخه کش شده robots.txt استفاده خواهد کرد.
با استفاده از این دو دستورالعمل شما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که می توانند به یک صفحه یا فایل خاص در پوشه های مختلف سایت شما دسترسی پیدا کرده و در غیر این صورت مجاز به دسترسی به این فایل ها نیستند. به عنوان مثال ربات های موتور جستجوی گوگل از Googlebot برای انجام این کار استفاده مجله خبری سئو می کنند، ربات های یاهو از Slurp و ربات های موتور جستجوی بینگ نیز از BingBot استفاده می کنند. زمانی که قصد ایجاد تغییرات در robots.txt سایت خود را دارید کاملا مراقب باشید چرا که فایل robots.txt قابلیت این را دارد که قسمت های بزرگی از سایت شما را از دسترس موتورهای جستجو خارج کند.
اجزا تشکیل دهنده Robots.txt چیست؟
4- برای تأیید اینکه فایل robots.txt آنلاین نسخهای است که میخواهید گوگل آن را بخزد، روی تأیید نسخه آنلاین کلیک کنید. 1- روی Submit در گوشه سمت راست پایین ویرایشگر فایل robots.txt کلیک کنید. این کار فقط به خزنده گوگل میگوید که هیچ صفحهای را که حاوی رشته URL /example-subfolder/ است، نخزد. 2- ایندکس کردن آن محتوا بهطوریکه بتوان آن را برای جستجوگرانی که به دنبال اطلاعات هستند ارائه کرد.
آموزش طراحی سایت
ما تلاش میکنیم تا بستری ایجاد کنیم که افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی، بتوانند با بهرهگیری از آموزشهای باکیفیت، بهروز و کاربردی، زندگی شخصی و شغلی خود را متحول کنند. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent نمیتواند به آنها دسترسی پیدا کند. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent میتواند به آن دسترسی داشته باشد. هر گروه با یک خط User-agent شروع میشود که هدف گروه ها را مشخص میکند. هر گروه از چندین قانون یا دستورالعمل (دستورالعمل) تشکیل شده است، یک دستورالعمل در هر خط.