سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-سئو

در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است. هنوز در مبحث سئو لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد که وابسته به پارامترهای مختلفی است. ارزش بک لینک ها به مرور زمان طبق بسیاری از نظر سنجی های انجام شده در حال کاهش است و امروزه گوگل جهت رنکینگ فاکتورهای مختلفی نظیر UX و UI را نیز بررسی می کند و در این حوزه بسیار هوشمند عمل می کند. به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود.

طراحی سایت با رعایت اصول سئو

اسکیما مارک‌آپ بخشی از سیستم معنایی گوگل است و گوگل به آن علاقه دارد. با پیاده‌سازی نکات بالا در صفحه می‌توانید معیار core web vitals را تا حد مطلوبی بهبود ببخشید. استفاده فایل robots.txt جلوگیری از خزش تعدادی از صفحات سایت است که نمی‌خواهیم توسط ربات‌های گوگل ایندکس شوند.

قرار دهید. (برخی سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به طور خودکار این کار را انجام می‌دهند)

افزودن یا حذف کامل یک بخش، نسبت به تغییر مفهوم چند کلمه، به‌روزرسانی چشمگیرتری است. تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش صفر تا صد سئو رایگان مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید. در آپدیت‌های اخیر گوگل ریتم قرار دادن محتوا مخصوصاً برای جستجوهایی که حساس به زمان است، اهمیت پیدا کرده.

مقالات مرتبط با سئو

سئوکار ها با یادگیری نحوه استفاده از Schema سعی می کنند، آمار ورودی از گوگل و بازدید از سایت را افزایش دهند. با وجود رایج بودن این روش معایب بیشتری نسبت به سایر روش های تعیین قیمت دارد، برای مثال یکی از این معایب را می توان میزان فشار و استرسی که به متخصص سئو وارد می کند دانست. به علاوه برای هیچ چیزی تضمینی وجود ندارد و سئوکار نمی تواند قول صد در صد برای بهبود رتبه بدهد. مشکلی که وجود دارد این است که علاوه بر تشخیص کلمات کلیدی یکسان، گوگل به موضوع کلی محتوا هم حساس است و زمانی که شما درباره یک عنوان، دو متن کاملا متفاوت هم نوشته باشید، ممکن است دچار کنیبالیزیشن شوید. شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو می‌شوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید.

همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند. مجله خبری سئو یعنی تولید محتوای با کیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف کند. از بعدی دیگر، بهینه‌سازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم. در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند. ر این صورت لینک شکسته است و شما باید در سئو داخلی این لینک ها را بررسی کرده و ایرادات آن را رفع کنید و ان ها را به صفحات درست لینک دهید.

این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد. بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید. پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید. این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید. کلیت این اتفاق به موتور‌های جستجو (ازجمله گوگل) می‌فهماند که رتبه 2 نسبت به رتبه 1 مطالب مفید‌تری را در اختیار کاربر گذاشته است. اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد.

  • اگر از آن‌ها بطور راهبردی و برنامه‌ریزی شده استفاده کنید، می‌توانند اعتبار صفحات را نیز منتقل کنند.
  • (به شرایط قبل بازمیگردید) در نتیجه ترسی از تبلیغات برای سایت و تاثیر منفی بر سئو نداشته باشید.
  • در پایان، یک چک لیست سئونیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است.
  • پیشنهاد میکنیم ویدئوهای آموزشی آکادمی وبسیما را تهیه کرده و تکنیک‌های آموزش داده شده را در سایت خود پیاده سازی کنید.
  • البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار