بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریفهای کلاسیک و متداول میگردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلیها گفت ما برای رتبه بندی سایتها، 200 عامل رو بررسی میکنیم. به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند.
هر زمان شما از وب سایتی بازدید میکنید، مرورگر شما درخواستی را که شامل محتوای آن وبسایت است، به سرور ارسال میکند. وقتی درخواست در عرض چند هزارم ثانیه مورد پردازش قرار گرفت، مرورگر شما کدهای HTML تفسیر شده را از سرور دریافت کرده و محتویات وبسایت را بصورت مطالب قابل مشاهده برای شما (و نه کد) روی صفحه نمایش میدهد. اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت میگیرد و صفحه برایتان بارگذاری میشود. اینترنت روی پروتکلی به نام اجرا میشود که تعیین میکند URLها چگونه کار کنند. ریدایرکت 302 به این معنی است که صفحهای که کاربر و موتورهای جستجو به دنبالش هستند، روی URL دیگری در HTTP نسخه 1.1 پیدا شده اما موقتا به HTTP نسخه 1.0 منتقل شده است.
✔️ بک لینک
متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحهای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند. مثلا، لینکی با عنوان “سئو” به صفحهای با موضوع سئو داده شود. میزان دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنت میباشد که میتوانید آمار دقیقی در وب مستر تولز از آن مشاهده کنید.
- اگر این صفحه براتون جذاب بوده، میتونید با مراجعه به صفحه آمورش تولید محتوا ایده هایی که تو این صفحه دیدید رو در عمل ببینید.
- ولی هنوزم دیده میشه در جستجو ها خواهشمندم یه اموزش براش بنویسید.
- از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی وبسایتها در گوگل اعلام شد.
شما باید کلمه کلیدی که برای هر صفحه در نظر گرفته اید را به عنوان انکرتکست انتخاب کنید. البته در مواردی شما میتوانید از کلمات دیگری نیز برای لینک دهی داخلی بهره ببرید که برای اطلاع از این موارد میتوانید با کارشناسان سئو ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. کاربران شما از پیوندها برای پیمایش و تعامل در سایت تان و یافتن محتوایی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند. موتورهای جستجو نیز با استفاده از لینک های ارتباطی بین صفحات برای شناسایی صفحات مهم سایت تان استفاده میکنند و اگر لینکی به آن صفحات وجود نداشته باشد آنها را پیدا نمیکنند و یا به آن ها اعتبار چندانی نمیدهند.
پیوندهای خارجی شما باید در صفحه دیگری باز شوند زیرا دلایل مختلفی برای اهمیت این موضوع وجود دارد. با این حال، مهم ترین دلیل باز کردن پیوندها در یک صفحه جدید این است که به بازدیدکنندگان تا حد زیادی امکان کنترل در سایت شما را می دهد. به گفته گوگل، لینک دادن یکی از مهم ترین عوامل برای دستیابی به رتبه های بالا است، شما باید بدانید که چگونه از لینک های خارجی به نفع خود استفاده کنید. در اینجا بهترین شیوه های پیوند خارجی کلیدی نوشته شده است.
معمولا تلاش میکنیم که لینکسازیهای خارجی سایت را در دامنههای متفاوتی انجام دهیم ولی دریافت دو رپورتاژ آگهی از یک سایت غیرطبیعی نیست. مدتی است ستاره های Rating من دیگر در نتایج گوگل نمایش داده نمی شود. این خطا به نشانه گذاری بخش Breadcrumbs در سایت شما مرتبط است.
مزایا و معایب تبلیغات و برندسازی
در صفحات مقاله باید کلیدواژههایی را هدفگذاری کنید که هدف جستجوی اطلاعاتی دارند. یعنی کاربر با جستجوی آن کلمه به دنبال دریافت اطلاعات و خواندن مقاله است و قصد خرید ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید مشتریانتان نام محصولاتتان را با چه کلماتی جستجو میکنند. صفحات مهم سایتهای فروشگاهی برای جذب ترافیک؛ صفحات دستهبندی محصولات هستند که معمولا روی کلیدواژههای رقابتی هدفگذاری میشوند و رقابت بسیار سنگینی برای کسب رتبه وجود دارد.
46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند. موفقیت در مجله خبری سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت ها به یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد. برای رسیدن به این نقطه باید استانداردهای سئو را به درستی بشناسیم، در ادامه مهمترین فعالیت هایی که برای موفقیت در سئو باید انجام دهیم را با هم مرور خواهیم کرد.