قرارداد طراحی سایت + 11 اصل مهم و نمونه word دانلودی لاک پشت

قرارداد طراحی سایت + 11 اصل مهم و نمونه word دانلودی لاک پشت

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که متن قرارداد طراحی سایت، متن فیلم‌نامه‌های آقای اصغر فرهادی نیست که پایان باز داشته اصول نوشتن قرار داد طراحی سایت باشد! نحوه نوشتن متن قراردادو تنظیم قرارداد کاری یکی از مهارت‌های مهمی است که می‌تواند سرنوشت افراد، شرکت‌ها و کسب و کارها را رقم بزند. این کار با جزئیات و نکاتی همراه است که چالش‌های نوشتن قرارداد را بیشتر می‌کند. زمانی که دو طرف قصد همکاری با هم را دارند، بسیاری از مسایل مهم به خاطر داشتن ذوق و اشتیاق برای شروع کار نادیده گرفته می‌شود که ممکن است در آینده باعث ایجاد تنش‌ و چالش‌های زیادی گردد. در واقع دلیل اصلی تنظیم قرارداد این است که حین انجام کار بین طرفین هیچ گونه مشکلی ایجاد نشود.

  • 2-7 در صورت عدم واریز هزینه خدمات پشتیبانی سالانه، وظیفه پشتیبانی و رفع اشکال از پیمانکار ساقط می گردد.
  • باید ذکر کنید که تحت چه شرایطی قصد دارید به همکاری خود خاتمه دهید و میزان خسارت دو طرف را چگونه برآورد می‌کنید.
  • کلّیۀ حقوق این سایت محفوظ و متعلّق به «توسعه دهندگان کسب‌وکار آنلاین همتا» است.

این درخواست از این جهت پر اهمیت است که شما با نوشتن آن ابتدا در می یابید که نیاز های شما در طراحی وب سایت چیست و سپس آن را بطور مشخص و واضح با شخص دیگری که شرکت طراح باشد در میان می گذارید. اغلب یک وب‌سایت باکیفیت و تأثیرگذار، حاصل همکاری تعداد زیادی از افراد است که مهارت‌ها و شایستگی‌های متفاوت اما مکملی دارند. توسعه دهنده، طراح UX یا UI، متخصص SEO، بازاریاب و بسیاری از افراد در یک پروژه طراحی سایت با هم کار می‌کنند. با گسترده شدن یک پروژه، متخصصان بیشتری برای انجام کارهای مختلف مورد نیاز است. بنابراین فقط افرادی که در هنگام بستن قرارداد طراحی ‌سایت با آن‌ها ملاقات کرده اید، در اجرای پروژه شما مشارکت نمی‌کنند. در واقع تعداد افرادی در فرآیند اجرای پروژه شما مشارکت می‏کنند، بیشتر از افرادی هستند که برای بستن قرارداد با آن‌ها صحبت کرده اید.

و سعی می کنند برای نیاز های شما پاسخ و راه حل هایی از طریق طراحی ارائه دهند. در این فرآیند ممکن است برای شرکت طراح سوالاتی پیش بیاید و از شما در خواست پروپوزال جدید و کامل تر کرده یا اینکه فقط به پاسخ سوالات از سوی شما بسنده کنند. در این درخواست شما می بایست ابتدا بطور کوتاه و اجمالی خلاصه ایی از درخواست خود را توضیح دهید تا یک شرکت طراح بتواند در یک نگاه نوع وب سایت، صنعت مربوطه، اندازه پروژه و هر آن چیزی را که برای انتخاب پروژه و تصمیم گیری اولیه لازم است مشاهده کند. در هر صورت باید بدانید که زمان صرف شده برای پروژه توسط طراح یا طراحان، برای شما هزینه دارد.

هدف قرارداد طراحی سایت

به طور کلی مدت زمان مطالعه و فرمت قراردادطراحی سایت دقیقاً در زمان امضای آن، موجب افزایش تعارض‌ می‌شود. بنابراین در زمان امضای قرارداد و شروع پروژه جدید، انصراف مشتری از بستن قرارداد یا ایجاد تعارض کمتر اتفاق می افتد. نوشتن قرارداد سایت برای یک وکیل یا هر فردی که دوره حقوق تجارت را گذرانده است، آسان است. اگر شما نوشتن قرارداد را انجام دهید و به دلیل در نظر نگرفتن موارد قانونی، مشتری از شما شکایت کند، امکان دارد دچار مشکلات متعدد و پرداخت هزینه های زیاد شوید.

دیگر بخش‌های مهم قرارداد طراحی سایت

در این بخش از قرارداد طراحی سایت می‌بایست تاریخ دقیق عقد قرارداد، تاریخ اتمام قرارداد، مدت‌زمان پشتیبانی، مدت‌زمان تست و بررسی سایت، مدت‌زمان تحویل پروژه و تاریخ دقیق شروع و پایان تمام تعهدات طرفین به طور دقیق بیان شود. یکی از موارد مهم که در تمام قراردادها از جمله قرارداد طراحی سایت و سئو هم به آن توجه می‌شود، نوع پرداخت و زمان تسویه حساب است. اینکه پرداختی به صورت نقدی انجام می‌شود تا اقساطی باید در قرارداد ذکر شود. هم چنین در یک بند از قرارداد اینستاگرام باید به تسویه حساب دیرموقع هم اشاره شود تا کارفرما از عواقب تاخیر در پرداخت حقوق مطلع گردد. یکی از بخش‌های مهم که در قراردادهای طراحی سایت باید به آن توجه شود، تعهدات طرفین است.

نکات تنظیم قرارداد طراحی سایت

فایل زیر برای نمونه قرارداد طراحی وب سایت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی موضوع یک قرارداد طراحی سایت باشد، قطعا برخی نکات فنی حائز اهمیت خواهند بود. مثلا آیا سایت فروشگاهی است یا خبری یا آموزشی و….باید مشخص شود سایت با کمک جوملا، وردپرس یا کدام cms های دیگری قرار است طراحی شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار