برای چیدن ساختار درست، عنوان اصلی محتوا را با تیتر یک (تگ H1)، تیترهای اصلی را با تگ H2 و زیر شاخههای آنها را با H3، H4 و… تولید محتوای بدون سئو مثل این است که شما بهترین و با کیفیتترین اجناس را برای برای مغازهتان بیاورید ولی آنها را در انبار نگهدارید و مشتری شما هیچوقت نبیند. وقتی به سئو فکر می کنید، محتوا اولین چیزی است که باید به آن فکر کنید.
- باید با همه پستها و مقالات دیگر وبلاگ که قبلاً در اینترنت هستند متفاوت باشد.
- پس ما قبل از اینکه یک محتوایی را بخواهیم تولید کنیم مواردی را بررسی میکنم.
- از پاراگرافها، ضمیمههای کوتاه، متنهای دارای خط درشت، از نقاط تاکید مناسب، لیستهای شماره دار و نقل قول استفاده کنید و محتوایی باشد که از نظر چشمی براحتی قابل خواندن باشد و براحتی قابل هضم باشد.
- همانطور که میدانید سئو یک سایت از اصلی ترین اقداماتی است که به رشد و درآمد آن سایت کمک می کند.
پس از آنکه تحقیقات روی کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و چندین ایده کلیدی را کشف کردید، باید کلید واژه ای را انتخاب کنید که دارای بالاترین رتبه جستجو و مشکلات رقابت کمتری است. به عبارت دیگر، این کلید واژه ای است که کاربران در مجله خبری سئو مرورگر خود سرچ می کنند تا نتایجی نزدیک به محتوای مقاله شما را بازدید کنند. ساده ترین راه برای پیدا کردن آنها این است که به سادگی کلمات کلیدی اصلی خود را در جستجوی Google وارد کنید و مانند تصویر به پایین صفحه نتایج جستجو بروید.
سرعت بارگذاری سایت
برای جذب خوانندگان یک سبک نوشتاری طبیعی داشته باشید و نیازها و علایق آنها را در نظر بگیرد. محتوای شما باید اطلاعاتی که کاربر به دنبال آن است را در اختیارش قرار دهد. اگر خواندن و درک محتوای شما آسان نباشد، رتبه خوبی در نتایج نمی گیرد. همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقالات طولانی می توانند موارد بیشتری را نسبت به بلاگ پست 300 کلمه ای پوشش دهد.
همه ما میدانیم که محتوا پادشاه است، بنابراین تولید محتوای باکیفیت در کنار رعایت اصول سئو همچنان اهمیت زیادی دارد که در درازمدت ثمره آن را خواهید دید. با وجودی که نمیتوانید کار زیادی در زمینه متن نمایش داده شده انجام دهید اما باید بهینهسازی متا و مطلب خود را انجام دهید تا موتورهای جستجو بتوانند بهترین محتوای آن مطلب را نشان دهند. وقتی محتوایی کاربر پسند را با جانمایی طبیعی کلیدواژهها ایجاد کنید، کار را برای گوگل در اثبات ارتباط مطلب خود برای صفحه نتایج موتور جستجو آسان کردهاید. در کنار سئو محتوا وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای رابط کاربری عالی باشد و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. اما بدون محتوای با کیفیت، سایت شما برای کسب رتبه در موتورهای جستجو شانسی ندارد.
اگر بودجه ي كافي داشته باشيد، ميتوانيد حتي يك ويراستار استخدام كنيد. يكي از روش هاي خيلي خوب براي اينكه محتواهايتان عميق تر باشند، استفاده از case study یا آموزش های پروژه محور با اطلاعات منحصر به فرد خودتان است. ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد.
آموزش سئو محتوا: چک لیست کامل سئو محتوا
برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان میدهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند. اما اگر بخواهیم صرفا با قصد افزایش طول مقاله و جلب نظر موتورهای جستجو، مطالب بیکیفیت و نامرتبط به محتوا اضافه کنیم، در نهایت بازخوردهای منفی کاربران منجر به از دست دادن رتبه خواهد شد. از دید کاربران، سئو محتوا به معنی فراهم کردن محتوای با کیفیت به صورت مستمر است، به گونهای که پاسخگوی نیازهای آنها باشد. اگر کاربر سوالی داشته باشد، محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد.
معرفی کتاب: کتاب ماشین محتوا به صورت خلاصه و نکته به نکته
اینطور فکر کنید که وقتی شما برچسب موضوعی جدیدی ایجاد میکنید. در واقع صفحه وبسایت جدیدی ایجاد کردهاید که محتوای مربوط به آن برچسب موضوعی در آن نشان داده خواهند شد. اگر از برچسبهای مشابه زیادی برای یک محتوای خاص استفاده کنید، موتورهای جستجو فکر میکنند که شما آن محتوا را چندین بار در سایت خود به نمایش در آوردهاید. برای مثال برچسبهای موضوعی مثل «وبلاگنویسی»، «وبلاگ» و «پستهای وبلاگ» بسیار شبیه به یکدیگر هستند و نباید در یک پست استفاده شوند.