آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب-سئو

چرا؟ برای آن‌که محتوای آن به صورت مداوم در حال تغییر است. با اضافه شدن یک محتوای جدید یا تغییر در یکی از صفحات سایت باید نقشه سایت ما نیز به‌روز شود در نتیجه مدیریت آن به صورت دستی تقریبا غیرممکن است. اگر آدرس تمامی صفحات را در نقشه سایت قرار دهیم، یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد. بودجه خزش گوگل برای بررسی سایت ما مصرف شده صرف صفحاتی کم‌ارش شده و به سرعت تمام می‌شود. مساله‌ای که موجب می‌شود گوگل خیلی دیر صفحات ارزشمند ما شامل مقالات و دوره‌های آموزشی را بررسی و ایندکس کند. دقت داشته باشید که حالت استاندارد توزیع نقشه سایت فرمت XML می باشد.

برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید. به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه XML، این است که به صورت خودکار به روز می‌شود. در واقع شما با استفاده از این پلاگین، یک سایت‌مپ داینامیک یا پویا خواهید داشت.

با توجه به محبوبیت وردپرس در فضای وب، در این ویدیو 5 دقیقه‌ای، با تنظیمات افزونه Google XML Sitemaps و منطق درست برای استفاده از امکانات آن آشنا می‌شویم. مثال ما در این ویدیو سایت کندوکلاب است و معیار خود برای تصمیم گیری در مورد بخش‌های مختلف سایت و نحوه حضور آنها در نقشه را اعلام می‌کنیم. اگر فرصت کافی برای مطالعه مقاله و بررسی نکات عمیق‌تر را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی 17 دقیقه‌ای زیر را که بریده‌ای از کارگاه‌های تخصصی وبسیما است مشاهده کنید. اگر در حین گردش نقشه کاملی در دست داشتیم، نیازی به این همه دردسر نبود. با کمک نقشه می‌توانستیم مسیر حرکت خودمان را تعیین کنیم، زمان حرکت را مدیریت کنیم و همه اطلاعات تاریخی و جذاب را یک‌جا به دست آوریم. فرض کنیم برای اولین بار به تخت جمشید رفته‌ایم و هیچ اطلاعی از قدمت تاریخی، نحوه ساخت و مسیرهای گردش در پایتخت ایران باستان را نداریم.

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس

درستی نداشته باشید، نقشه سایت می‌تواند این مشکل را پوشش دهد. به نظر می‌رسد که این ۶ تا URL در نقشه سایت ما در حال دریافت پیام « Duplicate, submitted URL not selected as canonical» هستند. اگر جمله «Sitemap index processed successfully» را مشاهده می‌کنید، یعنی گوگل با موفقیت سایت‌مپ شما را کرال کرده است.

اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید. آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید. فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید.

اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد. آن صفحه ممکن است ایندکس شود اما اعتبار سایتی را ندارد که لینک‌های HTML به صفحه منتقل می‌کنند. دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد.

  • آدرس فایل نقشه سایت و همه آدرس هایی که در آن قرار دارد باید دقیقا مشابه آدرس اصلی سایت شما و به صورت https باشد.
  • در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند.
  • 3- سایتتان جدید باشد و لینک های خارجی آن بسیار محدود باشند.
  • اما دقت داشته باشید که در هر صورت این فایل پس از خارج شدن از حالت فشرده، همچنان بایستی حداکثر 50 مگابایت باشد.

من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند. نقشه سایت XML تمام صفحه های سایت شما را به گوگل نشان داده و باعث می شود ساختار سایت پیچیده شود. درنتیجه موتور جستجو بسیار سریع تر در آن خزیده و به بررسی محتوای آن می پردازد. زمانی که کاربران عبارتی را جستجو می کنند، وظیفه موتور جستجوی گوگل این است که به بررسی پرداخته، نزدیک ترین و مرتبط ترین پاسخ به نیاز کاربر را نمایش دهد. برای انجام فرایند های سازماندهی، خواندن و ایندکس اطلاعات در اینترنت از یک سری خزنده استفاده می شود. بله شما می تونید سایت مپ رو از طریق فایل robots.txt هم به گوگل معرفی کنید.

سایت مپ داینامیک چیست؟

همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند. نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند. اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب مجله خبری سئو وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید. اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم.

ثبت نقشه سایت در گوگل به چه صورت است؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار