سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-سئو

فقط در شرایطی می‌توانید بدون سئو وارد صفحه اول گوگل شوید که مرجع اصلی یک محتوا باشید. یعنی موضوع یا خدمات و محصولاتی را در گوگل منتشر کنید که کاملا مخصوص خود شما هستند و هیچ فرد دیگری در جهان آن را ندارد. البته در این صورت هم باید مراحل اولیه سئو داخلی را انجام دهید تا کلا صفحات شما ایندکس شوند. SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization بوده و بزرگترین ماموریت کاری ادمین یک وب‌سایت و تیم محتوای آن است. سئو اصطلاحی برای تمامی اقدام‌های مربوط به بهبود رتبه یک وب‌سایت است. قرار است این اقدامات باعث بیشتر دیده شدن وب‌سایت در سرچ‌های ارگانیک شوند.

اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد. و اگر دو بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، در‌واقع باز هم فقط یک Referring Domain دارد. Breadcrumb به لینک‌هایی در یک وبسایت گفته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهند تا صفحه‌ای که در‌حال حاضر در آن هستند را، مسیر‌یابی کرده و بدانند چقدر از صفحه اصلی وبسایت فاصله دارند. احتمالا داستان هنسل و گرتل را شنیده‌اید که برای آنکه در جنگل گم نشوند و بتوانند راه برگشت به خانه را پیدا کنند، تکه نانی که به همراه داشتند را خرد کرده و پشت سرشان به زمین می‌ریختند.

Off Page Seo

از آنطرف؛ با توجه به اهمیت فوق‌العاده بالای سئو، یک طراح سایت باید در هنگام طراحی سایت؛ اصول سئو را کاملا رعایت کند. مواردی مانند کاهش اشکالات فنی، افزایش نرخ کلیک، افزایش رتبه، افزایش ترافیک و سایر KPIهای سئو. پس از انجام تحقیقات کلمات کلیدی، یک مشاور سئو باید بداند که چگونه یک صفحه را برای آن کلمات کلیدی بهینه کند. بنابراین مهم است که با یک مشاور سئو کار کنید که می‌تواند به درستی توضیح دهد که چرا این کلمات کلیدی را انتخاب کرده‌اند. فریلنسرها معمولا در وب‌سایت‌های مخصوص فریلنسری ایرانی و خارجی یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند،‌ رزومه خود را آپلود می‌کنند و منتظر پیشنهادات می‌مانند.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

آمار ترافیک وب سایت رقبای خود و معیارهایی مانند محبوبیت، میزان تعامل، بازدیدکنندگان منحصر به فرد و… در سئو با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که هر یک معنی خاص خود را دارند. برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است.

وظیفه شما به عنوان یک سئوکار این است که مطمئن شوید موتورهای جستجو به خوبی می توانند سایت را بررسی و آنالیز نمایید. رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو که در قالب یک گزارش آموزنده یا خبری در وبسایت‌های دیگران انتشار و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک داده می‌شود. درست حدس زده‌اید، رپرتاژ نوعی بک لینک است که به سایت ما وارد می‌شود. این سه اقدام به خوبی می‌تواند از طریق لینک‌سازی خارجی یا همان بک لینک به سئو سایت شما کمک کند و جایگاه شما را در نتایج SERP بهبود ببخشد. تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ فرآیند پیداکردن عبارات و کلماتی است که برای وبسایت سودآوری به همراه دارد.

  • رتبه در ایران به رفتار کاربران ایرانی و رتبه جهانی در مقایسه با کل سایت‌ها سنجیده می‌شود و لزوما در یک راستا حرکت نمی‌کنند.
  • سایت های اسپم زیادی هستند که با لینک سازی بی هدف در لیست بک لینک های سایت های دیگر قرار میگیرند.
  • بدون تگ، یک پل ارتباطی موثر را با سایر متون از دست می دهید.
  • فعالیت بر روی سئو خارجی نیاز به استراتژی خوب و صبر و حوصله زیادی دارد.
  • آیا برای سئو سایت نیاز به علم برنامه نویسی داریم؟ برای بهینه سازی سئو سایت هیچ اجباری برای تسلط به زبان برنامه نویسی نیست.

روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند. بنابراین حتی اگر شما تکنیک کلاه سیاهی را پیدا کردید که در حال حاضر نتیجه می دهد، مطمنن باشید که در آینده بسیار نزدیک گوگل متوجه آن خواهد شد. بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که کاربران مجله خبری سئو علاقه مند به دیدن آن هستند، شانس کسب رتبه برای وب سایت شما بسیار کم است، حتی اگر در تمام معیارهای دیگر وضعیت خوبی داشته باشید. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید. البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید.

لازم به ذکر است که زمان بیشتری طول می‌کشد تا صفحات دینامیک در مقایسه با صفحات استاتیک بارگذاری شوند. موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان هستند. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبط‌ترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است. وقتی مطلب شما به درد کاربر نخوره و صرفا با یه سری جملات بی سر و ته و بی معنی مواجه بشه، گوگل اصلا جایگاه خوبی به شما نمیده. چون رفتار کاربران در صفحه سایت شماست که برای گوگل مهمه، وقتی کاربر زود صفحه سایت شما را ببنده و مدت زیادی توی سایتتون نمونه جایگاهتون میاد پایین.

به بهینه و آسان‌ سازی رابط کاربری و طراحی ظاهری سایت برای کاربر و به عبارتی کاربرپسند شدن سایت، اشاره دارد. در واقع ربات ‌های گوگل با توجه به HEO سایت را از دیدگاه یک انسان مورد بررسی قرار می ‌دهند. ۲- برای سئو باید وبسایت خود را بهینه سازی نمایید و به استانداردهای گوگل نزدیک شوید. بعدها می توانید در نتیجه ی طبیعی گوگل قرار گرفته و در آن جایگاه بدون پرداخت هزینه باقی بمانید. هر بار که کاربری بر روی تبلیغات شما در موتورهای جستجو کلیک کند، شما باید هزینه پرداخت کنید. افراد برای یادگیری سئو به یک سیستم و دسترسی به اینترنت نیاز دارند.

1- این آمار را میتوانید از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید. نیازی به جلوگیری از این بازدیدها نیست و تاثیری در سئو سایت شما ندارد. متاسفانه فکر میکردم اینکه اگه زیر دامنه داشته باشم و یه سری مطالب مرتبط به سایت اصلی رو درش قرار بدم برای بالارفتن سئو سایت بهتره. که البته اینم بگم که برای سایت زیر دامنه اپ موبایل متصل شده و برای سایت اصلی اسکریپت VIP دانلود نصب دارم.

این تگ ها یکی از ضروری ترین موارد در طراحی سایت های چند زبانه به حساب می آیند. زیرا باعث می شوند گوگل، بین نسخه های زبانی شما تمایزی قائل شود. برای سئو سایت انگلیسی از برچسب hreflang Tags در بخش پیوندها استفاده نمایید. این تگ به گوگل و کاربران نشان می دهد که محتوای سایت شما انگلیسی می باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار