سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-سئو

به بیان دیگر، کلمات کلیدی دم دراز عباراتی بلند‌تر و مشخص‌تر هستند که بازدید کنندگان معمولا زمانی از آن‌ها استفاده می‌کنند که به مرحله خرید نزدیک‌تر باشند. به عنوان مثال، عبارت “سئو‌ی داخلی” یک کلمه کلیدی دم کوتاه و عبارت “راهنمای استفاده از تکنیک‌های سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم دراز است که مشخص‌تر به آنچه کاربر به دنبالش است اشاره دارد. فایل Robots.txt به موتور‌های جستجو می‌گوید که به کدام بخش‌های یک وبسایت می‌توانند بروند و به کدام بخش‌ها نمی‌توانند.

سپس تصمیم گرفتم محتوانویسی را استخدام کنم که حرفه‌ای نباشد و خودم به او آموزش دهم. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها (حداقل برای من) این است که یک نویسنده محتوای عالی استخدام کنم. برای چک کردن پیج‌اتوریتی نیز می‌توانید از سایت ahrefs.com استفاده کنید. در این صورت در هر لینک ۲۰ امتیاز به صفحه مقصد لینک ارسال می‌شود.

با پیاده سازی این موارد می توانید رتبه بالایی را در نتایج گوگل بدست آورید. سایت وبسیما بیش از 9 سال است که فعال بوده و محتوای ارزشمندی تولید میکند. سایت های اسپم زیادی هستند که با لینک سازی بی هدف در لیست بک لینک های سایت های دیگر قرار میگیرند. علاوه بر این در دوره ای فرد یا مجموعه ای قصد داشته تا با لینک سازی مخرب سئو سایت وبسیما را تحت تاثیر قرار دهد. سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود.

چک لیست سئوی داخلی:

یکی دیگر از تغییرات کاهش “بسته‌های نقشه” در نتایج محلی گوگل بود. تمرکز کبوتر بر اساس به‌روزرسانی‌های الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار، به طور خاص بر روی جستجوهای محلی است. اگر می‌خواهید مبانی سئو را درک کنید، این بخش را به دقت بخوانید. و این فقط یک نمونه کوچک بود از مشکلاتی که ممکن است از دل سایت سئو نشده بوجود آید.

کاربران می‌توانند با مراجعه به لینک‌ها، اطلاعات بیشتری راجع به یک حوزه کسب کنند. سئوی خارجی سایت یا Off Page SEO از تکنیک های بهینه سازی سایت است که در وب سایت شما لازم است انجام شود، مانند بک لینک. بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید.

با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید. اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.

نکات مهم پیکربندی URL در سئو

علاوه بر این باعث می‌شود ترافیک بیشتری نسبت به رقبایتان جذب کنید. مثلا یک محصول دارید که دارای ۱۰ رنگ مختلف است و با انتخاب هر رنگ، آدرس صفحه محصول عوض می‌شود اما محتوا تقریبا ثابت است. در ادامه به ۶ متا تگ مهم در سئو و اندکی توضیحات در مورد هر کدام می‌پردازم.

مخفف سه کلمه ی Expertise، Authoritativenees و Trustworthiness می باشد. به وسیله این شاخص؛ گوگل، تخصص و اعتبار شما را در حوزه کاریتان می سنجد. در E-A-T و سئو عواملی مانند میزان اعتبار نویسنده، فعالیت نویسنده ها در شبکه های اجتماعی، واکنش مردم نسبت به برند شما و … تاثیر دارند. این نتیجه، علاوه بر اطلاعات، شامل url و عنوان صفحه سایت است. Google Search Console به وب سایت شما کمک می‌کند تا خطاها را پیدا کرده و در صورت بروز مشکلات جدی مانند وجود بد افزارها، آن‌ها را رفع نمایید.

  • گوگل سرچ کنسول (یا به اختصار “GSC”) به مدیران سایت امکان می‌دهد تا وب‌سایت های خود را از طریق یک پورتال رسمی که متعلق به گوگل است و پر از آمارهای مفید است، نظارت و مدیریت کنند.
  • همانطور که گفتم او تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهد و مسئول کشف و گسترش فرصت‌های موجود در تحقیق کلمات کلیدی است.
  • همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است.
  • مانند وارد شدن به یک صفحه خاص، ثبت نام در وب سایت، پر کردن یک فرم مخصوص و ایجاد یک حساب کاربری.
  • در ادامه مقالاتی را به شما ارائه داده ایم تا بیشتر با seo آشنا شوید.
هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید. در این گونه شرایط شاید تنها مقدار کمی بهینه سازی بتواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد. مجله خبری سئو تکنیک‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند به شما در دریافت بک لینک کمک کند و در عین حال برای کاربران نیز با ارزش باشد. همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار