سئو چیست؟ تعریف ساده صفر تا صد SEO سایت دی ام روم-سئو

پیدا کردن موضوعات پر اهمیت و با ارزشی که عملکردی خوب در موتورهای جستجو و لینک دهی بالا دارند که باعث جذاب‌تر و طولانی‌تر کردن محتوای شما می‌شود. معرفی محتوای خود به وب سایت‌هایی که به محتوای اصلی بک لینک داده بودند تا بعد از آن در مقاله خود به محتوای شما لینک بدهند. به این معنا که محتواهایی که به تازگی منتشر شده‌اند در اول لیست نمایش قرار می‌گیرند و محتواهای قدیمی‌تر به ترتیب با توجه به زمان انتشار آنها در لیست نمایش حضور پیدا می کنند.

  • هر چقدر سرعت ایندکس مطالب بیشتر باشد، بر روی سئوی سایت تاثیر می گذارد و رتبه سایت را نسبت به سایر رقبا افزایش می دهد.
  • دانستن این کد‌های وضعیت و نحوه استفاده از آن‌ها، به شما در تشخیص ارور‌های (خطا‌های) سایت کمک کرده تا زمان خرابی سایتتان را به حداقل برسانید.
  • یکی از مواردی که بسیار مورد توجه گوگل است، آدرس صفحات سایت می‌باشد.
  • فناوری Accelerated Mobile Pages یا AMP امکان بارگذاری سریعتر محتوا در دستگاه های تلفن همراه را فراهم می کند.

ناوبری صفحات یا به اصطلاح بردکرامب، یک تکنیک ناوبری است که برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران، در درک رابطه بین صفحات استفاده می شود. Breadcrumb نشان می‌دهد که شما در کدام صفحه و در کجای وبسایت قرار گرفته‌اید. از جمله فواید دیگر بردکرامب لینک‌سازی داخلی صحیح بین صفحات است. همانند پیج آتوریتی که به اعتبار یک صفحه می‌پرداخت، دامین آتوریتی به اعتبار کل دامنه نزد موتورهای جستجو اشاره می‌کند و عملکرد کل سایت را در نظر می‌گیرد. اعتبار یک دامنه می‌تواند باتوجه نحوه لینک‌سازی‌های داخلی، بک‌لینک‌های ثبت شده، کیفیت محتوای تمامی صفحات و سایر عوامل دچار تغییرات شود. لینک سازی هدفمند در سایت که به تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی مربوط میشود باعث سرازیر شدن ترافیک داخلی سایت به صفحات مورد نظر شما و همچنین ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت شما میشود.

سئو چیست؟ بهینه سازی اصولی وب‌سایت و روش های انجام آن

لینک دادن به محتوای مرتبط به تقویت درک موضوع صفحات شما کمک می کند. این کار می تواند به گوگل کمک کند تا زمینه سایت شما را بهتر درک کند و برای بازدیدکنندگان شما هم با ارزش تر است. در عوض، ما آنها را در یک موضوع یعنی نحوه ایجاد مجله خبری سئو یک وبلاگ گروه بندی میکنیم و سپس آن را در یک راهنمای جامع پوشش می دهیم که به طور بالقوه می تواند برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه کسب کند. استراتژی تولید محتوای شما باید بر اساس درک مناسب از کسب و کار و نیازهای مخاطبان باشد.

اگر مطمئن نیستید که چگونه یک سایت مپ ایجاد کنید و از روی اتفاق هم وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است (که به احتمال زیاد هم همین است)، توصیه می کنیم سایت مپ را با افزونه Yoast SEO ایجاد کنید. از طرف دیگر، داشتن سایت مپ هرگز نمی تواند به شما آسیبی برساند. علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به‌روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر‌ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. بنابراین آنها یک عنوان، یک تکه متن و یک دکمه “اینجا کلیک کنید” یا “ادامه مطلب” را در ادامه خواهند داشت. همانطور که می توانید تصور کنید، عبارت “بیشتر بخوانید” تنها لینکی است که آنها در این محل قرار میدهند. پس از انتشار پست یا صفحه جدید، چند لینک داخلی از سایر صفحات مرتبط با آن، به آن صفحات اضافه کنید.

PHP یک زبان اسکریپت نویسی متن باز (Open-Source) سمت سرور است. PHP برای ایجاد صفحات وب پویا که با پایگاه داده کار می‌کنند، طراحی و ساخته شد. پلتفرم‌هایی مثل جوملا و ورد‌پرس از این زبان استفاده می‌کنند. از PHP همچنین در توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نیز استفاده می‌شود. Java Script یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگر کاربر اجرا شده و دستورات را بجای پردازش کردن در سرور، روی مرورگر کاربران پردازش می‌کند. Java Script برخلاف آنچه از اسمش بنظر می‌آید، هیچ ارتباطی با Java ندارد و زبانی مستقل است.

براساس اصول نگارشی بعد از هر ۳۰۰ کلمه نیازمند یک تگ هدینگ جدید هستیم تا کاربر بتواند به راحتی موضوع این بخش از محتوای مورد مطالعه را درک کند. با توجه به اینکه پیشنهاد میکنیم محتوای صفحات شما ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد احتمالا در هر صفحه شما ۴ تا ۵ تگ h2 خواهید داشت که هر یک از آنها پیرامون موضوع عنوان اصلی مقاله هستند. اما این چنین وب سایتی با سایت های منو شما از زمین تا زیر زمین متفاوته. لینک های داخلی ایجاد کنید و از هر یک از صفحات وب سایت آموزشی خود به صفحات مرتبط دیگر لینک بزنید. تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو منجر به تمرکز بیشتر روی کاربر شده است، البته برخی نکات مثل کلمات کلیدی و توضیحات متا هنوز مهم هستند زیرا جستجوگر از آن ها استفاده می کند تا صفحه را به درستی تشخیص دهند.

۷ نکته مهم برای تولید محتوای باکیفیت

در طول انجام پروژه نیز با ارائه گزارشات ماهانه و اطلاع رسانی های به موقع اعتماد ایشان را به استراتژی خود تقویت کنید. من میدیدم که همه جا از سئو صحبت میشه و همیشه دوست داشتم بتونم منم سر رشته ای از این سئو داشته باشم. با مطالعه مطالب سایت شما و دانلود کتاب رایگان خیلی اطلاعات تونستم کسب کنم. قابل توجه ترین بخش سایت از دید من که خیلی برام جالبه بخش میکروبلاگ هستش. چون سئوکار خوب کم هست و کسی که بتونه به تمامی تکنیک ها تسلط داشته باشه، هم میتونه کسب و کار خودش رو رونق بده و هم میتونه با گرفتن پروژه های سئو به درآمد بسیار عالی برسه.

کاربرد های سئو

از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود ندارد زیرا خصیصه‌ای تحت عنوان “dofollow” وجود ندارد. این عبارت صرفا برای تمیز دادن لینک‌های معمولی از لینک‌های نوفالو ابداع شد. ولی بنظرم اگر قصد دارید یک سایت برای ثبت آگهی خودرو راه اندازی کنید بهتر است به صورت یک دامنه مستقل باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار