سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو

بعد از اینکه محتوایتان را تولید کردید کافی است نکات بالا را در صفحه انجام دهید تا صفحه شما برای کلمه کلیدی بهینه شود و قابلیت رتبه‌گیری را داشته باشد. به زبان ساده‌تر یعنی کاری کنید تا گوگل متوجه شود یک صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است. این تگ دارای یک خاصیت به نام ALT است که از نظر موتورهای جستجو بسیار مهم است. در صورتی که لینک‌سازی داخلی اصولی؛ نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد و باعث می‌شود صفحات مهم سایت برای گوگل مشخص شود و در نهایت رتبه بالاتری بگیرند.

کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته می‌شود که کاربران اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. کلمه کلیدی دروازه‌ای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند. سئو تکنیکال از ارزش بسیار بالایی برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل برخوردار است. اگر وب سایت شما به کندی لود شود، کاربران تمایلی ندارند که در سایت شما باقی بمانند و اصطلاحا نرخ فرار وب سایت شما افزایش می یابد. همچنین اگر وب سایت شما دارای خطاهای زیادی باشد، نمی تواند در سئو شانس بالایی داشته باشد. نمونه‌هایی از این موارد شامل اقداماتی برای بهینه سازی محتوا یا بهبود توضیحات متا ، تگ های عنوان ، سئو تصاویر نام برد.

سوالم اینه که آیا پیج رنک گوگل هنوز جز فاکتورهای سئو محسوب میشه؟ پاسخ های ضد و نقیضی در این باره شنیدم. یک لینک nofollow به همان اندازه یک لینک استاندارد ارزشمند است. تنها تفاوت این است که اطلاعات مربوط به انکر تکست را منتقل نمی کند. اصطلاحی که برای توصیف سرعتی که یک صفحه پیوندهای جدیدی دریافت می کند، استفاده می شود. اصطلاحی که برای توصیف این که همه لینک ها از نقطه نظر سئو دارای ارزش یکسانی هستند استفاده می شود. بله، خوب است به سایر منابع مرتبط لینک داده شود تا ارزش بیشتری به پست اضافه گردد.

فریلنسر سئو

منظور از سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو بودن این است که سایت به خوبی در تلفن‌های همراه نمایش داده شود و چیدمان و اندازه المان‌ها برای نمایش در موبایل بهینه سازی شده باشند. با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند برای انجام امور روزمره، تعداد افراد بیشتری توسط تلفن‌همراهشان به جستجو در گوگل می‌پردازند. طبق آمار ۶۳ درصد از جستجوهای گوگل در تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۱۹ گوگل اعلام کرد که برای ایندکس کردن وبسایت‌ها، ربات گوگل نسخه موبایل سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تغییر اهمیت داشتن نسخه سازگار با موبایل را بیشتر کرده است. برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل می‌توانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید.

اهداف سئو چیست

از این ترفند می توان برای لینکسازی داخلی سایت و بهبود رتبه سئو سایت کلی استفاده کرد. امروز دیگر مانند گذشته کلمات کلیدی در مرکز توجه سئو قرار ندارند، بلکه موتورهای جستجو، صفحات را بر اساس مفهوم آن ها به مخاطب نمایش می ‌دهند و عبارات مترادف با کلمات کلیدی را نیز در نظر می ‌گیرند. با استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی، گوگل به ‌راحتی می ‌تواند متوجه موضوع اصلی سایت شود و آن را در نتایج جستجو نشان دهد.

لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود. در فصل قبل به تکنیک های سئو داخلی که مرتبط با محتوا بودند پرداختیم. همیشه به خاطر داشته باشید که تعداد زیاد کلمات به تنهایی باعث بهبود رتبه شما نمی شود. مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. این مسئله بدان معنا نیست که باید کلمه کلیدی هدف را در همه این مکان ها قرار دهید.

لینک هایی که توسط مدیران سایت یا متخصصین سئو با هدف سئو خارجی به وجود می آیند لینک های غیر طبیعی نامیده می شوند. انجمن ها، خرید لینک، ریپورتاژآگهی و…از این دست لینک سازی ها می باشد. بعضی از روش ها برای ساخت لینک به عنوان سئو کلاه سیاه در نظر گوگل قرار گرفته می شود و توسط موتورهای جستجو خنثی می شود و در برخی موارد لینک سازی های غیر طبیعی نتیجه ای جز جریمه یا پنالتی گوگل نخواهد داشت. کارشناسان مجله خبری سئو سئو، روش ها ی رتبه بندی گوگل را نمی دانند، اما بر اساس تجربه رتبه بندی نتایج گوگل نشان می دهد که سئو خارجی ۵۰% تاثیر گذاری در رتبه بندی نتایج گوگل را شامل می شود. در صورتی که ابزار گوگل وبمستر را برای سایت خود فعال کرده باشید با وارد شدن به بخش Links می توانید تمامی لینک های ورودی سایت خود را مشاهده نمایید. شاید مهمترین بخش سئو همان کلمات کلیدی باشد که شما برای وب سایت خود در نظر می‌گیرد.

  • پیشنهاد میکنم برای شروع به صفحه کتاب سئو در سایت آکادمی مراجعه کرده و از کتاب های رایگانی که توسط مجموعه وبسیما تالیف و منتشر شده است استفاده کنید.
  • اما این رویه در سال 2013 با شروع به کار الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تغییر کرد.
  • الگوریتم جستجوی گوگل به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها می‌گویند که اجازه دارند مرتبط‌ترین صفحات را از بستر وب برای کوئری مورد جستجوی کاربر پیدا کند و نمایش دهد.
  • شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند.

که در نهایت موجب می‌شد تا موتورهای جستجو این کلید واژه‌های اختصاصی را شمارش کرده و رتبه بهترین وبسایت را به آن‌ها بدهند. وب سایت های Moz – Ahrefs وWoorank نیز این تحلیلهای بهینه سازی سایت را ارائه می دهند. البته ارزشگذاری فاکتورهای سئو داخلی در هر کدام از این نرم افزارهای آنالیز سئو داخلی سایت متفاوت است. انجام تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه ممکن است که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود. Seo فرایند بهبود و افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو می باشد. ترافیک پرداخت نشده ممکن است از انواع مختلف جستجوها، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدیو، جستجوی آکادمیک، جستجوی اخبار و موتورهای جستجوی عمودی خاص صنعت نشات گرفته باشد.

واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. بسیاری از افراد از لینک دادن به وب سایت های دیگر می ترسند، زیرا نمی خواهند “بازدید کنندگان خود را به سمت آنها بفرستند”. حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت می تواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد. اگر حاوی کلمه کلیدی هدف باشد، اینگونه به گوگل اطلاع می دهید که صفحه ای که به آن لینک می دهید درباره چیست.

در تصویر زیر، متا تگ کرکترست را ملاحضه می‌فرمایید که یک متا تگ مهم در سئو است. متا تگ‌، یک قطعه کد HTML است که در بخش HEAD صفحه قرار می‌گیرد. گاهی اوقات صفحاتی در سایت خود دارید که نمی خواهید ایندکس شوند. کدهای بک‌اند که با زبان‌های PHP یا C# (ASP.NET) یا… نوشته می‌شود. برای هر کدام از این زاویه‌ها یک h2 (یا باکس) ایجاد کنید تا مخاطب شما، قسمت مورد نظر خود را مطالعه کند و در نهایت بتواند به سادگی خرید خود را انجام دهد. سئو On-page به معنای سئو در صفحه است اما در اصطلاح سئو کمی متفاوت است.

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار