سئو چیست؟ راهنمای جامع و کامل سئو و تمام ترفندهای پنهان در آن هر آنچیزی که نیاز دارید در مورد سئو بدانید استاد وب-سئو

اولین کار برای متخصص شدن در این زمینه، آشنایی با اصول و مفاهیم آن است. شما می‌توانید در گام اول، از مطالب آموزشی که در اینترنت به زبان فارسی یا انگلیسی موجود است، استفاده کنید. علاوه بر این، تماشای ویدئوهای آموزشی رایگان که در سایت‌های معتبر وجود دارند نیز به شما در یادگیری بهینه‌سازی سایت کمک می‌کند. بهینه سازی وبسایت‌ها به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که سئوکاران از اصطلاحاتی مانند کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری در این باره استفاده می‌کنند. زمانی که کاربر احساس کند سایتی که باز کرده است، به کندی در حال بارگذاری می‌باشد، خیلی زود از سایت خارج شده و این کار سبب آسیب به جایگاه سایت در موتور جستجو، خواهد شد. یکی از عواملی که بر روی سرعت سایت بسیار اثرگذار است، حجم عکس‌ها می‌باشد.

برای کسب رتبه در اینگونه کلمات باید یک صفحه محصول هدف‌گذاری شود. کاربری که اینگونه کلمات را جستجو می‌کند به دنبال خرید چیزی است ولی در مرحله تحقیقات قبل از خرید است. درست است که محتوای تکراری به سئو آسیب می‌رساند اما وجود تعدادی محتوای تکراری در وب‌سایت‌ها عادی است.

به احتمال زیاد قبلا بارها بارها در جایی با این اصطلاح روبرو شده اید. ‌اما سئو چیست؟ سئو چه مواردی را در بر می‌گیرد؟ در این پست، ما توضیح خواهیم داد که سئو چیست و از کجا باید شروع کنید. بنابراین برای آشنایی با سئو در ادامه این مطلب، همراه ما باشید. همه‌گیری کرونا باعث شد بسیاری از کسب‌وکارها بر اهمیت حضور خود در فضای مجازی آگاه و بر آن تمرکز کنند. البته حتی قبل از آن هم، ما شاهد افزایش پیوسته حرکت‌های آنلاین بودیم. لازم است بدانید که اگر شما در بهترین کلاس‌های ممکن هم شرکت کنید، تا زمانی که آموخته‌های خود را به کار نگیرید، در زمینه مربوطه موفق نخواهید شد.

۳. استفاده از تصاویر بهینه

به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است. با رعایت اصول سئو و سرمایه‌گذاری روی سئوی وبسایت، شما تلاش می‌کنید تا به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر کاربر است. چون نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بالای بهینه‌سازی سایت و ارزش آن است.

واقعیت این است که؛ به آنچه حاصل از جستجوی خودمان در گوگل است اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل و …) به دست ما رسیده است. در این مقاله تلاش کردیم تا سئو را با زبان ساده و به بهترین شکل توضیح دهیم، با انواع سئو آشنا شدیم، دلایل اهمت آن ها را شناختیم و متوجه شدیم که چرا به این میزان برای موتور های جستجو اهمیت دارند. زیرا هدف اصلی سئو افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن بازدید سایت می باشد، این بازدید ها باعث می شوند که سایت شما شناخته شود و به برند در صنعت خود تبدیل بشود. در زمان تولید محتوا باید به این نکته توجه کرد که در نوشته‌ها ساختار را رعایت کنید. به عنوان مثال ساختار عنوان را با سرنویس H1 و تیترهای اصلی را با سرنویس H2 بنویسید.

رسیدن به رتبه یک گوگل چقدر زمان می‌برد؟

منظور از پایش فرایندیست که در آن موتورهای جستجو به اسکن تمام صفحات وب می پردازند. آکادمی دی ام روم در مقاله‌ای جامع و بی‌نظیر، اقدام به تولید و تدوین یک مقاله در حوزه آموزش سئو کرده و آن را در اختیار افرادی که خواستار یادگیری سئو هستند، قرار داده است. برای مورد دوم شما با سئو و بهینه‌سازی صفحات به طور مقدماتی آشنا شده‌اید ولی نمی‌دانید که آموزش سئو را از کجا شروع کنید. البته موارد دیگری نیز در این بین تاثیرگذار و حائز اهمیت است که می‌توانست در این موارد جای بگیرد که برخی تجربی می‌باشد و می‌بایست با شناخت کاربران هدف پیاده‌سازی گردد. سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینک‌سازی بین صفحات، بهینه‌سازی مقالات و عناوین،… می‌شود.

البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئنو رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند. به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.

در این بخش می‌خواهم به موضوعی کاربردی بپردازم که مطمئنم برایتان جدید، جذاب و البته پولساز است. در ادامه به معرفی ۵ استراتژی برای موفقیت در بازاریابی محتوا پرداخته‌ام. بازگشت سرمایه از بازاریابی محتوا، زمان‌بر است و در واقع یک استراتژی بلند مدت است. محتوای سایتتان را طریق رسانه‌های اجتماعی یا خبرنامه پخش کنید. مکانیزمی شبیه به دامین اتوریتی است با این تفاوت که برای تک تک صفحات سایت محاسبه می‌شود. در تصویر زیر که مربوط به سایت ahrefs است یک آدرس وارد می‌شود و عدد دامین ریتینگ که در واقع همان دامین اتوریتی است دریافت می‌شود.

همچنین در محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و دارای هدف مشخصی باشد. برای اینکه به کاربران اهمیت بیشتری بدهید استفاده از متن جایگزین در عکس‌ ها یکی از مجله خبری سئو بهترین روش ها می باشد. به این شکل، اگر به هر دلیلی تصاویر، برای کاربر بارگذاری نشدند او می ‌تواند بفهمد که تصویر درباره چیست و منتظر بماند یا نماند.

از جمله آن‌ها می‌توان به عبارتی که از آن برای جستجوی مورد نظر خود استفاده کرده‌اید، مرتبط بودن و قابلیت استفاده صفحات، موقعیت مکانی و تنظیمات لوکیشن شما و همچنین تخصص منابع اشاره کرد. اما وب سایت‌ها از آنجایی که ماهیتی استاتیکی یا ثابت دارند مرتباً به روز رسانی نمی‌شوند و محتواهایی که در آنها وجود دارد در صفحات مختلف و خاصی دسته بندی می‌شوند. به این صورت که در زمانی که کاربران وارد یک وب سایت می‌شوند می‌توانند موضوع مورد نظر خود را با توجه به دسته‌هایی که درون وب سایت برای مطالب مختلف مشخص شده است، پیدا کنند.

  • مجموع این عوامل سبب می‌گردد که گوگل به مرور زمان حساسیت بیشتری روی صفحه شما نشان دهد و درصورت مکرر بودن این موضوع، به مرور از صفحه نتایج حذف خواهید شد.
  • و در نهایت سئو منجر به افزایش ورودی هر سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت‌های دلخواهی را برای آن سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت.
  • چون نمی‌تواند شما را پیدا کند و روی لینک وب‌سایت شما کلیک کند.
  • همواره به خاطر داشته باشید که صفحات بدون تگ، کمتر دیده و خوانده می شوند.
  • مثلا همکاری با سئوکارهای فریلنسر یا همان دورکار، کمی ریسکی است اما خب در طرف مقابل، همیشه هزینه خدمات سئو در شرکت ها بیشتر از هزینه خدماتی است که سئوکارهای فریلنسر و آزادکار ارائه میکنند.
  • در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار