تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ-سئو

در چنین شرایطی بک لینک ها می توانند نقش پر رنگی بازی کرده و تفاوتی بین محتوای شما و سایر رقبا ایجاد کنند. حضور این دو مورد در کنار هم میتواند قدرت بسیاری برای وب سایت شما ایجاد کند. اگر باز هم نتوانستید که رتبه خوبی کسب کنید، تجربه کاربری صفحه مورد نظر خود را بررسی کرده و حتی محتوای آن را دستخوش تغییر نمایید. بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند. این لینک ها به مثابه میزان محبوبیت شما در وب محسوب می شوند. بک لینک ها یکی از مهمترین بخش های سئو محسوب شده و به واسطه افزایش رتبه، موجب جذب ترافیک از موتورهای جستجو می گردند.

یادتان باشد که در بخشی از این قرارداد، طرف مقابل باید ذکر کند در صورت محقق نشدن تعهدات (سئو شدن روی کلمات مورد نظر) باید همه یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند. منظور از طرفدار، مشتریانی هستند که دائما از سایت شما خرید میکنند. مشکل به نظر از هاستتون میاد ولی خب باید کیستون بررسی دقیق بشه.

تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. Client-Side Rendering یا تفسیر سمت کاربر، به تفسیر اطلاعات (تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران) در مرورگر اطلاق می‌شود.

اما در مقابل رسیدن به صفحه اول روی کلماتی مثل خرید کتاب آشپزی و… شاید ماهانه کمتر از 5 میلیون تومان هزینه داشته باشد چون رقابت در این حوزه اندک است. دقت کنید که راه اندازی تبلیغات گوگل نیاز به داشتن دانش تخصصی دارد و نمیتوان بدون دانش قبلی برای آن اقدام کرد. به عنوان مثال از جمله مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برای یک فرد بدون دانش ایجاد شود، مسدود مجله خبری سئو شدن کل اکانت به دلیل تحریم های علیه سایت های ایرانی و مسدود شدن بودجه تبلیغاتی وی به دست گوگل است. شما در مورد سئو چگونه فکر می‌کنید؟ آیا تلاشی برای بهبود سئوی سایت خود داشته اید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر نکته مبهمی در سئو برای شما وجود دارد، با ما در میان بگذارید. موضوع مورد نظر خود را بهتر و با جزییات بیشتری از سایر رقبا پوشش دهید.

زمان مشاهده نتایج در سئو و رسیدن به رتبه‌های برتر بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد. ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز اختصاص بیش از یکسال وقت و انرژی روی سئوی سایت باشد. در صورتیکه در کل صفحات سایت چه در قسمت هدر چه در قسمت فوتر لینک های زیادی تغییر پیدا کنند ممکن است این مسئله در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می شود جهت اینکه کمترین آسیب به سئو شما وارد شود این تغییرات به مرور زمان انجام شود تا بتوانید بازخورد آن را مشاهده نمایید.

Above the Fold چیست و چرا اهمیت دارد؟

مثلا به آنها بفهمانند که محصول فروشگاه شما، کتاب است یا این متنی که الآن در حال انتشار آن هستید باید به عنوان یک مقاله شناخته شود. یا نقشه سایت XML یک فایل با فرمت XML است که شامل آدرس تمام صفحاتی از سایت است که فهرست شدن آن‌ها توسط موتورهای جستجو برای شما مهم است. سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده می‌شود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس می‌توانید از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید. افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد.

  • برای سبز شدن چراغ به تعداد کلمات کلیدی موجود در عنوان و محتوا، استفاده از متن جایگزین مناسب و به کار بردن کلمه کلیدی در زیر عنوان ها هم توجه کنید.
  • امروزه سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و صنعتی رو به رشد محسوب می شود.
  • همواره افرادی که به دنبال یادگیری و آموزش سئو اصولی هستند ممکن است با چالش‌…
  • ولی برای سوال شما مقاله‌ای نوشته‌ایم که می‌توانید در دسته بندی اصول سئو در مقاله نویسی آن را پیدا کنید.
  • سرعت وب سایتتون رو هم با ابزاری مثل GTmetrics میتونین بسنجید .
در صورت وجود اونها، شما احتمالا قادر به کسب رتبه بالایی برای پست های سایتتون هستید. ضروری نیست، اما اگه تعداد صفحات سایتتون زیاده، حتما پیشنهاد میشه که سایت مپی ایجاد و اونو در گوگل سرچ کنسول Submit کنید. به عنوان مثال متا تگ keywords منسوخ شده و استفاده از آن در سئو تاثیری ندارد. متا تگ robots همچنان توسط گوگل پذیرش شده و گوگل به مقدار noindex آن احترام میگذارد. محتوای این متا تگ ها در نتایج جستجو دیده شده و از این رو نباید نادیده گرفته شوند. سئو امروزه قدرتمند ترین ابزار کسب و کارها برای بازاریابی تبدیل شده و تقریبا من میتونم بگم بدون سئو، کسب و کارها نمی تونند در این بازار دوام بیارند.

بهینه سازی انواع سایت برای موتورهای جستجو تقریباً از اصول یکسانی پیروی می کند، فقط گاهی برای انواع بخصوصی از کسب و کارها تمرکز روی برخی اصول بیشتر است یا یکسری اصول و استثنائات به آن افزوده می شود. تبلیغ برند؛ گوگل دوست دارد برند های شناخته شده را در بالای فهرست نتایج جستجو قرار دهد زیرا مردم به آن ها اعتماد بیشتری دارند. علاوه بر تبلیغ وب سایت برای دریافت لینک، باید روی تبلیغ نام تجاری خود نیز کار کنید و صحبت درباره آن را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی ترویج دهید. گوگل می تواند این سیگنال ها را دریافت کند و به وب سایت هایی که مردم در مورد آن ها صحبت می کنند رتبه بهتری دهد. خرید دامنه هایی که با موضوع سایت شما تطابق دارند و از دسترس خارج شده اند. برای اینکار ابتدا باید دامنه هایی که موضوع مرتبطی با سایت شما دارند را شناسایی کنید و بعد از بررسی دقیق بک لینک های قدیم، صفحات سایت، پنالتی نبودن دامنه و…

ابزار Ahrefs شرایطی را فراهم می کند تا سئو کار بتواند تعداد بک لینک های یک سایت، تغییرات و تحوالات ایجاد شده روی بک لینک ها را بررسی و آنالیز نماید. همچنین اطلاعات ارزشمندی درباره ارزش رتبه بندی بک لینک های ایجاد شده در سایت ها به کاربران می دهد. ضمن اینکه به شما کمک می کند تا بک لینک های مفید و با ارزش را از بک لینک های کهنه و قدیمی جداسازی کنید. فرآیند سئوی خارجی وب سایت شما را قادر می سازد تا در پلتفرم دیجیتالی تبلیغ شود. در حین تبلیغ، باید این کار را به روشی بهینه برای موتورهای جستجو نیز انجام دهد. اولین مورد از مطالعات سئو خارجی ایجاد مقالات تبلیغاتی و انتشار این مقالات است.

انواع سئو

موتورهای جستجو محتوای صفحات را آنالیز و درک کرده، آنها را طبقه بندی کرده و سپس آنها را در ایندکس خود ذخیره می کنند. نیازی به دانستن همه فاکتورهای سئو و الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سایت ها ندارید. اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار