سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت seo سایت چیست؟ ایران هاست-سئو

مثلا اگر یک سایت در زمینه فروش عسل دارید و می‌دانید که مردم خیلی در مورد تشخیص عسل اصلی از تقلبی سوال دارند بیشتر در ایستگاه دوم متمرکز می‌شوید که در مورد فاز آموزشی است. بعد از استخدام افرادی که مدعی محتوانویسی حرفه‌ای بودند متوجه شدم هیچ‌کدام نظر من را جلب نمی‌کنند. وقتی در آن کیورد رتبه مجله خبری سئو گرفتید می‌توانید به کیوردهای شبیه به آن کیورد نیز فکر کنید و صفحه را برای آن‌ها هم بهینه کنید. مثلا اگر همه وب‌سایت ها به معرفی ۱۰ رستوران لاهیجان پرداخته‌اند؛ شما ۵۰ رستوران را معرفی کنید. سئو بخشی از سیستم بازاریابی یک مجموعه تجاری است و بازاریابی محتوا سهم زیادی در موفقیت سئو دارد.

به همین دلیل می توانیم با فعالیت در حوضه سئو و سرمایه گذاری در این رشته شانس خود را برای دیده شدن در نتایج جستجو گوگل بالا برده و کسب وکار خود را بهتر و بیشتر از سایر رقبا خود به دیگران معرفی کنیم. گوگل با ایجاد این الگوریتم سعی بر آن داشت تا با کپی‌برداری از سایت‌های دیگر و دزدی از محتوای سایرین جلوگیری کند. بنابراین سایت‌هایی که در حوزه دانلود کتاب، فیلم یا موزیک، بدون رعایت حق کپی رایت فعالیت می‌کنند، با برخورد جدی این الگوریتم روبرو خواهند شد. از آن‌جایی که برای موفقیت در هر کاری باید در ابتدا با اصول آن آشنا شوید، در این بخش قرار است چند مورد از مهم‌ترین اصول سئو را که به بهتر پیش رفتن امور و رسیدن به اهدافتان به شما کمک می‌کند، اشاره کنیم.

· سئو طی چه مدت زمانی نتیجه می‌دهد و سیستم رتبه‌بندی شروع به کار می‌کند؟

در گذشته، سئوی سایت مترادف بود با استفاده از کلمات کلیدی ولی امروزه موتورهای جستجو پیشرفته تر شده اند. آنها می توانند موضوع صفحه را با استفاده از مترادف کلماتی که در محتوای صفحات قرار دارند یا حتی فقط با توجه به فرکانس مورد استفاده در ترکیب کلمات خاص استخراج کنند. این موضوع برای صاحبان کسب و کار مهم است که قوانین موتور های جستجو را رعایت کنند و سایت خود را برای آنها بهینه سازی کنند. با رعایت این قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز انبوهی از ترافیک را به سوی وبسایت شما هدایت خواهند کرد.

عمل مورد نظر شما، بسته به نوع وب سایت و فعالیت شما متفاوت است. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری. موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت.

با استفاده از این ابزار شما می توانید اطلاعات دقیقی درباره رفتار و عملکرد بازدیدکنندگان و کاربران مختلف سایت خود به دست آورید. این ابزار شرایطی را ایجاد می کند تا بتوانید تعداد بازدیدکنندگان را به صورت روزانه مشاهده نمایید. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت، موضوعات مورد علاقه کاربران و ساعات مراجعه آن ها در اختیار شما قرار می دهد. صفحه ی ایده الی که سئو داخلی می شود، مشخصات منحصر به فردی دارد. این صفحه باید به صفحه اصلی یعنی Homepage و دسته بندی ها لینک داده شود. محتوای صفحه با سئو داخلی ایده آل باید اختصاصی و باکیفیت باشد.

  • به طور قطع وجود کلید واژه‌ای که ما در عنوان محتوای خود از آن استفاده کرده‌ایم تأثیر بسیار زیادی بر روی سئو وب سایت ما خواهد گذاشت.
  • ساخت بلاگ رایگان و لینک سازی دستی برای سایت میتواند در حفظ تعادل لینک های خارجی تاثیرگذار باشد ولی فاکتور تاثیرگذاری در بهبود رتبه نیست.
  • این راهکار را می توان برای ابزارک های کامنت گذاری و چت اعمال کرد.
  • در ادامه در مورد دلیل اهمیت لینک داخلی در سئو توضیحات دقیقی به شما میدهم.
  • چون طبیعی نیست تمام بک‌لینک‌های دریافتی یک وب‌سایت دقیقا کلمه کلیدی باشد و اینکار ممکن است موجب جریمه گوگل شود.
درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمی‌آورد. یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند. پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود.

الگوریتم‌های مختلفی مانند RankBrain در گوگل، تلاش می‌کنند تا رفتار کاربر را در هنگام جستجو، تجزیه و تحلیل کنند و متناسب با همان، رتبه بندی نتایج را انجام دهند. این الگوریتم گوگل، زمانی نقش پررنگی به خود می‌گیرد که به عنوان مثال افراد زیادی بر روی وبسایتی که در رده‌های پایین قرار دارد، کلیک کنند. بدین صورت گوگل متوجه می‌شود که آن وبسایت مورد توجه کاربران است و این گونه رتبه سایت موردنظر را ارتقا می‌دهد.

مشاوره بهبود سئوی سایت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار