سئو چیست؟ مهم ترین نکات 2023 که باید از SEO بدانید!-سئو

افزایش فروش یک کسب‌ و‌ کار آنلاین چه به صورت غیرحضوری و آنلاین یا به روش‌های دیگر مطرح شده در یک سایت فروشگاهی، یکی از مهمترین اثرات سئو وب سایت خواهد بود. سئو با افزایش بازدیدکنندگان سایت و هدایت ترافیک به سایت‌ها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود. در نتیجه اغلب صاحبان وب سایت ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو بودن هستند از این ویژگی مهم استقبال می‌کنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه می‌کنند و برنامه‌ای بلند مدت دارند. رقابت تنگاتنگ میان وب سایت ها، برای بیشتر دیده شدن و در نتیجه در لینک اول نتایج سرچ موتورهای جستجو قرار گرفتن است یکی از مهم ترین مواردی است که باعث اهمیت سئو می شود. اول بیایید این فرضیه اشتباه که سئو یک فرآیند موقتی است را رد کنیم.

تکنیکال سئو یعنی بهینه‌سازی کدهای وب‌سایت برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند صفحات را بدون مشکل؛ خزش و ایندکس کنند. تکنیکال سئو Technical SEO عبارتست از بهینه‌سازی سایت مبتنی بر استانداردهای موتورهای جستجو. خوانایی متن باعث بهینه‌سازی تجربه کاربری می‌شود و در افزایش رتبه تاثیر مثبت دارد. البته این بدان معنا نیست که سایت‌‌های تازه تاسیس کلمات کلیدی کوتاه را رها کنند و برنامه‌ای برای آن‌ها نداشته باشند. اتفاقا ساخت صفحه برای کلمات کلیدی رقابتی در همان اوایل کار باید انجام شود. منظورم این است فعلا توقعی برای کسب رتبه و دریافت ترافیک از این کلمات نداشته باشند.

هر بار که از کلمات کلیدی خاصی برای موضوعات مرتبط استفاده می کنید، صفحه وب شما در SERP نشان داده می شود و کاربرانی که به دنبال عبارات و اصطلاحات مشابه هستند، آن را می بینند. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی مجله خبری سئو جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید.

یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات مختلف سایت است. تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه‌تر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید. یادگیری رایگان اغلب به کمک منابع رایگان در سطح وب فارسی و انگلیسی انجام میشود.

Referring Domain چیست و چه تفاوتی با Backlink دارد؟

تقریباً نظرات متخصص های ایرانی خیلی بهتر، دقیق تر و جذاب تر از خارجی ها بود. خیلی خوشحالم که وبسیما تونسته این فرصت رو برای کارشناس های کشورمون فراهم کنه تا بیشتر خودشون رو نشون بدن. ولی وقتی گام به گام یادش میگیری میبینی تو هر مرحله یک فرمول خاصی داره که باید رعایت بشه. سئو مثل بالارفتن از پله های برج میلاد میمونه، حالا اگر در حین طی مسیر روپایی هم بزنی – تولید محتوای جذاب_ داورها امتیاز بیشتری برات قائل میشن. من تجربه بسیار خوبی از سایت شما دارم، به همین خاطر تمام سرچ های خودم در رابط با سئو را با پسوند آکادمی وب سیما انجام میدم.

Keyword Difficulty یا سختی کلمه کلیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین. یادگیری سئو این روزها یه چیزه و یاد دادن اون به بقیه کار بسیار دشوارتریه. با توحه به شناختی که از بازاریابی آنلاین دارم میدونم کار بسیار دشواری رو دارین انجام میدین.

ابزارهای آنالیز سایت از نظر سئو بودن

Keyword Difficulty یا سختی کلمه کلیدی فرآیند ارزیابی و سنجش سختی و دشواری رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتور‌های جستجو برای یک عبارت خاص است. هر‌چه نمره سختی کلمات بیش‌تر باشد، رتبه گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو سخت‌تر خواهد بود. چرا‌که سختی بیش‌تر یک کلمه، نشان دهنده این است که رقابت بر سر آن کلمه بیش‌تر است. برآورد سختی یک کلمه کلیدی به عوامل مختلفی از‌جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا بستگی دارد. سختی کلمه کلیدی یک بخش مهم از فرآیند تحقیق درباره کلمه کلیدی است و به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سئو کمک می‌کند.

برای آموزش نکات بیشتر در مورد سئو میتوانید به مقالات تخصصی سئو مراجعه کنید و از آموزش های رایگان ما بهره مند شوید. این نشان میدهد که تبلیغات سئو سایت میتواند کسب و کار شما را دگرگون کند اما همیشه تمایل گوگل سئو ارگانیک و کلاه سفید است و برای این نوع سئو ارزش بیشتری قائل است. شما باید بدانید اصول سئو چیست و به صورت اصولی و تکنیکی اصول سئو را پیاده سازی کنید. باتوجه به این که بیش از ۶۰٪ کاربران گوگل از موبایل و گوشی های هوشمند برای جستجو خود استفاده میکنند طراحی سایت و برطرف کردن ایرادات آن برای کسانی که با گوشی سایت شما را میبینند نکته حائز اهمیتی میباشد.

  • گوگل توضیحات متا را در اسنیپت‌های صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش می‌دهد.
  • البته باید بدانید صرفا وجود محتوا در سایت شما به بالا آمدن آن کمک نمیکند و شما باید محتوایی تولید کنید که اصول سئپ د ر آن رعایت شده باشد و خیلی دیگر از نکات بری تولید محتوا را نیز دارا باشد.
  • سئو یا SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است و سئو به زبان ساده یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (به خصوص گوگل).
  • برای هر بخش از سئو؛ استراتژی‌های زیادی وجود دارد اما در ادامه می‌خواهم شما را با یک استراتژی بسیار کاربردی آشنا کنم.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار