راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap-سئو

در نهایت نقشه سایت شما باید از ادرس زیر قابل دسترسی باشد. البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند. در مورد تگ نیز گفته می‌شود که امروزه دیگر نقش مهمی در سایت مپ ندارد. فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد. در ادامه جزییات این فایل ایکس ام ال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.

اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان شما مفید است، داشتن یک نقشه سایت HTML برای سایت شما ضرری ندارد. معمولا آدرس این نوع نقشه سایت را در فوتر سایت قرار می‌دهند. نقشه سایت با فرمت HTML معادل نقشه سایت XML است؛ اما این نوع نقشه سایت برای کاربران ساخته می‌شود.

دقیقا نقشه سایت چیست؟ sitemap

این تگ با تگ “” دنبال خواهد شد که حاوی صفت “xmlns” است که طرح کلی XML فایل ایندکس را تعریف می‌کند. اگر بیشتر از 5000 آدرس داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید که در بخش بعد توضیح داده می‌شود. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند.

چرا نقشه سایت در سئو اهمیت دارد؟

در این جلسه قرار است در رابطه با نقشه سایت یا Site Map برای شما توضیح دهیم. همان‌طور که از نام نقشه سایت مشخص است، به عنوان یک راهنما برای صفحات مختلف سایت در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند آن‌ها را به هم ارتباط دهد. همچنین می‌تواند آنها مجله خبری سئو را برای شما به صورت یک لیست نمایش دهد. سایت مپ به موتور جستجو اطلاع می دهد که محتوای سایت شما چیست و در چه زمینه ای است. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید.

اگر تعداد زیادی از آن ها داشته باشید، بهتر است که برای هر تصویر یک فایل XML جداگانه ایجاد کنید. برای این کار درخواست GET را در مرورگر خود یا خط فرمان به این آدرس ارسال کرده و URL کامل نقشه سایت را مشخص کنید. به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند. در چنین شرایطی اگر مشاهده می‌کنید که صفحات مختلف به یکدیگر ارجاع داده نمی‌شوند می‌توان آن‌ها را در سایت خود فهرست کنید تا مطمئن شوید که گوگل آن‌ها را نادیده نمی‌گیرد.

  • خیر نمی‌توان نقشه سایت را به عنوان یک عامل رتبه بندی درنظر گرفت اما استفاده از آن فاقد اهمیت نیست.
  • ساخت سایت مپ و استفاده از آن به تنهایی تضمین کننده افزایش رتبه شما نیست.
  • خوشبختانه، قوانین سختگیرانه ای برای قرار دادن این فایل وجود دارد؛ بنابراین شما همیشه می توانید آن را برای هر وب سایتی که یکی دارد (همه وب سایت ها یک فایل ندارند) پیدا کنید.
  • برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را بهتر مورد بررسی قرار دهند به این فایل نیاز دارند.
  • ربات‌های گوگل با میلیاردها صفحه اینترنتی روبرو هستند که نه تنها هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، بلکه صفحات قبلی نیز به صورت مداوم در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند.
  • نقشه های سایت XML در درجه اول موتورهای جستجو و ربات ها و خزنده های وب آنها را هدف قرار می دهند تا دید کلی بهتری از ساختار وب سایت شما به آنها ارائه دهد.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار