سئو محتوا چیست؟ چک لیست اصول محتوای سئو شده الو کانتنت-سئو

یکی از بهترین انواع محتوا که برای رشد کسب‌وکارهای اینترنتی نیز مهم تلقی می‌شود، نوع متنی آن است. شاید این جمله شامل تمامی انواع محتوا از جمله متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی شود، با این حال بیشتر سنگینی این جمله بر روی متون نگارش شده قرار می‌گیرد. در این مطلب نیز منظور ما از سئوی محتوا بیشتر بر روی جنبه متنی آن متمرکز است. و کلمات کلیدی مرتبط میتوان چگالی کلمه کلیدی را در محتوا حفظ کرد.

با اضافه کردن ویدیو ، فایل صوتی و یا تصویر مناسب باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت باعث بهبود رتبه صفحه در نتایج سرچ گوگل شوید. طراحی گرافیکی سایت یکی از خاص ترین نمونه خدماتی ست که تمامی صاحبان کسب و کار و فعالین در دنیای وب به آن احتیاج داند. بهره گیری از تجربیات یک تیم متخص در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشید برای تمامی افراد. طراحی گرافیکی سایت، خدمات گرافیک و طراحی، طراحی موشن گرافیک حرفه ای، خدمات گرافیکی، سفارش طراحی گرافیک، و … بهترین شرکت طراحی گرافیک هم اکنون در خدمت شما هموطنان می باشد.

محتوای خود را برای موبایل بهینه کنید

زیرا این امر باعث ایجاد ترافیک رایگان به تجارت شما می شود. Google جایی است که افراد برای جستجوی هر چیز و همه چیز به آنجا می روند. نمی توان عنوان را در مورد مزایای یک محصول تولید کرد اما در محتوا به معایب آن پرداخت. البته اشاره ای به معایب در حد چند سطر مانعی ندارد، اما در صورتی که عنوان اشاره به مزایای یک محصول دارد، شاکله محتوا نیز باید مفهومی از مزایای محصول مورد نظر باشد. یا متن های عمومی مانند “لپ تاپ های ارزان دارای رتبه برتر” یا “اینجا کلیک کنید” خودداری کنید.

  • مهمتر از همه، یک عنوان تاثیرگذار باعث می شود کاربران هنگام جستجو بر روی مقاله شما کلیک کنند.
  • با توجه به اینکه چگالی کلمه کلیدی مجاز از نظر سئو بین 0.5 الی 2.5 درصد از کل متن است، لذا برای یک محتوای 1000 کلمه ای میتوان حداقل 5 و حداکثر 25 بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد.
  • برچسب عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عناصر اصول سئو است که به‌راحتی می‌توان آن را بهینه‌سازی کرد.
  • مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان می‌دهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند.
بسیاری از بازاریابان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در پایان تولید محتوای خود آن را بهینه سازی می‌کنند. زیرا آنها در تلاشند که نشان دهند که محتوای جدیدی که تولید کرده‌اند نظیر ندارد و برای اینکه محتوای سئو شده تولید کنند از چند کلمهٔ کلیدی و لینک استفاده می‌کنند. شما در مورد سئو محتوا چه نظری دارید؟ برای سئو وبلاگ سایت خود چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ چالش‌های تولید محتوای با کیفیت چیست؟ نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. توضیحات متا همان متن اضافی است که در صفحه نتایج موتور جستجوی به نمایش در می‌آیند و به خواننده درباره مطالب صفحه توضیحاتی می‌دهد. این توضیحات متا اطلاعاتی را در اختیار جستجو کننده قرار می‌دهند تا متوجه شود محتوای شما همان چیزی است که به دنبال آن است یا خیر و اینکه نهایتاً باید بر روی آن کلیک کند یا نه.

مثلا اگر تولید محتوا مطابق یک تقویم از پیش تعیین شده انجام شود، علاوه‌بر پوشش تمامی مطالب برای کسب‌وکار، می‌تواند از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری کند. این موضوع به‌خودی‌خود روی سئو تاثیرگذار است، اما داشتن تقویم در محتوانویسی اهمیت بیشتری نیز دارد. زمانی که شما محتواها را مطابق برنامه منتشر کنید، گوگل مجله خبری سئو متوجه نظم شما خواهد شد و به این ترتیب سریع‌تر مطالب شما را ایندکس خواهد کرد. بنابراین از اهمیت ساخت تقویم محتوایی قبل از سئوی محتوا غافل نشوید. به ازای هر 200 الی 300 کلمه بهتر است یک سر تیتر در متن ایجاد شود. البته اگر موضوعی طولانی شود و بین دو سر تیتر 400 کلمه شود نیز از نظر سئو مشکلی ندارد.

محتوای SEO شامل فیلم ها ، نمایش اسلایدها ، عکس ها ، اینفوگرافی ها ، کتابهای الکترونیکی ، وبینارها یا حتی پادکست ها است. در سال های اخیر سایت هایی که نتوانسته اند سرعت بارگذاری مطلوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورند، جریمه های سنگینی را از سوی موتورهای جستجو به خصوص گوگل متحمل شده اند. طبق قانون هاب اسپوک باید یک صفحه که قدرت بیشتری نسبت به سایر صفحات از نظر سئو داشته را به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته و سایر صفحات سایت را به آن صفحه لینک داد.

کلمات کلیدی خود را به صورت متعادل به کار بگیرید

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار