سئو چیست؟ راهنمای جامع و کامل سئو و تمام ترفندهای پنهان در آن هر آنچیزی که نیاز دارید در مورد سئو بدانید استاد وب-سئو

پس لطفا حواستان را حسابی جمع کنید که در این سفر پرماجرا دست خالی برنگردید. اگر بخواهیم صادق باشیم یکی از دلایلی که مبحث سئو را برای بسیاری از افراد مبحثی پیچیده و سخت تعریف کرده است، همین تعاریف بسیار زیاد و گوناگون در گوگل است؛ اما سئو واقعا ساده‌تر از این حرفاست. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.

در سئو با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که هر یک معنی خاص خود را دارند. برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است. برای صفحات وب سایت خود عنوان های صحیح استفاده کنید و از کلماتی همچون خرید، قیمت، هزینه و فروش استفاده فرمایید. برای درک بیشتر گوگل نسبت به صفحه دسته بندی ها، محتوایی برای هر دسته بندی تولید نمایید تا گوگل به خوبی ماهیت صفحه را درک کند.

Click Through Rate (CTR) یا نرخ کلیک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

زمانی که شما در گوگل سرچ کردید که سئو چیست، هدف شما تنها دانستن معنی کلمه سئو نبود؛ بلکه به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید تا بهتر سئو را درک کنید و ما تمام اطلاعاتی که باید در این زمینه داشته باشید را در این مقاله نوشتیم. مورد دیگر، وضعیت ساختار سایت شما و صفحات آن، تعداد صفحات موجود در سایت شما و رقیب هایتان عوامل مهم تاثیر گذار در هزینه سئو سایت شما هستند. این روش مزیتی که دارد، این است که سایت دست خودتان است و جزئیات فرایند سئو را می دانید و احتمال سئو کلاه سیاه پایین می آید و پنل مدیریت سایتتان را به کسی نخواهید سپرد. درست است که این الگوریتم، تاثیر خطرسازی بر سایت شما ندارد، اما توصیه می کنیم حواستان به انتخاب کلمات کلیدی و کلمات هدفتان باشد. درست است که امروزه موتورهای جستجو باهوش تر شده اند؛ اما فراموش نکنید که هنوز هوش انسانی سئوکار ها بالاتر از هوش مصنوعی است و هنوز هم به کمک دانش سئو می توان در نتایج دیده شد.

راه های افزایش سرعت سئو سایت کلاه سفید:

Anchor Text ها در مرورگرهای جدید به طور معمول با رنگ آبی مشاهده می‌شوند. به بیان دیگر Anchor Text ها به حروف و کلماتی گفته می‌شود که در لینک‌ها دیده می‌شوند. اما این موضوع تنها در شرایطی اتفاق می‌افتد که ۲ بازدید با یک ip مشابه در فاصله زمانی مشخصی بین یک روز تا یک هفته اتفاق بیفتد در این صورت است که دو بازدیدکننده برای سایت ثبت خواهد شد. لینک‌های خارجی را اکسترنال لینک می گویند؛ یعنی از سایت‌های دیگر به سایت شما لینک داده شود. تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند را اصطلاحاً رفرینگ دامین می گویند.

  • برای بدست آوردن کلمات کلیدی ابزارهایی وجود دارد که می توانید در مورد آنها در مقاله ابزارهای کیورد ریسرچ بیشتر بخوانید.
  • به کاربری که از سایت بازدید می‌کند، Visitor یا بازدید کننده گفته می‌شود.
  • زبان اسکریپت نویسی عموما با زبان برنامه نویسی، مترادف در نظر گرفته می شوند، اما تفاوت هایی دارند که بهتر است بدانید.
  • مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم میکنند موفق هستند.

Conversion یا تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدید کننده عمل مورد نظر شما را انجام دهد. به عبارت دیگر، از صرفا یک بازدید کننده، تبدیل به یک متقاضی شود. عمل مورد نظر شما، بسته به نوع وب سایت و فعالیت شما متفاوت است. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. مجله خبری سئو البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری. Spam Score یا امتیاز هرزنامه نشان‌دهنده درصد سایت‌هایی با ویژگی‌های مشابه است که به جریمه و پنالتی شدن توسط گوگل منجر خواهد شد.

Domain Authority یا اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط شرکت نرم افزاری سئو‌ی ماز ایجاد شده است. Domain Authority پیش بینی می‌کند که یک وب سایت، چه رتبه‌ای در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب می‌کند. امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود.

سئوی تکنیکال سایت چیست؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار