سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند.

چرا سئو سایت مهم است؟

متن لینک تفاوتی جزئی با کلمه کلیدی صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است، داشته باشد. مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. هر دفعه که شخصی از جایی خارج از دامنه وب سایت شما، به سایتتان دسترسی پیدا کند، یک Visit یا بازدید صورت گرفته است.

بیایید ببینیم در صفحات مختلف فروشگاه اینترنتی چه کلماتی باید هدف‌گذاری شوند. اما نکات مخصوصی نیز برای مجله خبری سئو اینگونه سایت‌ها وجود دارد که در ادامه آموزش سئو به زبان ساده توضیح خواهم داد. با کلیک روی هر بخش؛ در بخش پایین آن جزئیات به نمایش در می‌آید و با کلیک روی جزئیات می‌توانید صفحات را مشاهده نمایید.

هر وب سایتی نیاز به Breadcrumbs ندارد در صورتی که معماری سایت نسبتاً ساده باشد. با این حال، سایت های فروشگاهی با ده ها صفحه محصول و مقالات قطعا باید از آنها استفاده کنند. وجود Breadcrumbs میتواند به سایت شما ساختارمندی بدهد و کمک کند کاربر راحت تر در سایر صفحات گردش داشته باشد. با انکرتکست بهینه شده برای سئو می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف بهبود بخشند.

  • درست مثل Rich Snippet، محتوای Rich Card نیز با فرمت بصری متفاوتی نمایش داده می‌شود تا تجربه کاربران تلفن‌های همراه را بهبود بخشد.
  • تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا می‌توانید استفاده کنید 155 تا 165 کاراکتر است؛ در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید.
  • نقشه سایت یک فایل XML است که در هاست شما قرار می‌گیرد و آدرس آن را در سرچ کنسول ثبت می‌کنید.
  • در این‌جا من الگوریتم‌های مهم گوگل تا سال 2022 را به شما معرفی می‌کنم.

الگوریتم فرد روی حجم تبلیغات موجود در سایت و لینک‌های خارجی تمرکز دارد. هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می‌پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می‌کند؟ آنها در جواب می‌گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می‌کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این. بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و… منظور از لینک‌بیلدینگ یا لینک‌سازی خارجی، دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت خودمان است. حالا در این مقاله درباره تکنیک‌های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می‌زنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می‌شویم.

✔️ گوگل ادسنس

برای افرادی که به این حوزه تسلط ندارند درک سئو دشوار است. بسیاری تصور میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جذاب بدست آورد. افراد و شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است.

پس در این حالت راهکار چیست؟ این موضوع را در بخش های ادامه مقاله به شما آموزش میدهم. برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید. تعیین قیمت بر اساس رتبه کلمات کلیدی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های قیمت گذاری برای سئو است.

من مهدی محمدی هستم و از شما دعوت می‌‌کنم تا پایان آموزش رایگان و صفر تا صد سئو با من همراه باشید. کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به راکت می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت غیر مجاز و بدون رضایت ماست. برای اینکه در سئو دچار اشتباه نشوید حتما مقاله 100 کار اشتباه که در سئو انجام می دهیدرا مطالع نمایید. • به یک نمای کلی از بهترین شیوه های تازه سازی محتوا دسترسی دارید. ۴- هزینه سئو بسیار به صرفه تر از هزینه های سنگین تبلیغات می باشد. ۱- برعکس تبلیغات اینترنتی از راه سئو به راحتی برندسازی می کنید و از لحاظ شهرت، پیشرفت خواهید داشت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار