سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو

از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتور‌های جستجو هستیم، با‌خبر بودن از آخرین بروز رسانی‌های الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، برایمان یک الزام است. هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد می‌شود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالا‌یی در صفحات نتایج جستجو‌ی خود بدهد. به این مدت اصطلاحا Google Honeymoon یا ماه عسل گوگل می‌گویند. ماه عسل گوگل بمنظور ارزیابی کیفیت عملکرد وبسایت و نیز بررسی میزان مرتبط بودن مطالبش با جستجوی کاربران انجام می‌پذیرد. گوگل با انجام این کار می‌خواهد بداند اگر یک وبسایت رتبه‌های خوبی بگیرد، چه بازخوردی خواهد داشت و کاربران چگونه به آن پاسخ خواهند داد. به بیان دیگر، گوگل می‌خواهد به سایت یک شانس برای اثبات هر‌چه در چنته دارد بدهد.

در وهله اول، نباید از کلمات کلیدی طولانی خود، بیش از سه یا چهار بار استفاده کنید. چرا که گوگل، دیگر همان دقت سابق را در تطبیق دقیق کلمات کلیدی ندارد. به طوری که اکنون بسیاری از نمونه‌های کلمات کلیدی، نشانه‌ای برای گوگل و موتورهای جستجو دیگر هستند.

یک روش برای تایید وبسایت خود را انتخاب کنید، روش پیشنهادی گوگل، آپلود کردن یک فایل در هاست و صفحه اصلی سایت می باشد. پس اگر اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید. در سئو کلاه سیاه باید بدانید در هر شرایطی چه کاری باید انجام دهید. اگر مرتکب اشتباه شوید و مسیر عملیات سئو شما مشخص شود، قطعا گوگل شما را جریمه و پنالتی خواهد کرد. در ابتدا بهتر است این موضوع را روشن کنیم که سئو به معنای فریب دادن و یا دستکاری موتورهای جستجو نیست بلکه سئو یک روند است که باید در مسیر بهبود ارتباط کاربر با سایت انجام شود.

گوگل نیز آگهی این افراد را، در‌صورتی که مرتبط با نوع محتوا و بازدید کنندگان سایت‌هایی که در Google AdSense ثبت نام کرده‌اند باشد، به سایت‌های داوطلب می‌دهد. صاحبان سایت‌ها نیز مختارند تا تبلیغات گوگل را هر کجا‌ی صفحات وبسایت خود که می‌خواهند قرار دهند. هر موتور جستجو، از ترکیب الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه بندی برای ارائه صفحات وب استفاده می‌کند.

زمانی که موتور‌های جستجو به این نوع ریدایرکت بر‌می‌خورند، درمی‌یابند که نباید لینک‌های صفحات نتایج جستجو‌ی خود را به آدرس جدید تغییر داده و نیز رتبه‌های صفحه، به صفحه جدید منتقل نمی‌شود. اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود می‌روید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتور‌های جستجو. وقتی مطلب یا سوالی را در نوار جستجو وارد می‌کنید، لینک‌هایی که در صفحه نتایج برایتان ظاهر می‌شوند، هر کدام یک محتوا هستند. ظرفیت نا‌محدود وب در زمینه تولید محتوا، باعث شده تا اینترنت به بهترین و غنی‌ترین منبع عظیم اطلاعاتی تبدیل شود. محتوا‌ها می‌توانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند؛ محتوا‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی. دلیل اینکه گفته می‌شود “محتوا پادشاه است” نیز همین اهمیت بی حد و مرزش است.

  • وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند.
  • پیشنهاد میکنیم برای شروع کتاب سئو برای همیشه را مطالعه کنید.
  • اما دقت داشته باشید که هر گونه شبیه سازی در این کار موجب جریمه شدن سایت می شود.
برای درک بهتر مفهو بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بهتر است با چند اصطلاح پرکاربرد آشنا شوید. دانستن این اصطلاحات از نظر کاربردی اهمیتی ندارد اما دانستن معنی و مفهوم این عبارت‌ها خالی از لطف نیست. تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و ظهور موتورهای جستجو برمی‌گردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود. با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد. سئو چیست؟ این سوال احتمالا برای بسیاری از افرادی که برای اولین بار با کلمه سئو مواجه شده‌اند پیش آمده است.

فعالیت در فروم‌ها و تاثیر آن بر سئو خارجی

قرارداد معتبر، مشتریان راضی، نمونه کارهای قابل ارائه و… از جمله ویژگی های شرکت مجله خبری سئو سایت مطمئن است. کسی که در دسترس باشد و بتوانید هر 2 هفته به صورت حضوری جلسه داشته باشید. همکاری با شرکت و یا فردی سئو کار که تجربه ی کارهای مشابه رو داشته باشد، هزینه سئو را قرارداد ببندد و گزارش های ماهانه برای روند کارها و پیشرفت پروژه سئو تحویل دهد. طراحی وب سایت هنر ساخت یک سایت زیبا و کاربردی برای کاربران است. بله، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و متا دیسکریپشن هنوز دارای اهمیت زیادیست. منتها دقت داشته باشید که مانند دیگر بخش های سئو از آن سو استفاده نموده و به شکل طبیعی از کلمات کلیدی در این مکان ها استفاده نمایید.

گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت. برای سایت‌های تازه تاسیس، سعی کنید از همون اول اسپم نکنید، محتوای با کیفیت و مداوم تولید کنید، بک‌لینک‌های باکیفیت بگیرید و تجربه کاربرا رو هم جدی بگیرید. به تجارت های تازه کاری که قادر به تقبل هزینه های سئو یک وب سایت نمی باشند توصیه می کنیم که خودشان سئو را بیاموزند و همزمان با یادگیری هر نکته، سعی در پیاده سازی آن در وب سایت نمایند. میتوانید از کلاسهای آموزش سئو و یا از مقالات آموزش سئو استفاده ببرید. الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متن‌های کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بی‌کیفیت او را به شدت عصبانی می‌کند.

اشتباهات سئو

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار