سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو

در تصویر زیر می‌توانید به طور واضح مشاهده نمایید که بیشترین ترافیک یک سایت از ترافیک‌های SERP نشات گرفته است. در آخر باید اضافه کنیم که خلاقیت برگ برنده شما در کسب و کارتان است و آنچه شما را نسبت به برندها و رقبایتا متمایز می‌کند و جلو می‌اندازد همان میزان خلاقیتی است که به خرج می‌دهید. این سه بخش جز اساسی‌ترین مراحل سئو می‌باشند و بهتر است که این مراحل به ترتیب انجام شوند. به عبارت ساده‌تر ابتدا باید سایت خود را از نظر فنی برای گوگل آماده کنید، سپس به سراغ سئو داخلی بروید و بعد از آن نیز سئو خارجی سایت خود را انجام دهید.

سئو سر واژه های بهینه سازی موتور جستجو است و یک استراتژی است برای صاحبان وبسایت ها تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنند و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقاء دهند. در این روش سئوکار به جای صبر کردن، سعی می‌کند به کمک یک سری تکنیک‌های سئو حرفه‌ای و البته غیرقانونی، موتورهای جستجو را فریب داده و سریعا به نتایج اول صعود کند. بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم.

  • اگر بخواهیم دقیق در مورد آن صحبت کنیم می‌توانیم این طور بیان کنیم که محتوای همیشه سبز همیشه قابل استفاده است و هیچ وقت از رده خارج نمی‌شود.
  • شما باید حداقل ۶-۳ ماه زمان بگذارید و در زمینه سئو آموزش ببینید.
  • این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند.
  • به عبارت دیگر، لینک های ورودی از وب سایت های دیگر به سایت شما، بک لینک نامیده می شوند.

وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمی‌شود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد. این دوره ها به شکل تخصصی و کامل همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش داده و عملا به یک سئوکار تبدیل تان میکنند. اگر به این مسیر علاقه دارید، حتما مقاله مقایسه دوره های سئوی فارسی را بخوانید تا از میان دوره هایی که در ایران برگزار میشود، مجله خبری سئو بهترین شان را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید. دقت کنید که راه اندازی تبلیغات گوگل نیاز به داشتن دانش تخصصی دارد و نمیتوان بدون دانش قبلی برای آن اقدام کرد. به عنوان مثال از جمله مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برای یک فرد بدون دانش ایجاد شود، مسدود شدن کل اکانت به دلیل تحریم های علیه سایت های ایرانی و مسدود شدن بودجه تبلیغاتی وی به دست گوگل است.

این باعث افزایش کیفیت سایت شما می شود و کمک می کند تا سایت شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ تقاضا و بازدید بیشتری داشته باشد. برای بهینه کردن سئو داخلی در کل صفحات سایت، لازم است یک ارتباط داخلی از طریق لینک بین تمامی صفحات برقرار شود. وجود این لینک باعث می ‌شود هم کاربران و هم موتورهای جستجو به راحتی تمامی صفحات را پیمایش کنند.

لینک بیلدینگ یا لینک سازی چیست و چگونه باعث افزایش قدرت و اعتبار سایت ما می شود؟

آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد. تا اینجای مقاله با مفهوم سئو چیست به زبان ساده آشنا شدید و میدانید کاربرد سئو چیست و چرا باید آن را جدی گرفت اما سوالی که مطرح میشود این است که سئو کار چیست و یک سئو کار چه وظایفی برعهده دارد. امروزه کمتر کسی است که از اینترنت استفاده نکند و از قابلیت های آن و فضای مجازی دور باشد. تقریبا میتوان گفت که ۹۰% مردم ایران برای آن که محصول و خدمت مورد نظرشان را پیدا کنند از جستجوی گوگل استفاده میکنند. با مطالعه مطالب قسمت پایین میتوانید پاسخ انواع سئو چیست را به زبان ساده یاد بگیرید.

موتورهای جستجو از این متا تگ ها برای رتبه بندی و نوع نمایش اسنیپت ها در صفحه سرپ استفاده می کنند. اگر بخواهید سئو سایتتان به خوبی پیش برود، نباید از سرچ کنسول و تحلیل رفتار کاربران غافل شوید. شما می توانید به کمک محتواهای خوب، مفید، با ارزش و در راستای رفع نیاز کاربر، مخاطبان را جذب کنید و حفظ کنید و از این طریق هم سئوی سایتتان را بهبود دهید و هم مخاطبان را تبدیل به مشتری کنید. بهترین زبان برنامه نویسی که می توانیم در حال حاضر معرفی کنیم که می تواند در سئو سایت شما تاثیر خوبی داشته باشد، لاراول PHP است. اگر شما محتوای خوبی نداشته باشید و کاربر پس از آن که وارد سایت شما شد، بلافاصله خارج شود، الگوریتم رنک برین شروع به کار می کند و متوجه ناکارامد بودن سایت و محتوای شما می شود و تاثیر منفی خودش را اعمال می کند.

چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این موضوع کاملا ثابت شده است. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می‌شود. سئو مخفف Search engine optimization یعنی بهینه سازی برای موتور جستجوگر است. از لحاظ فنی، سئو مجموعه اقداماتی است که باعث می شود وب سایت برای کاربران و موتور جستجوگر بهینه شده و در رتبه های برتر نتایج گوگل نمایش داده شود.

تأثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند و بیشتر هستید، به هر نحوی که شده، موضوع سئو را جدی بگیرید. زمانیکه یک صفحه از سایت شما در منوی اصلی سایت قرار میگیرد به واسطه لینک سازی خوبی که برایش انجام میشود جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کند. اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید. به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید.

هدف شما از سئو کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل، افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروش است. بهتر است ابتدا خدمات سئو که توسط شرکت ها ارایه میشود را بشناسید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله 10 تکنیک سئو کلاه سیاه که توسط گوگل معرفی شده و موجب جریمه سایت می‌شوند را مطالعه کنید.

Google Webmaster Tools (GWT) یا Google Search Console چیست؟ چه کاربردی دارد؟

برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. یعنی ظاهر سایت شما برای کاربر مناسب باشد و دچار سردرگمی نشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار