سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم-سئو

امیدوارم از این مجموعه آموزش سئو حرفه ای که به صورت رایگان، صفر تا صد و کامل ارائه شد، لذت برده باشید. اگر می‌خواهید سئو را خیلی حرفه‌ای تر بیاموزید می‌توانید از دوره جامع سئو سفینه استفاده کنید. این دوره آنلاین و بسیار کامل است و شما را به متخصص سئو تبدیل می‌کند. اگر از shopify, wix, magneto, joomla یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده می‌کنید تقریبا تفاوتی نمی‌کند. تمام نکاتی که در این صفحه آموختید روی تمام این سیستم‌ها نیز باید پیاده‌سازی شود.

برخی از کارشناسان مجله خبری سئو سایت، لینک سازی را سخت ترین کاری که در زمینه بهینه سازی سایت وجود دارند، می دانند. در ادامه بیشتر در مورد این مسئله صحبت خواهیم کرد و فعلا کاری با این نوع فعالیت ها نداریم. در تبلیغات گوگل با متوقف شدن پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما از صفحه نتایج جستجوی گوگل محو می‌شود در صورتیکه در سئو اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نمایش سایت شما در گوگل متوقف نمی‌شود. بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد.

آژانس بازاریابی نوین

اگر جزئیات این الگوریتم‌ها فاش می‌شد؛ احتمالا خیلی از افراد کیفیت را رها می‌کردند و فقط به دنبال پاس کردن معیار الگوریتم‌ها بودند. از زمانی که عملیات سئو روی یک وب‌سایت انجام می‌شود تا زمانی که به اهداف مورد نظر برسید حداقل ۴ ماه یا در بعضی حوزه‌های پر رقابت تا ۱۸ ماه هم زمان می‌برد. برای استفاده از این ابزارها نیاز است به آن‌ها مسلط باشید. ضمن اینکه در هنگام دریافت پروژه نکات مهم (وضعیت قبلی) را یادداشت کنید و سپس بعد از مدت زمان توافقی؛ KPIها را بررسی کنید. نرخ تبدیل در سئو؛ درصدی از افرادی است که از طریق سئو وارد وب‌سایت شده‌اند و تبدیل به خریدار یا عضو سایت شده‌اند.

این دسته بندی‌ها نیز متناسب با کلمات کلیدی هدف گذاری شده و یا نوع محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آن‌ها را دارید، شکل خواهند گرفت. برای مثال، مشتریان شرکت‌های آرایشی عمدتا بانوان هستند و یا مشتریان بسته‌های آموزشی کنکور، دانش‌آموزان خواهند بود. بطور کلی، محتوای سایت شما روی مجموعه‌ای از یک سری کلمات کلیدی سئو می‌شود که افراد با جستجو‌ی آن‌ها، می‌توانند سایت شما را در میان سایت‌های مشابه ببینند. حال، تعیین این که چه افرادی وارد وب سایت شما شوند امری است کاملا نسبی و وابسته به تصمیم و استراتژی خودتان. این شمایید که تعریف می‌کنید چه افرادی و با چه هدفی وارد وب سایتتان شده و از خدمات و محصولات سایتتان بهره ببرند.

آموزش similarweb به زبان ساده + معرفی سیمیلار وب به عنوان جایگزین الکسا

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که سایتی که قصد لینک دادن به آن را دارید، دچار مزاجات گوگل نشده نباشد زیرا یک لینک از یک سایت جریمه شده می تواند اعتبار وب سایت شما را کاهش دهد. هنگام دریافت لینک از سایت های دیگر، مراقب لینک های غیر دائمی باشید. بک لینک های بی کیفیت باعث می شود که سایت در موتورهای جستجو بی ارزش و حتی اسپم در نظر گرفته شود. محتوا می تواند تاثیر مستقیم یا تاثیر غیر مستقیم بر روی سئو داشته باشد. گوگل برای آنکه رضایت کاربران را جلب کند، سعی می کند تا صفحه را رتبه بندی کند که محتوای ارزشمندتری داشته باشد. به عنوان مثال صفحه ای که در آن محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی دارد نسبت به صفحه ای که تنها در آن محتوای متنی قرار گرفته است، از نظر گوگل ارزش بیشتری دارد.

این الگوریتم هسته مرکزی و همینطور بازوهای آن، دائما در حال به روز رسانی هستند و با هر بروزرسانی، گامی به سمت هوشمندتر شدن برمیدارند. در آینده تمامی الگوریتم های گوگل و آپدیت های آن را در مقالاتی به شما معرفی میکنیم. هزینه ای که برای سئو کردن سایت پرداخت میکنید، اغلب در برابر هزینه تبلیغات محیطی و اینترنتی به صرفه تر است. یک مغازه کوچک فروش موبایل در قسمتی از شهرتان را در نظر بگیرید. چه تعداد از آنها به خریدار تبدیل میشوند؟ شاید نهایتا ماهانه 50 تا 100 نفر از این فروشگاه، تلفن همراه بخرند.

  • Landing Page صفحه‌ای است که کاربر پس از کلیک بر روی لینک موجود در تبلیغات گوگل، در یک ایمیل، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و یا مکان‌های مشابه در فضای وب، وارد آن می‌شود.
  • ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف ما رضایت کاربر است.
  • این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند.
  • اما حقیقت این است که از نقطه نظر سئو ارجاع به منابع با کیفیت تاثیر مثبت بر سئوی سایت شما خواهد داشت.
در ادامه ما به چند روش اشاره می کنیم که میتوانید با استفاده از آن ها رتبه بندی خودتان را در نتایج موتور جستجو بهبود بخشید. اطلاعات بروز در اختیار کاربرانتان قرار دهید و هرچند وقت یکبار مقالات وبسایت را بروزرسانی کنید، بخش‌های جدید اضافه کنید و توضیحات دقیق‌تری از مطلب ارايه دهید. با استفاده از تگ No-index در تنظیمات فنی سایت، شما سایت یا صفحه‌ مورد نظر را از فهرست شدن توسط ربات‌‌های موتورهای جستجو منع کرده‌اید. میتونید در دوره های آموزش سئو وبسیما شرکت کنید، یا مقالات رایگان وبسیما که به صورت مستمر ارائه میشوند را مطالعه نمایید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار