سایت مپ نقشه سایت تاثیر سایت مپ بر سئو سایت شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین بین-سئو

شما می توانید با یک جستجوی ساده و مطالعه ی ویژگی های هر ابزار بهترین آنها را با توجه به نیاز هایتان انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهید. تعداد سایت هایی که بصورت آنلاین به تولید نقشه ی سایت می پردازند بسیار زیاد است و اشاره به همه ی آنها در اینجا ممکن است کمی ملال آور باشد. نسخه ی رایگان آن به شکل اعجاب آوری ساده است و تنها با چهار گام ساده می توان با استفاده از آن به تولید نقشه ی سایت پرداخت. رابط کاربری این ابزار به شما اجازه می دهد تا با یک درگ اند دراپ ساده و شخصی سازی های با استفاده از رنگ ها و تصاویر، به تولید فایل های تکست یا XML بپردازید. برای تولید یک نقشه ی سایت HTML باید از ابتدا از یک پلاگین متفاوت استفاده نمایید.

در نهایت، این قابلیت دسترسی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و آنها را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که لیست کاملی از URL های یک سایت به همراه برخی جزییات مهم آن از جمله زمان آخرین آپدیت صفحه را به همراه دارد. هدف اصلی از ایجاد سایت مپ، راهنمایی و تعیین اولویت خزش صفحات سایت توسط ربات های موتورهای جست و جو است. نقشه های سایت HTML نباید به موتورهای جستجو ارسال شوند، بلکه باید در عناصر ناوبری وب سایت شما گنجانده شوند. یک مکان معمول برای نقشه سایت HTML در پاورقی وب سایت است. اگر از افزونه استفاده می کنید، به احتمال زیاد آدرس سایت مپ domain.com/sitemap.xml است.

  • با کمک نقشه می‌توانستیم مسیر حرکت خودمان را تعیین کنیم، زمان حرکت را مدیریت کنیم و همه اطلاعات تاریخی و جذاب را یک‌جا به دست آوریم.
  • راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود.
  • اگر روی علامت سوال گزینه نقشه سایت کلیک کنید قادر خواهید بود، سایت مپ یا سایت‌ مپ‌های خود را ببینید و از صحت آن مطمئن شوید.
  • با اینکه نقشه سایت XML تضمینی برای پایش و ایندکس صفحات به شمار نمی رود، اما ساخت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول موجب افزایش شانس انجام این کار می گردد.

هر چه سایت مپ شما کوچک‌تر باشد یعنی سرور سایت خود را کمتر دچار تنش کرده‌اید. هر چند گوگل و بینگ سایز بین 10 الی 50 مگابایت را برای سایت‌مپ قبول می‌کنند اما بهتر است سایت مپ خود را همیشه در دامنه‌ی پایین‌تر قرار دهید تا کار گوگل و سرور شما نیز راحت‌تر شود. البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است.

هم دستی میتونید انجام بدید و هم برنامه ای پیاده سازی کنید که بعد از انتشار هر پست جدید، این فایل رو هم بروزسانی کنه. از ایک ابزار تولید کننده نقشه سایت داینامیک خارجی استفاد کنید. نقشه های سایت می توانند توسط gzip فشرده شده (نام فایل چیزی شبیه به sitemap.xml.gz خواهد شد) تا در میزان استفاده از پهنای باند سایت صرفه جویی گردد. اما دقت داشته باشید که در هر صورت این فایل پس از خارج شدن از حالت فشرده، همچنان بایستی حداکثر 50 مگابایت باشد. تلاش برای فریب گوگل در زمان بروزرسانی وب سایت تاثیر مثبتی نداشته و حتی ممکن است که منجر به پنالتی گوگل شود. آقای جان مولر در توییتر خود اعلام نموده که گوگل از از تگ lastmod در فهم زمان تغییر محتوا استفاده می کند و از این طریق پایش صفحات را اولویت بندی می کند.

سایت مپ یا نقشه سایت (sitemap) چیست؟

در واقع مزیت اصلی وردپرس و افزونه‌های سئو وردپرس در این است که این ابزارها با اضافه شدن محتوای جدید بصورت خودکار نقشه سایت شما را بروز می‌کنند. یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود. اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است. به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و … در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید.

همچنین داشتن یک سایت مپ می تواند از دیدگاه سئو نیز منافعی را برای سایت به همراه داشته باشد. 2- سایتتان دارای آرشیو بسیار بزرگی از مطالب باشد که یا از یکدیگر ایزوله شده باشند یا به خوبی با یکدیگر لینک نباشند. البته افزونه ها معمولا هر بخش را به صورت مجزا تولید کرده و همه نقشه‌ها را در یک فایل به اسم sitemap_index تجمیع می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهیم حذف نقشه قدیمی و معرفی نسخه جدید به گوگل است.

وظیفه سایت مپ چیست و به چه دلیل به آن نیاز است؟

فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). بقیه تگ‌ها در داخل این تگ قرار می‌گیرد.الزامیدر این تگ آدرس دقیق مجله خبری سئو صفحات سایت قرار می‌گیرد. از آدرس کامل که حاوی پروتکل است استفاده کنید و این آدرس نباید از 2048 کاراکتر بیشتر باشد. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است.

ویدئوها نیز درست مشابه به تصاویر، در رابطه با URL یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. هر فایل XML تا 50 مگابایت و URL محدودیت دارد اما گوگل این محدوده با به 10 مگابایت کاهش داده تا اطمینان حاصل کند که فایل مورد نظر شما بیشتر از 50 هزار URL و 10 مگابایت حجم نداشته باشد. اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید. اگر یک فرمت صحیح برای فایل ایندکس خود ایجاد کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که چگونه باید سایت را کراول کنند. نقشه سایت HTML اساسا شامل صفحاتی هستند که دارای تگ های href هستند و به صفحات دیگر لینک می دهند؛ این فایل ها هم برای کاربران کاربردی هستند و هم برای موتورهای جستجو. خزنده ها سایت شما را با استفاده از کلیک بر لینک هایی که به صفحات دیگر لینک داده شده اند، کشف می کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار