سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟-سئو

در حالی که نقشه سایت XML به شدت توصیه می شود، سایت مپ HTML اختیاری است، اما همچنان توصیه می شود که داشته باشید. به یاد داشته باشید که نقشه سایت XML تنها فرمت موجود نیست و وب سایت ممکن است از فرمت دیگری استفاده کند. اگر اینطور است، به لیست مکان های رایج نقشه سایت نگاه کنید و آن را با پسوندهای مختلف ترکیب کنید. 2 راه اول مستلزم دسترسی شما به وب سایت است، در حالی که 4 راه آخر روش های عمومی تر برای یافتن نقشه سایت هر وب سایتی هستند. ساختار سایت را به صورت خودکار در فایل نقشه سایت اعمال می کند و به روز رسانی می شود.

در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است. پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند. اگر صفحه‌ای با عنوان «غیرمجاز» در سایت شما پیدا شد به این معناست که این صفحه فقط برای کاربرانی که حساب کاربری ایجاد کرده و با آن وارد سایت شما می‌شوند نمایش داده می‌شود.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش سئو فروشگاهی در 2023

از آنجا که گوگل دارای بخش اخبار نیز می باشد، وقتی نیاز به یک فهرست بندی سریع دارید، استفاده از این بخش می تواند بسیار مفید باشد. جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است. در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید.

وقتی برای Robots.txt ساعت می‌زنید ، یا از تگ “noindex” استفاده می‌کنید، یعنی قصد استفاده از آن را در Sitemap خودتان ندارید . و وقتی به URL ها نگاه می کنم، می بینم که این صفحاتی هستند که من حتی نمی خواهم در وهله اول ایندکس شوند. این موضوع نیاز به بررسی دارد و متاسفانه بدون بررسی متوجه مشکلتان نمی شویم. هر گونه تغییر یا اطلاع رسانی در سایت را به گوگل اطلاع می دهد. بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد. پس از آن که تغییرات را اعمال کردید، می توانید روی گزینه Update Options کلیک کنید.

  • سلام خسته نباشیداز محتواهای آموزشیتون بسیار ممنونم فقط یه سوال داشتم اونم این هست که من تو وب مستر تولز هیچ دیتایی ندارم.
  • دانشجوی دکتری تجارت الکترونیک ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم کشورم باشم.
  • هر صفحه یا فایلی که می‌خواهید در گوگل نمایش داده شود باید در این نقشه سایت قرار داده شود.
  • سایت هایی که از UR L های دینامیک برای صفحات محتوای خود استفاده می نمایند.

شما انبوهی از مطالب بسیار مفید را رایگان در اختیار کاربران قرار داده اید. با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت پاسخ داده ایم. ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تمام خدمت هستیم که کلیه خدماتی که کسب و کارشما، برای رشد در فضای دیجیتال به آنها نیاز دارد را برنامه ریزی و اجرا میکنیم.

موتورهای جستجو با خزش در صفحات شما، آن را ایندکس می کنند. منظور از ایندکس این است که صفحه شما را شناسایی کنند و آن را در نتایج جستجوی خودشان نشان دهند. افزونه اول یک افزونه رایگان است که برای سایت های وردپرسی جهت ساخت نقشه سایت ایجاد شده.

من توصیه می کنم این تاریخ ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات قابل توجهی در سایت خود ایجاد کنید (یا محتوای جدیدی به سایت خود اضافه کنید). در غیر این صورت، گوگل هشدار می دهد که به روز رسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند می تواند به عنوان یک تاکتیک هرزنامه تلقی شود. اگر سایت شما سایت مپ نداشته باشه آسیبی به سئو سایت وارد نمی شود ولی ساخت sitemap منجر به بهبود سئو سایت می شود. مجله خبری سئو بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید. توصیه ما این است که نقشه سایت را به صورت دستی وارد کنید تا مطمئن شوید که حتما موتورهای جستجو قادر به پیدا کردن آن هستند. بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید.

1 اگر نقشه سایت شما بسیار بزرگ است آنرا به سایت مپ‌های کوچکتر بشکنید

شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید. در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. هرچند اگر بخواهید صفت hreflang را پیاده سازی کنید ، باید یک نقشه سایت XML کامل ایجاد کنید، بنابراین استفاده از یک ابزار کار شما را بسیار راحت خواهد کرد.

Xml video sitemap

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار