فایل Robots txt چیست و چگونه ساخته می شود؟ آنیز وب-سئو

البته من اطلاعی از روند انتقال سایت تون ندارم، در هر صورت واضحه که ریدایرکت 301 به خوبی اعمال نشده. اگر آدرس صفحات قدیمی رو دارید یک بار همه رو به آدرس جدید ریدایرکت کنید. پیشنهاد اونا استفاده از افزونه ریدایرکت بود و حالا اینکه اینا درست میگن یا نه تا حد زیادی به نظر خودم درسته .

این پروتکلی است که به ربات‌ها می‌گوید از بررسی کدام صفحات وب و منابع آن اجتناب کنند. دستورالعمل‌های فرمت شده برای این پروتکل در فایل robots.txt گنجانده می‌شود. فایل روبوتکست، یک فایل و یک پل ارتباطی بین ربات‌های گوگل و وب سایت ما است، مجله خبری سئو با استفاده از دستورالعمل هایی که در فایل ربات می‌نویسیم به ربات‌های گوگل می‌فهمانیم که به کدام قسمت سایت ما بخزند و کدام مناطق ممنوعه است. موتورهای جستجو محتوای فایل robts.txt را کش کرده و معمولا روزی یک بار آن را بروزرسانی می نمایند.

  • اما نگران نباشید، خیلی ساده یک فایل ایجاد کنید و نام آن را robots.txt قرار دهید.
  • جلوگیری از دسترسی به یک سری از آدرس های سایت به معنای پاک شدن آنها از ایندکس گوگل نخواهد بود.
  • شما باید سینتکس مناسب برای آدرس دادن به خزنده های وب مختلف را بدانید زیرا ممکن است برخی دستورالعمل های خاصی را درک نکنند.
  • Robot.txt یک فایل متنی است که برای بهبود سئو سایت از طریق مدیریت ایندکس گوگل، مورد استفاده قرار می گیرد.
با این حال امکان تطبیق الگو برای طیف وسیعی از URL ها وجود دارد. موتور جست‌وجوهای گوگل و بینگ هردو از یک الگوی منظم برای بررسی URL ها در این فایل استفاده می‌کنند. فایل txt برای مخفی کردن اطلاعات خصوصی مناسب نیست و فقط باید دستورالعمل‌های ربات‌ها را در آن قرار داد.

۲. جلوگیری از نمایش صفحات یا فایل‌ها در نتایج جستجوی گوگل

همچنین بهتر است دستورالعمل‌های هر موتور جستجو را بخوانید تا مطمئن شوید دستوراتی که می‌نویسید برای همه موتورهای جستجو کار می‌کنند. فایل Robots.txt یک فایل متنی بسیار ساده است که ایندکس کردن صفحات سایت توسط ربات‌ها و خزنده‌های وب را محدود می‌سازد. این فایل در واقع صفحات مجاز و غیرمجاز وب سایت جهت ایندکس شدن را به ربات‌ها نشان می‌دهد و فعالیت آنها را مدیریت می‌کند.

الگوریتم رنک برین چیست؟ تحلیل رفتار کاربران گوگل با Rank Brain

خیر .در اینصورت نیازی به معرفی نقشه سایت به گوگل با این فایل نیست ولی در هر صورت باید این فایل موجود باشد. فایل robots.txt در وب سایت های بزرگی که دارای صفحات زیادی می باشند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می باشد چرا که می تواند یک راهنمای کامل برای نحوه جستجو و خزیدن در صفحات وب سایت را برای موتورهای جستجو فراهم کند. برخی موتورهای جستجو از چند نوع ربات برای بررسی سایت‌ها استفاده می‌کنند؛ مثلاً گوگل دارای ربات Googlebot برای جستجوی ارگانیک در بین سایت‌ها است.

بررسی فنی فایل Robots.txt و اصطلاحات رایج آن

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار