نقشه سایت چیست؟ آموزش ساختن نقشه سایت با افزونه Sitemap برای وردپرس-سئو

در این موقعیت چه می‌کنیم؟ می‌توانیم ساعت‌ها به نقاط مختلف تخت جمشید برویم و با پرس و جو درباره این بنای تاریخی اطلاعات کسب کنیم. می‌توان حدس زد در پایان بازدید، اطلاعات زیادی به دست آورده‌ایم اما حسابی خسته‌ایم و نتوانسته‌ایم از گردش‌مان لذت ببریم. به اندازه کافی هم درباره تخت جمشید اطلاعات کسب نکرده‌ایم و حتی برخی از مهم‌ترین سرستون‌های چندهزارساله پایتخت کهن ایران را ندیده‌ایم. نقشه سایت گوگل نیوز خود را با مقالات جدید به روز‌رسانی کنید. برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، می‌توانید به صورت دستی یک نقشه ایجاد کنید. اگر سایت شما بزرگ بوده و شامل صفحات زیادی باشد، به احتمال زیاد خزنده‌های گوگل ممکن است خزیدن برخی از صفحات جدید یا اخیراً به روز شده شما را نادیده بگیرند.

  • به عنوان مثال، ممکن است که شما در صفحات خود محتوای تکراری داشته باشید.
  • نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد.
  • پیش از آن‌که مراحل ساخت و معرفی نقشه سایت به گوگل را یاد بگیرم بهتر است کمی بیشتر با مفهوم بودجه خزش آشنا شویم.
  • به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
  • با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد.
  • اولین سوال این است که آیا این کار بر سئو سایت من تاثیر منفی دارد؟ قطعا خیر.

اینکه دقیقاً کجا آن را پیدا کنید بستگی زیادی به CMS شما و نحوه ساختار آن دارد. اگر با جستجو نتوانستید آن را پیدا کنید، به تنظیمات مختلف و افزونه هایی که استفاده می کنید نگاهی بیندازید. از آنجایی که معمولاً برای بهبود سئو استفاده می شود، معمولاً آن را در میان سایر تنظیمات مرتبط با سئو پیدا خواهید کرد.

یکی از معروف ترین ابزارهای تست سرعت سایت ابزار گوگل pagespeed insights است. در این مقاله از وب 24 با نحوه ی کار و رفع خطاهای این ابزار آشنا می شوید. به شما اطلاعاتی از مرکز وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما می‌توانید برای مثال به فعالیت ربات گوگل دسترسی یابید.

خطای Submitted page blocked by robots.txt file

فرض کنید، سایت شما 5 میلیون صفحه دارد، در اکثر این صفحه‌ها شما از یک لینک خارجی استفاده کرده اید . در این حالت، گوگل به سختی می تواند تمام محتوای وب سایت شما را بخواند . بنابراین، بهترین کار این است که نقشه وب سایت داشته باشید .

اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می کنید، سایت شما فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. یا شاید شما یک سایت تجارت الکترونیک با 5 میلیون صفحه راه اندازی می کنید. مگر اینکه شما پیوند داخلی را به طور کامل پیوند دهید و تعداد زیادی لینک خارجی داشته باشید، گوگل برای یافتن همه آن صفحات کار سختی خواهد داشت.

سایت مپ (Sitemap) چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

برای این کار کافی است وارد سرچ کنسول خود شوید و از منوی سمت چپ روی sitemaps کلیک کنید. فایل نقشه سایت که توسط افزونه‌ها ایجاد کرده یا خودتان بارگذاری کرده‌اید، در مسیر اصلی و روت سایت شما قرار می‌گیرد. به همین دلیل وقتی وارد sitemaps در سرچ کنسول می‌شوید، فقط کافی است بعد از URL سایت مسیر و نام درست مجله خبری سئو فایل نقشه سایت خود با فرمت xml را وارد کرده و روی Submit بزنید. اگر به حوزه سئو سایت و وبمستری علاقه مند باشید و یا در این حوزه فعال باشید، حتما اصطلاح سایت مپ یا نقشه سایت به گوشتان خورده است. نقشه سایت XML یک لیست ساختار یافته از تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن است.

نقشه سایت HTML

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار