نقشه سایت چیست؟ آموزش ساختن نقشه سایت با افزونه Sitemap برای وردپرس-سئو

من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند. نقشه سایت XML تمام صفحه های سایت شما را به گوگل نشان داده و باعث می شود ساختار سایت پیچیده شود. درنتیجه موتور جستجو بسیار سریع تر در آن خزیده و به بررسی محتوای آن می پردازد. زمانی که کاربران عبارتی را جستجو می کنند، وظیفه موتور جستجوی گوگل این است که به بررسی پرداخته، نزدیک ترین و مرتبط ترین پاسخ به نیاز کاربر را نمایش دهد. برای انجام فرایند های سازماندهی، خواندن و ایندکس اطلاعات در اینترنت از یک سری خزنده استفاده می شود. بله شما می تونید سایت مپ رو از طریق فایل robots.txt هم به گوگل معرفی کنید.

ذخیره سایت مپ در دایرکتوری ریشه، از به وجود آمدن مرجع نا معتبر جلوگیری می کند. آدرس هایی که در دایرکتوری های والد، موازی و Subdomain موجود هستند یا دایرکتوری هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می کنند مرجع معتبر نیستند. نقشه سایت به موتور جستجو می گوید که در سایت شما خزیده و محتویات آن را ایندکس کند. این کار باعث می شود که گوگل بدون مشکل و با سرعت محتوای سایت را بررسی کند.

استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است. شما می‌توانید کد پاسخ HTTP برای هر URL را با استفاده از ابزار Header Checker بررسی کنید. برای آدرس‌های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد. علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت‌های خاصی برای سایت مپ پشتیبانی می‌کند که برای رسانه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند.

همگام سازی ROBOT.txt و نقشه وب سایت

اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید. آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید. فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید.

با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید. از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید.

اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد. آن صفحه ممکن است ایندکس شود اما اعتبار سایتی را ندارد که لینک‌های HTML به صفحه منتقل می‌کنند. دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد.

سایت مپ XML در مقابل HTML- از کدام باید استفاده کنم؟

با توجه به محبوبیت وردپرس در فضای وب، در این ویدیو 5 دقیقه‌ای، با تنظیمات افزونه Google XML Sitemaps و منطق درست برای استفاده از امکانات آن آشنا می‌شویم. مثال ما در این ویدیو سایت کندوکلاب است و معیار خود برای تصمیم گیری در مورد بخش‌های مختلف سایت و نحوه حضور آنها در نقشه را اعلام می‌کنیم. اگر فرصت کافی برای مطالعه مقاله و بررسی نکات عمیق‌تر را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی 17 دقیقه‌ای زیر را مجله خبری سئو که بریده‌ای از کارگاه‌های تخصصی وبسیما است مشاهده کنید. اگر در حین گردش نقشه کاملی در دست داشتیم، نیازی به این همه دردسر نبود. با کمک نقشه می‌توانستیم مسیر حرکت خودمان را تعیین کنیم، زمان حرکت را مدیریت کنیم و همه اطلاعات تاریخی و جذاب را یک‌جا به دست آوریم. فرض کنیم برای اولین بار به تخت جمشید رفته‌ایم و هیچ اطلاعی از قدمت تاریخی، نحوه ساخت و مسیرهای گردش در پایتخت ایران باستان را نداریم.

برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید. به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه XML، این است که به صورت خودکار به روز می‌شود. در واقع شما با استفاده از این پلاگین، یک سایت‌مپ داینامیک یا پویا خواهید داشت.

  • نقشه سایت با فرمت HTML معادل نقشه سایت XML است؛ اما این نوع نقشه سایت برای کاربران ساخته می‌شود.
  • در این مطلب سعی کردیم تمام مطالب مربوط به سایت مپ را پوشش دهیم.
  • برای مثال سرعت سایت نیز یکی از مواردی است که در سئو تکینکال اهمیت دارد؛ یعنی هر اندازه که سرعت سایت شما بیشتر باشد، همان اندازه هم سئو سایت شما بهتر خواهد بود.
  • البته این بیانیه در تضاد با گفته آقای Illyes در سال 2015 است.
  • البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است.

اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند. نقشه سایت، هویت سایت شماست و باید بدانید چگونه آن را ایجاد کنید و ارتقا دهید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. از همین الان شروع کنید و این موارد گفته شده را به عنوان یک تمرین سئو انجام دهید و نتایج آن را رصد کنید. وقتی صفحات چندگانه‌ای دارید که عموما شبیه هم هستند مانند محصولات موجود در یک دسته‌بندی خاص یا چند رنگ از یک محصول را در صفحات مختلف قرار داده‌اید.

آموزش گام به گام سئو

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار