آموزش سئو یادگیری سئو مبتدی تا پیشرفته رایگان-سئو

از لحاظ فنی، سئو مجموعه اقداماتی است که باعث می شود وب سایت برای کاربران و موتور جستجوگر بهینه شده و در رتبه های برتر نتایج گوگل نمایش داده شود. اولین و مهم ترین بخش از سئو خارجی وب سایت، لینک سازی است. همیشه به خاطر داشته باشید که لینک سازی یکی از بزرگترین بخش های سئو سایت به شمار می رود و همواره به آن نیاز خواهید داشت.

برای مثال اگر به دنبال سئو تضمینی هستند، می توانند با جستجوی این عبارت در گوگل، به محتواهایی در این مورد دسترسی پیدا کنند. یک محتوای قدرتمند باعث آگاه سازی کاربر می شود و اطلاعات او را افزایش می دهد. یک محتوای خوب تاثیر زیادی در افزایش بازدید موتورهای جستجو و جذب مخاطب دارد. کاربران با استفاده از مطالب مفید سایت شما، به یک مشتری بالقوه تبدیل می شوند.

در زیر به تعدادی از سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می‌پردازیم. در صورتی که در مورد سئو سایت خود سوال دارید و پاسخ سوال خود را پیدا نکردید سوالتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و ظهور موتورهای جستجو برمی‌گردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود. با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم.

البته این امر زمانی میسر می شود که شرایط دیگر تامین شده باشند. در مواقعی که صفحه ای از سایت وجود ندارد و یا تغییر کرده می توانید از گوگل بخواهید تا اگر کسی روی لینک این صفحه کلیک کرد، وارد صفحه دیگری شود که شما مشخص می کنید. به برچسب هایی که بر روی نوشته های خود می زنید، تگ گفته می شود.

مقدار Name را روی @ و در مقدار Content؛ کدی که کپی کردید را قرار دهید و ذخیره کنید. برای اختصاص تگ h2 به یک کلمه؛ کافی است کلمه را بنویسید و موس را روی کلمه نگه دارید و سپس با شرتکات shift+alt+۲ کلمه را تبدیل به تگ h2 کنید. سپس افزونه را فعال می‌کنید و به عنوان ادیتور پیش‌فرض وردپرس انتخاب می‌کنید.

  • ازآنجایی‌که گوگل محتواهای برتر را به مخاطب نمایش می‌دهد، اگر محتوای شما در سرچ گوگل نمایش داده شود، شما از نگاه مخاطب معتبر می‌شوید و همیشه در ذهن وی می‌مانید.
  • البته بیشتر بحث ما راجع به گوگل است چون حجم کاربران گوگل با سایر مرورگرهای جستجوگر قابل مقایسه نیست.
  • به طور خلاصه، صرف زمان برای ایجاد یک استراتژی سئوی مناسب می تواند نه تنها ترافیک آنلاین شما، بلکه در کل تجارت شما را متحول کند.
  • اما اگر جریمه هم شدید، لینک سایتتان را از تمام صفحات اسپم و بی محتوا پاک کنید.
  • برای اینکه راحت تر به این قضیه نگاه کنید، باید ماموریت اصلی گوگل را بشناسید.
  • بعنوان مثال منوی اصلی سایت شما فقط شامل لینک به صفحه اصلی، تماس با ما و درباره ما است که موجب شده دسترسی درستی به صفحات دیگر نبوده و گوگل نیز قادر به درک اهمیت آنها نباشد.

Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگ‌های متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه می‌دهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپت‌های صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش می‌دهد. توضیحات متا باید خلاصه‌ای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و مجله خبری سئو علاقه‌مند سازد. این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند. با استفاده از Technical Seo اطمینان حاصل می‌کنید که صفحات وب شما علاوه بر کاربران، برای کرالر‌ها نیز بهینه سازی شده است.

ما نیازی نداریم در تمامی کلمات حوزه خود بالا باشیم بلکه باید سعی کنیم در جستجوهایی نمایش داده شویم که مطابق با هدفمان باشد و در عین حال نیاز مخاطب را هم برطرف نماید. وقتی صحبت از محتوا و تولید محتوا در سئو می شود، احساس میشود منظور محتوایی است که بتواند در رتبه بندی گوگل رتبه کسب کند! اما این نیست محتوا سئو باید محتوایی باشد که بتواند به مخاطب مفهوم یا اطلاعات دقیق از کار یا خدمات را برساند. البته محتوا و تولید محتوا همه چیز یک سئو نیست ولی به قدری بر روی آن تاثیر گذار است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اگر محتوایی نباشد، صفحه وجود نخواهد داشت و موتورهای جستجو بر کیفیت محتوا تاکید بسیاری دارند.

برای سایت‌های تازه تاسیس، سعی کنید از همون اول اسپم نکنید، محتوای با کیفیت و مداوم تولید کنید، بک‌لینک‌های باکیفیت بگیرید و تجربه کاربرا رو هم جدی بگیرید. بک‌لینک به تنهایی و بدون در نظر گرفتن سایت و محتوای لینک دهنده کمک زیادی نمی‌کنه و حتی امکان داره آسیب هم بزنه. الگوریتم کبوتر گوگل برای کسب‌وکارهای محلی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند جزو نتایج اولیۀ جستجوهای کاربران نزدیک به خودشان باشند.

تولید محتوای خوب و موثر، مهم‌ترین استراتژی در جذب مخاطب و افزایش بازدید موتور‌های جستجو و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد در زمینه کاری خودمان است. محتوایی که تولید می‌کنید، پیام شما را انتقال می‌دهد، خوانندگانتان را راهنمایی کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات شما می‌کند. در‌حقیقت، تولید محتوای خوب و با‌کیفیت، از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای جذب مشتری و کسب سود در کسب و کار خود، می‌توانید انجام دهید. با ایجاد کردن تغییرات کوچک یا پیچیده در وبسایت خودتان، کسب و کار شما میتواند سئو خودش را تقویت کرده و در نتیجه رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا می کند. هدف بیشتر کسب و کار ها، رتبه بندی در صفحه اول گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی می باشد که مرتبط با محصولات یا سرویس های شما می باشد. تنها روشی که میتوانید برای بهبود رتبه بندی خودتان استفاده کنید، بهبود سئو در طول زمان است.

سئو یعنی برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید

نحوهٔ ساخت اکانت MCC گوگل ادز یکی از نگرانی‌های رایج آژانس‌های تبلیغاتی و فریلنسرها به حساب می‌آید؛ زیرا آن‌ها برای… به فعالیت در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید برای کسب درآمد و پیوستن به… برای اینکه بدانید محصول خود را چگونه معرفی کنید و چه کارهایی باعث می‌شود نتیجهٔ بهتری بگیرید، این مقاله را… هر کاری در ابتدا می‌تونه سخت باشه اما دانش و تجربه به آدم کمک می‌کنن که دیگه‌ کارها سخت و پیچیده نباشن. ایران هاست، ارائه دهنده سرويس های ثبت دامنه، ميزباني وب، تجارت الکترونیک، میزبانی ایمیل، میزبانی اختصاصی، سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی مطابق با استانداردهای جهانی است. كليه سرورهای ايران هاست از نظر نرم افزار و سخت افزار از آخرين تکنولوژی روز بهره مند می باشند بنابراين شما با ما آنچه را که از وب سايت خود انتظار داريد درمي يابيد.

ربات‌ها با بررسی لینک‌های درون این صفحه، راحت‌تر می‌توانند صفحات را پیدا کرده و آن‌ها را بررسی کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار