راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو-سئو

افزونه Yoast خودش برای شما سایت مپ می سازه و نیازه به استفاده از افزونه های دیگه نیست. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم برای خود افزونه‌های دارند که اتوماتیک نقشه سایت را ایجاد می‌کنند. همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند.

وحتی سایتی که با مقدار “سالانه” مشخص شده است را ممکن است هر چند ماه یک بار مورد اندیس گذاری قرار دهد. همانند نقشه های سایت، Sitemap index file نیز باید از کدگذاری UTF-8 پشتیبانی کند. شما می توانید به مدت 14 روز از این ابزار به طور رایگان استفاده کنید و پس از آن تصمیم بگیرید که از امکانات آن استفاده نمایید یا خیر. از طرف دیگر شما می توانید در انکر تکست این لینک ها از کلید واژه های مورد نظرتان استفاده کنید و رتبه بهتری را برای آن کلیدواژه ها بدست بیاورید. در نتیجه در صورتی که به محتواهای شما لینکی داده نشده باشد، ممکن است این محتواها توسط گوگل یافت نشوند. 3- سایتتان جدید باشد و لینک های خارجی آن بسیار محدود باشند.

اولین موردی که شما باید به آن توجه زیادی داشته باشید و هیچ‌گاه آن را متوقف نکنید تولید محتوا در سایت است. همچنین با رعایت کردن بقیه موارد شما می‌توانید سئو سایت خودتان را تا حد زیادی ارتقا دهید و از رقبا خودتان پیشی بگیرید. با رعایت کردن تمامی فاکتورهای گفته شده در این آموزش می‌توانید تا حد زیادی به موفقیت نزدیک شوید.

اهمیت نقشه سایت در سئو چیست؟

گنجاندن آنها ضرری ندارد اما گوگل کاملا آنها را نادیده می گیرد. مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد. مثل XML-Sitemaps.com .این ابزارها یک فایل XML بعنوان خروجی به شما خواهند داد که می‌توانید بعنوان نقشه سایت از آن استفاده کنید. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان دشوار بوده یا حاوی محتوای غیر متنی سنگین باشد.

برخی از این تولید کننده های سایت مپ برای سایت های با حداکثر 500 صفحه به طور رایگان نقشه سایت تولید می نمایند. در حقیقت تغییر زیادی در صفحه یک محصول اتفاق نمی‌افتد و کاربران هم در فروشگاه سوپرمارکتی کمتر به دنبال یک محصول خاص می‌گردند. در نتیجه کمترین اولویت را برای این صفحات در نظر گرفته و نرخ به‌روزرسانی را ماهانه تعیین کردیم. اگر به لحظ فنی امکان پیاده‌سازی این نسخه را ندارید از RSS یا TXT استفاده کنید. حجم فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت و تعداد آدرس‌ها در نقشه سایت کمتر از 10 هزار صفحه باشد.

نقشه سایت HTML

اگر پیغام ″sitemap index processed successfully″ را ببینید، سپس گوگل نقشه سایت شما را خزش می‌کند. در هر صورت برای ثبت نقشه سایت خود، URL نقشه سایت خود را وارد این بخش کنید و ″Submitted″ را فشار دهید. در هرصورت، برای معرفی نقشه سایت خود، آدرس URL خود را دراین فیلد وارد کنید و دکمه “Submit” را فشار دهید. پس هرگاه یک صفحه جدید به سایتتان اضافه کنید (فرقی ندارد پست بلاگ باشد یا صفحه تجاری یک محصول)، لینک مربوط به آن صفحه، بصورت اتوماتیک به سایت مپ شما اضافه خواهد شد.

با کلیک بر روی مشاهده نقشه سایت، تمامی نقشه‌های سایتتان به صورت لیست نشان داده می‌شود. اگر روی علامت سوال گزینه نقشه سایت کلیک کنید قادر خواهید بود، سایت مپ یا سایت‌ مپ‌های خود را ببینید و از صحت آن مطمئن شوید. فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند. آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند. ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. مجله خبری سئو ممکن است افزونه Google XML Sitemaps زمانی که همزمان با افزونه Yoast SEO فعال می شود مشکلاتی را بوجود آورد. مثلا من یک مطلب تازه ای در سایت قرار می دهم و سریع fetch می کنم .

نقشه سایت HTML در درجه اول برای دسترسی کاربران به ساختار سایت شما طراحی شده است. نقشه سایت XML منحصرا تضمین می‌کند که خزنده‌های موتور جستجو URLهای لیست شده بر روی سایت را ایندکس کنند. هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند. بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم. در این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد.

  • قبل از هر نکته دیگری باید به خوبی متوجه شوید که نقشه سایت چیست و چه ماهیتی دارد.
  • این نقشه های سایت می توانند با یکدیگر ترکیب شده و در یک فایل XML دیگر (مثلا با نام sitemap-index.xml) قرار گیرند.
  • به خاطر داشته باشید که ممکن است گوگل صفحات بیشتری با مشکل کراول نشدن را در سایت شما پیدا کرده باشد اما همه آن‌ها را در این لیست قرار ندهد.
  • در این صورت می‌توانید از یک ابزار تولید Sitemap شخص ثالث (third-party) مانند XML-sitemaps.com استفاده کنید.
  • ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار