سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو-سئو

هر وب سایت برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج موتور جستجوگر گوگل توسط ربات‌های مختلف و به طور روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ربات‌ها به صورت خودکار تمامی صفحات یک سایت را بازدید کرده و آنها را به لحاظ ساختاری و فنی ارزیابی می‌کنند و سپس صفحات بازدید شده را در صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهند. اما هر وب سایت دارای برخی صفحات عمومی و یا محرمانه‌ای است که نمایش آنها در صفحه نتایج جستجو هیچ ضرورتی ندارد و حتی ممکن است به سئو سایت لطمه وارد ‌کند. در حقیقت این امکان را فراهم می کنیم که صفحات اصلی در ساختار سایت بیشتر مورد توجه گوگل بوده و بررسی شوند. است که با کمک آن و درج دستورات تحت وب می‌توان کارهای مختلفی از جمله ایجاد دسترسی یا محدودسازی ربات موتورهای جستجو را انجام داد. همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، ربات‌های موتورهای جستجو پررنگ‌ترین نقش ممکن برای معرفی کامل یک سایت به موتورهای جستجو را ایفا می‌کنند.

با استفاده از گوگل وبمستر یا همان کنسول جستجوی گوگل شما می توانید بررسی کنید که چه تعداد و چه صفحاتی از سایتتان فهرست بندی شده اند. وباید در کل بشینم همه لینک هارو درست کنم و به صفحات درست خودشون ریدایرکت کنم بجز این فکری به ذهنم نمیرسه . من مشکلی برام پیش اومده من زمانی داخل روبوتس دات تی اکس تی دسترسی ربات های گوگل رو به سایت بسته بودم. الان به حالت دیفالت مجله خبری سئو برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن. برای دسترسی به دایرکتوری Root وب‌سایت‌تان می‌توانید به اکانت هاستینگ وب‌سایت وارد شوید. مدیریت ترافیک ربات‌ها از این جهت اهمیت دارد که سرور میزبان وبسایت شما برای پردازش و بارگذاری صفحات برای ربات‌ها مشغول نشود.

اضافه کردن sitemap به فایل

برای خزیدن در بین وب‌سایت‌ها موتورهای جستجو از لینک‌های قرار داده شده در سایت‌ها استفاده می‌کنند. درنتیجه در داخل یک سایت چرخیده و از یک سایت به سایت دیگر لینک می‌شوند. درنهایت خزنده‌ها بین میلیاردها لینک و وب‌سایت می‌خزند و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند. بعد از ایجاد و یا انجام اصلاحات در فایل ربات، باید از صحت تغییرات خود مطمئن شوید.

  • هرکسی برای انجام کارهایش راهروها را بالا و پایین می‌‌کند و کارمندان هم نمی‌توانند کارها را به درستی انجام دهند.
  • اگر url ای از سایت را با این روش مسدود کرده باشید باز هم در نتایج جستجو خواهد بود این روش برای فایل‌های ویدیویی، فایل‌های PDF و سایر فایل‌های غیر HTML قابل قبول برای گوگل است.
  • برای مثال، در وبسایت‌های خبری که همیشه در حال انتشار خبر و به‌روزرسانی اخبارشان هستند ربات‌ها با سرعت بیشتری صفحات را بررسی و ایندکس می‌کنند.
  • (همچنین، اگر از پلاگین های وردپرس برای ریدایرکت یا کاستومایز پرمالینک ها استفاده کرده باشید، ممکنه اشکال از این پلاگین ها باشه و با غیر فعال کردنشون ممکنه که این مشکل برطرف بشه).
  • چرا که اگر به طور همزمان استفاده شود گوگل در نتایج جستجو چنین پیغامی را نمایش می‌دهد که «توضیحی برای این صفحه در دسترس نیست» و در کارکرد کلی سایت شما تاثیر می‌گذارد.
در قسمت بالا منظور از User-agent نوع رباتی است که شما آن را فرا می خوانید. برای ایجاد یک فایل TXT می توانید از ویرایشگر notepad ویندوز خود استفاده کنید. اگر تعداد صفحاتی که شما می خواهید با تعداد صفحات فهرست بندی شده برابر بودند. جهت ارتباط با کارشناس فنی یا فروش و ارسال داکیومنت پروژه و دریافت مشاوره رایگان از طریق روش های زیر با ما ارتباط داشته باشید. قرار دهید و اصلا نباید آن ها را در صفحات یا دایرکتوری ها قرار دهیم. حال که با ساختن آن آشنا شدید باید آن را داخل هاست خود بارگذاری کنید.

۱. مدیریت ترافیک ربات‌ها به وبسایت

مشاوره ی رشد کسب و کار های آنلاین در کنار فعالیت های فنی حوزه ی وب، از جمله خدمات آنیز وب می باشد. درج تمامی اطلاعات و صفحات یک سایت قطعا اتفاق خوب و ایده آلی برای وبمستران نیست. به همین دلیل با اعمال دستوراتی در فایل ربات می توان این مورد را اصلاح کرد. در واقع یک فایل متنی بوده که اجازه دسترسی به صفحات سایت را به ربات های خزنده گوگل می دهد. گوگل بعد از این که گفت استفاده از دستورات noindex و disallow کمکی به خارج کردن صفحات از نتایج جستجو نمی‌کند، راهکارهای دیگری برای این کار معرفی کرد. اگر هم می‌خواهید صفحه‌های مشخصی را تست کنید،‌ کافی است آدرس آن را در نوار پایینی وارد کنید و بعد ربات گوگلی که مد نظرتان است را انتخاب کنید.

robots.txt چیست؟

اگر نگران یادگیری این دستورات هستید، باید خیالتان را راحت کنم، چرا که این دستورات خیلی خیلی ساده‌تر از تصورتان هستند و در کل تنها با 4 دستور زیر به راحتی می‌توانیم تمام اقدامات مورد نیاز در فایل robots.txt را انجام دهیم. حالا که تا حدودی متوجه شدیم که کلیت این فایل چیست، بد نیست که نگاهی به نقش‌های فایل robots.txt و دلایل اهمیت آن بپردازیم و دقیقا مشخص کنیم که چرا سایت‌مان باید حاوی فایل robots.txt باشد. تولید و بازاریابی محتوا برای سایت به منظور افزایش ترافیک و فروش سایت بسیار مهم است. آموزش تولید و سئو محتوا برای کسب رتبه در گوگل برای سایت شما نقش کلیدی دارد. مسئله شما ارتباطی به فایل robots نداره و باید اگر از وردپرس استفاده می کنید در تنظیمات افزونه Yoast جلوی ایندکس شدن این صفحات رو بگیرید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار